//

GPS apps met een webtaal maken - BETA

GPS apps met een webtaal maken - BETA discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo daar. Voordat ik begin, ik hoop dat dit is toegestaan. Ik vraag immers geen geld, en verdien er ook niets mee. Ik ben met ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-09-08, 17:37
danield danield is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 35
Standaard GPS apps met een webtaal maken - BETA

Hallo daar.

Voordat ik begin, ik hoop dat dit is toegestaan. Ik vraag immers geen geld, en verdien er ook niets mee.

Ik ben met een systeem bezig. Een systeem dat - in het kort - mensen straks in staat stelt met een druk op een knop location-based apps te gebruiken, en developers de mogelijkheid krijgen heel makkelijk location-based apps te maken.

En met makkelijk, bedoel ik echt makkelijk. Geen gezeur met xCode of wat dan ook. Je maakt je app in je favoriete web-taal, zoals PHP. Toch lijkt de app die je maakt straks op een echte applicatie die op de iPhone draait.

Aangezien de hele site en concept een naar mijn weten uniek idee is, wil ik er nog niet te veel over prijsgeven.

De bedoeling is dat alles rond oktober fatsoenlijk werkt, en de hele wereld er gebruik van kan maken. Voordat alles echter publiek gaat, is het fijn als er een paar developers zijn die het willen uittesten, en dan gaat het vooral om het gedeelte waarmee je je eigen app kunt maken.

Heel ervaren hoef je er niet voor te zijn, het systeem werkt via een extreem simpele API. Binnen 11 regels php code heb je al je eigen location-based app gemaakt.

De bedoeling is dus dat je een kleine applicatie maakt, om te kijken wat je mist, wat beter kan, enzovoorts.

Tijdens de BETA is het nog niet mogelijk om via onze app op de iPhone te testen. Daarom kun je dan het beste gebruik maken van safari. Tijdens de BETA hebben we ook een API waarmee je de iPhone's locatie kunt simuleren.

Kortom, lijkt het je reuze interresant of leuk, en kun je goed kijken naar wat beter kan, laat dan even een postje achter met motivatie. Ik zal dan drie mensen kiezen. De voorwaarde is wel dat je alles voor jezelf houdt, en er dus niet zomaar met anderen over praat of dingen gaat publiceren.

Daniel

Laatst gewijzigd door danield; 17-09-08 om 17:40.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-09-08, 17:56
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Klinkt interessant en als een gat in de markt echter kan je het alleen native aanbieden want Apple zal het niet accepteren in de appstore... Althans nog niet... Ik neem aan dat je een launcher maakt en in de data folder dan bv de PHP page die door de launcher word opgeroepen? Kan zeker een hit worden als het uitbreiding toestaat zodat ontwikkelaars add-ons voor hun pakketen kunnen ontwikkelen... Maar anders zal het ook wel gaaf worden! Klinkt gaaf en moeilijk veel suc6!

Greetz, Stiruam
  #3  
Oud 17-09-08, 18:05
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

//verplaatst naar Ontwikkelen voor de iPhone / SDK
  #4  
Oud 17-09-08, 18:09
danield danield is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 35
Standaard

@Stiruam: dank! Het is inderdaad even kijken hoe apple er straks mee om gaat wegens de vele afkeuringen in de App Store, maar ik denk dat 't uitendelijk wel moet lukken.

@cypher21: hoort 't niet bij webapps? Aangezien het natuurlijk aan die developers gericht is, ze maken eigenlijk gewoon een webapp, maar ze kunnen van een 'native' functie gebruik maken, en het lijkt alsof ze een 'echte' app maken.
  #5  
Oud 17-09-08, 19:40
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Is het zoiets als: lbs.tralfamadore.com?
  #6  
Oud 17-09-08, 19:42
danield danield is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 35
Standaard

Dat ziet er inderdaad wel vergelijkbaar uit. Echter gaat dit straks wel via de officiele weg, en heeft het zeker wat functies die ik hier mis. Mijn idee is ook een website en systeem op zichzelf, en niet alleen een soort gateway voor GPS-data, hoewel dat er dus ook onderdeel van uitmaakt.
  #7  
Oud 17-09-08, 19:49
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Als Apple het toelaat in de App Store heb je een mooi idee te pakken.
  #8  
Oud 19-09-08, 12:40
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

...en ik denk dat de toelating het struikelblok gaat worden...

Als ik het goed begrijp kun je via een protocol (bij locatie://) de coördinaten vanuit de iPhone trekken? Zo werkt Locatable in ieder geval.

Hiervoor moet de app toch in de achtergrond draaien? (deamon, iets wat van Apple niet mag)
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #9  
Oud 19-09-08, 22:31
danield danield is offline
• iOS 3.1.2
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 35
Standaard

Nup. Dat hoeft niet. Zoals gezegd, ik wil nog niet alles prijsgeven, dus daar laat ik 't even bij.

Toch laat ik me over de toelating niet teveel zorgen. Het kan altijd nog onder het mom van een eigen app, hoewel dat misschien ook weer vaag klinkt.
  #10  
Oud 25-09-08, 18:38
Flyest Flyest is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 11
Smile

Indien je app word geaccepteerd wil ik graag webapps voor je maken. Ik heb circa 5 jaar ervaring met (X)HTML, CSS, AJAX, JS, en PHP al dan niet in combinatie met SQL. Als je interesse hebt, kan je me pm'en
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[iPhone OS4 Beta 2] Probleem met apps/updates MagicTom Archief 1 29-04-10 18:39
Hardware: een apart probleem met mijn gps erikroeier iPhone Navigatie 2 26-08-09 22:27
Nieuwe SDK uit met een beta 5 voor de iphone Michael Ontwikkelen voor iOS 8 07-05-08 11:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:02.