//

KvK doorsturen naar Apple

KvK doorsturen naar Apple discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) We zijn bezig met het maken van een iPhone/iPad app en heb ik hiervoor een bedrijfs developer account aangemaakt. Nu moet ik mijn KvK uittreksel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-01-12, 14:13
ruffian ruffian is offline
• iOS 10.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 74
Standaard KvK doorsturen naar Apple

We zijn bezig met het maken van een iPhone/iPad app en heb ik hiervoor een bedrijfs developer account aangemaakt.
Nu moet ik mijn KvK uittreksel doorsturen alleen de vraag is hoe.

De mail:
Dear ####,
We are currently in the process of reviewing your Safari Developer Program enrollment information. In order to continue the enrollment process, please fax one of the following forms of identity for your business. Ensure your business documents match your enrollment information:
Extract of Chamber of Commerce with a certified English translation

Developers located in the US and Canada may fax their documents to 1-877-838-1382.
Developers located internationally may fax their documents to 1-408-974-7683.
Please include your Enrollment ID ##### that was provided to you upon submission and your main company corporate telephone number with your faxed documents.


Best regards,

Apple Developer Program Support

Maar ik bezit geen fax en certified english translation, wat moet ik hier dan mee doen? Ik kan het KvK formulier toch niet gaan vertalen dan is het zijn echtheidsmerk kwijt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-01-12, 16:05
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

  • Safari Development Program ????
  • Je moet je kvk inschrijving dus door een gecertificeerde vertaler laten vertalen. Dan blijft het echtheidskenmerk behouden
  • Het postkantoor heeft wel een fax (of de gecertificeerde vertaler )
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #3  
Oud 11-01-12, 16:08
ruffian ruffian is offline
• iOS 10.3.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 74
Standaard

Ik had Safari (gratis) en iOS aangeklikt vandaar.
Maar denk dat ik me maar als individu ga aanmelden scheelt een hoop rompslomp.
En het betreft een gratis app wat we aan het bouwen zijn.
  #4  
Oud 12-01-12, 11:47
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik neem toch haast aan, dat als je de KvK belt dat ze wel een engelse versie hebben voor je?
En faxen kan ook wel via services als MailToFax ofzo. desnoods fax je vanaf een andere locatie.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #5  
Oud 14-01-12, 02:09
netfox netfox is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 13
Standaard

Ik heb me (anderhalf jaar geleden) kunnen registreren met het digitale uittreksel dat je kunt downloaden via de website. Kostte me wel wat heen en weer gemail.
  #6  
Oud 14-01-12, 14:03
Xelation Xelation is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 2
Standaard

Van wat ik las op de website van de kvk, is het niet een 1 op 1 Engelse vertaling maar een Nederlands uittreksel met een bijlage in het Engels van wat de sleutelwoorden betekenen?

Het Nederlands uittreksel heb ik natuurlijk al, hoop stiekem dat iemand me een kopie zou kunnen geven van het Engelse blad. Mocht er zijn kvk-nummer opstaan, dan photoshoppen we die wel weg en kan ik alles gelijk opsturen.

ps beste mailtofax: Fax naar mail | Nederlandse online fax oplossingen | XOIP sinds 1997 Iemand ervaring met hen? Zal het nooit vaak gebruiken, eigenlijk alleen hiervoor (wie gebruikt het nou in hemelsnaam nou nog). En bij veel andere zie ik abonnementsvormen.
  #7  
Oud 15-01-12, 16:27
deejfit deejfit is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 2
Standaard

yo Ruffian,

Wat ik gedaan heb is het kvk document downloaden van de kvk website (dat kostte als ik me niet vergis 2,50). Dat bestand heb ik via een website verstuurd die kan faxen. En toen had ik binnen een maand mijn Apple Developers Account goedgekeurd gekregen.

Je hebt even geduld nodig maar dan heb je ook wat

Cheers,
David
  #8  
Oud 17-01-12, 00:27
draaimolen draaimolen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 4
Standaard

Ik sta als 1-mans zaak geregistreerd bij KvK. Ik had al een individuele developer account bij Apple. Ik heb contact met Apple gehad en zij gaven aan dat je als 1-mans zaak niet als bedrijf ingeschreven hoeft te staan, gezien ze dat niet kennen. Pas als je een VOF of BV of NV bent, moet je een bedrijfsaccount hebben bij Apple. Ik kon mijn account dus niet omzetten naar een bedrijfsaccount. Is inderdaad ook wel veel makkelijker.
  #9  
Oud 17-01-12, 12:28
netfox netfox is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 13
Standaard

Is onzin. Een eenmanszaak is een bedrijf. Ik heb een eenmanszaak zonder personeel en heb gewoon een zakelijk developer account.

