//

Data Controller maken?

Data Controller maken? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey Ik ben een app aan het maken met een TabBarController met verschillende Navigation-Controllers en dan TableViews in. Nu door al die tableViews, probeer ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-01-13, 18:45
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard Data Controller maken?

Hey

Ik ben een app aan het maken met een TabBarController met verschillende Navigation-Controllers en dan TableViews in.

Nu door al die tableViews, probeer ik 1 class te maken die mijn data afhandelt, waar ik mijn arrays kan counte en setten door plists in te laden.

Maar het lukt op 1 of andere manier niet echt goed. In elke class die ik heb haal ik mijn datacontroller zo op:

Code:
-(void)awakeFromNib{
   self.dataController = [[DataController alloc] init];
}
daarbij loopt het mis als ik precies dingen begin te toe te voegen vanuit andere tableViews dat hij niet wilt updaten in mijn eerste TableView etc.

Hoe handelen jullie dit af ?

Grz
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-01-13, 11:12
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Google even op Singleton, en thread safety.

Je wilt namelijk maar 1 instantie hebben van je datacontroller. Als je er een singleton van maakt zorg je ervoor dat alle tableviews dezelfde instantie van je data controller gebruiken.

Daarnaast moet je dus eventueel naar thread safety omdat je vanuit de ene view gaat updaten en een andere view gaat lezen. Als dit tegelijkertijd kan gebeuren kan je last krijgen van een zogeheten "Race Condition". Maar dit is alleen als de views tegelijk dingen met de data doen.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 07-01-13, 15:52
Kets Kets is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: België
Berichten: 162
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
Google even op Singleton, en thread safety.

Je wilt namelijk maar 1 instantie hebben van je datacontroller. Als je er een singleton van maakt zorg je ervoor dat alle tableviews dezelfde instantie van je data controller gebruiken.

Daarnaast moet je dus eventueel naar thread safety omdat je vanuit de ene view gaat updaten en een andere view gaat lezen. Als dit tegelijkertijd kan gebeuren kan je last krijgen van een zogeheten "Race Condition". Maar dit is alleen als de views tegelijk dingen met de data doen.
Bedankt het werkt perfect!

Nu enkel nog proberen te zoeken, hoe ik mijn status van mijn switch in VC3 kan opslagen naar mijn Singleton class, en dan daarvan gebruik maken in mijn VC1, 2 en andere.. Want hierbij krijg ik een eindeloze loop, van objecten maken van setMijnSwitch, terwijl het nergens word aangeroepen.

EDIT:
Nvm gevonden

Laatst gewijzigd door Kets; 07-01-13 om 18:21.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone controller maken voor pc playlist (niet via Wi-Fi) daaf iPhone Apps 1 22-03-09 13:01
Mac Gecrashed, data weg, wel Iphone data beschikbaar Lop iPhone algemeen 2 12-01-09 14:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:35.