//

UIScrollview / UITexview met opmaak?!

UIScrollview / UITexview met opmaak?! discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag, Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een Nieuws App, waarbij een eenvoudige tableview getoond word. Wanneer een cel wordt geselecteerd ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 08-03-12, 14:59
Whistler Whistler is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Angry UIScrollview / UITexview met opmaak?!

Dag,

Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van een Nieuws App, waarbij een eenvoudige tableview getoond word. Wanneer een cel wordt geselecteerd ga je naar een detailview zoals in zoveel Apps. De data in wordt aangeleverd in een JSON feed. De detail view toont o.a. een plaatje, de tekst bij het artikelen en wat knoppen, maar nu komt het probleem. De tekst uit de JSON feed is inclusief HTML opmaak.

Een UILabel en/of UITextview ondersteunen geen opmaak.

Nu weet ik uiteraard dat het mogelijk is om dit weer te geven in een UIWebview, maar dat wil ik niet want dat levert weer problemen met opmaak, waarvoor je dan weer een css moet gaan includen of inline styles moet gaan gebruiken. Heel veel gedoe om wat simpele opmaak te krijgen (font, paragraphs, bold, italic, hyperlinks etc). Bovendien zijn de images niet in de body van de feed opgenomen, dus die moeten er nog boven en tussen worden geplaatst, en het geheel moet omhoog scrollen, dus niet alleen de tekst.

Het domme is, dat ik het in tig apps zie, en volgens mij zonder gebruik van UIWebview, maar ik denk een UIScrollview (Bijvoorbeeld NU.nl app voor iPhone, en ook de iPC app).

Nu.nl app heeft bijvoorbeeld een foto, en koppen boven de paragrafen. Ik heb het gevoel dat ik iets over het hoofd zie....

Is er een ontwikkelaar die mij in de juiste richting kan wijzen voor dit probleem, of een lib/framework weet waarmee dit gemakkelijk te realiseren is??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 08-03-12, 17:08
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik weet dat Three20 een TTAttributedLabel heeft die html ondersteunt. Maar dat is gelijk weer een heel groot framework om te gebruiken als je alleen het label nodig hebt.

ff gegoogled: https://github.com/mwaterfall/MWFeedParser
Deze heeft een NSString+HTML category, misschien iets wat je kunt gebruiken

EDIT:
of deze https://github.com/samsoffes/NSAttri...d99d18f3a9234f
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 09-03-12, 09:04
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Wat jij beschrijft kan ook prima mat een webview. Het kost alleen wat meer tijd om je view op te bouwen. Volgens mij is in de IPC app ook gewoon een webview gebruikt.

Helaas is veel gedoe nodig voor simpele opmaak voor zover ik weet. Anders ben ik ook erg benieuwd
  #4  
Oud 12-03-12, 09:56
Whistler Whistler is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
Wat jij beschrijft kan ook prima mat een webview. Het kost alleen wat meer tijd om je view op te bouwen. Volgens mij is in de IPC app ook gewoon een webview gebruikt.

Helaas is veel gedoe nodig voor simpele opmaak voor zover ik weet. Anders ben ik ook erg benieuwd
Ik ben er ook bang voor dat ik die route moet gaan volgen. Hoop dat apple in volgende versies van iOS html gaat ondersteunen voor labels, en textviews.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 12 maart 2012 om 09:58 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
Ik weet dat Three20 een TTAttributedLabel heeft die html ondersteunt. Maar dat is gelijk weer een heel groot framework om te gebruiken als je alleen het label nodig hebt.

ff gegoogled: https://github.com/mwaterfall/MWFeedParser
Deze heeft een NSString+HTML category, misschien iets wat je kunt gebruiken

EDIT:
of deze https://github.com/samsoffes/NSAttri...d99d18f3a9234f
Three20 ken ik idd ook. Het is idd een enorme library. Het schijnt wel dat je slechts modules kan gebruiken, maar de documentatie is helaas niet al te best.. Nimbus heeft een betere documentatie, maar met helaas nog een stuk minder mogelijkheden..
  #5  
Oud 15-03-12, 09:18
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

Een andere mogelijkheid is om in de binnengehaalde string te gaan zoeken naar de HTML tags, en aan de hand hiervan het stukje tekst dat binnen de HTML tags staat een opmaak mee te geven met behulp van het CoreText framework.
Reageren

Labels
html, opmaak, uitextview, uiwebview, webview



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: opmaak zoekresultaat walaca iTunes 0 04-08-10 12:40
UIScrollView vertical scrolling yozefff Ontwikkelen voor iOS 2 23-07-10 20:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:12.