Je kan trouwens 1x per jaar een gratis uitreksel (digitaal) krijgen van de KVK.
  #10  
Oud 17-01-12, 12:54
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Hoezo onzin? Je hoeft niet als bedrijf ingeschreven te staan bij Apple.
Het mag dus wel, wat jij gedaan hebt.

Prima toch?
  #11  
Oud 17-01-12, 13:27
netfox netfox is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 13
Standaard

'Draaimolen' zegt - als ik het goed begrijp - dat Apple eenmanszaken niet erkent. Dat is onzin. Daarnaast draait het er niet om wat Apple vindt, maar wat de belastingdienst vindt. En als je aardig verdient met de app store dien je toch echt een KVK & BTW nummer te hebben. En ook op die bedrijfsnaam je facturen te versturen (betalingen te ontvangen).
  #12  
Oud 17-01-12, 14:03
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netfox Bekijk bericht
En als je aardig verdient met de app store dien je toch echt een KVK & BTW nummer te hebben.
Ja, waar.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netfox Bekijk bericht
En ook op die bedrijfsnaam je facturen te versturen (betalingen te ontvangen).
Ja, ook waar.
Maar dat betekent nog steeds niet dat je verplicht een zakelijk account bij Apple moet hebben.
  #13  
Oud 17-01-12, 14:28
netfox netfox is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 13
Standaard

Nee, maar heb ik ook niet beweerd. Ik beweer dat "Ik kon mijn account dus niet omzetten naar een bedrijfsaccount" onzin is.
  #14  
Oud 17-01-12, 15:15
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Netfox, nou ik wilde het dus ook een keer laten omzetten naar een zakelijk account, en Apple daarvoor gebeld. En dat was dus niet mogelijk volgens hun. Misschien dat als je niet aangeeft dat het een eenmaszaak is, dat ze het niet opvalt ofzo
  #15  
Oud 17-01-12, 16:42
netfox netfox is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 13
Standaard

Juridisch is VOF of eenmanszaak praktisch hetzelfde, het zou gek zijn wanneer het één wel en het andere niet zou kunnen. Daarnaast maakt het voor hun administratie niet uit of ze worden gefactureerd door een NV, BV, VOF of eenmanszaak. Denk dat die medewerkers in de war zijn: welke engelse term hebben jullie gebruikt om 'eenmanszaak' te omschrijven? Ik ga er vanuit dat ze dachten dat jullie individuen zonder KVK- & BTWnummer waren.
  #16  
Oud 17-01-12, 17:11
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Volgens mij was het probleem dat zij een "Legal Entity" willen. Bij een eenmanszaak is de zaak zelf niet de "Legal Entity" maar ben jij dat zelf. Dus is het niet verschillend van een Individu.
Een VOF is wel degelijk een opzichzelf staande "entity", hoewel het juridisch gezien weinig verschilt van een Eenmanszaak in nederland.

Ik heb destijds ook gewoon aangegeven dat ik een KvK uittreksel kon leveren.

Het is dus inderdaad maar net hoe je het interpreteert, denk ik.
  #17  
Oud 17-01-12, 17:54
netfox netfox is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 13
Standaard

Ja, duidelijk. Maar weigeren van een eenmanszaak doen ze dus niet: in hun ogen ben jij en je bedrijf hetzelfde. Dus voor hun mag/kan het allebei. Voor je boekhouding niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
chatsessie MSN doorsturen naar bijv mail? thedonnl iPhone algemeen 0 08-11-11 17:32
Hotmail naar Gmail doorsturen (gratis truukje!) Fresh iPhone algemeen 408 02-02-10 11:24
Hotmail in mail app zonder doorsturen naar gmail segers909 iPhone Apps 20 23-10-08 09:54
Foutje: Zakelijk abbo zonder kvk register renssies Odido (T-Mobile) 5 10-08-08 21:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:12.