//

Communicatie met de review team van Apple

Communicatie met de review team van Apple discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de communicatie van de review team van Apple? Sinds begin april probeer ik een app (WK ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-05-14, 01:11
KDApps KDApps is offline
• iOS 6.1.5
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Almere
Berichten: 26
Angry Communicatie met de review team van Apple

Zijn er hier meer mensen die problemen hebben met de communicatie van de review team van Apple?

Sinds begin april probeer ik een app (WK 2014 Chain Reaction), die al overal op Android, BlackBerry en Amazon te verkrijgen is goed te laten keuren door Apple. Het is een game gebasseerd op de WK in Brazilie. En ik wilde er een mooie marketing campagne aanhangen. Op de website en de "trademark regels" documentatie van FiFa (PDF gedownload van de site van FiFa) staat nergens dat je de letters WK niet mag gebruiken. Zelfs niet op een trademark site over FiFa en de World Cup/WK. Ik krijg een stukje reactie, waar ik begin mei op gereageerd heb, maar nog steeds geen enkele reactie.


De stukje reactie van Apple is altijd een knip/plak werk, wat een kleuter nog beter kan. Maar goed, begreep wat ze bedoelde. Heb daaronder reacties geplaatst, maar krijg helemaal geen feedback (twee dagen/weekend gewacht). Heb daarom maar een nieuwe app versie met een andere naam aangeboden en nu is ie al bijna twee dagen "in Review" incl. weekend. Is er een andere manier dat iemand weet om tot ze door te dringen?


Sorry, moest fff wat frustraties beschrijven. Het is nl. niet de eerste keer dat ik zo behandeld wordt door ze, twee jaar terug ook met een app, waarvan ook een aantal zaken in zaten wat niet mocht volgens Apple. Maar waar ik tot op de dag vandaag nog steeds niet weet wat.



Groeten van een frustreerde app developer
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-05-14, 12:50
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

2 dagen wacht is erg kort, heb wel eens 7 dagen gewacht op een reactie. Maar als hij inderdaad is afgekeur op copyright zal dat wel te maken hebben met een eerdere copyright claim.
  #3  
Oud 15-05-14, 18:44
KDApps KDApps is offline
• iOS 6.1.5
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Almere
Berichten: 26
Smile

Wat bedoel je met een eerdere copyright claim? Een claim op een eerdere app van mij of vanwege het gebruik van de letters "WK" in de app?

In middels verschillende reacties verder is het eindelijk goedgekeurd, maar met een nieuwe naam

World Soccer Shirts Chain Reaction
  #4  
Oud 16-05-14, 12:08
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Nou als fifa zegt tegen Apple dat zijn de copyright hebben op WK (al dan niet terecht) zal Apple alles afkeuren. Fifa is nou eenmaal een grote organisatie en het is dan aan jouw om te bewijzen dat dat hun claim op de term WK niet under hun claim kan vallen.

Het is ook gebeurt met de term memory, die is van ravensburger en mag in europe niet worden gebruikt, zie:

- http://stackoverflow.com/questions/2...-partys-rights
- http://www.iphoneclub.nl/152197/rave...g-memory-apps/
- http://www.iphoneclub.nl/164999/appl...-in-app-store/
  #5  
Oud 16-05-14, 19:19
KDApps KDApps is offline
• iOS 6.1.5
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Almere
Berichten: 26
Standaard

Hahahaha grappig, dat je memory aanhaalt. Ik was een van de mensen, die tot dat Ravensburger begon te zeuren over hun claim, die z'n apps moest renamen dan wel offline moest halen. Sindsdien controleer ik nog uitgebreider met het kiezen van naam, of het niet ergens geclaimd is.

Maar ik vind het eigenlijk nogal apart. Blackberry heeft developers een mail gestuurd dat ze namen relaterend aan de world cup niet mochten gebruiken. Van Google of Amazon heb ik er niks over gehoord, terwijl die stores vol zitten met apps met geclaimde Fifa namen.

Bedankt voor je feedback trouwens.

Maar zijn er meer mensen die moeite hebben met de slechte communicatie met Apple?
  #6  
Oud 20-05-14, 14:36
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KDApps Bekijk bericht
Maar zijn er meer mensen die moeite hebben met de slechte communicatie met Apple?
Ja, je merkt echt duidelijk dat ze dagelijks vele Apps moeten goed- of afkeuren.

Ik heb eens een concrete vraag gesteld "Als ik mijn stopwatch App die gestart/gestopt kan worden met de volumeknoppen aanbiedt, wordt hij dan afgekeurd?". Als antwoord kreeg ik een verwijzing naar de App Review guidelines. Ja duh... die had ik natuurlijk al lang gelezen.
Uiteindelijk de App gewoon aangeboden en hij werd goedgekeurd .

Ook bij andere Apps zelfde ervaring: Erg zorgvuldig zijn de antwoorden niet.

Positief: Ik was op vakantie en was even vergeten dat mijn iOS developer abonnement zou aflopen. Word ik in Frankrijk vanuit de USA door Apple gebeld of ik mijn abonnement niet moet verlengen
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
Reageren

Labels
apple app store, frustraties, review team, wk2014



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kosten van iPhone SDK en Apple Dev Team oetkaa Ontwikkelen voor iOS 6 14-06-09 22:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:28.