//

Applicatie voor het invoeren in iCal

Applicatie voor het invoeren in iCal discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, ik ben op zoek naar een applicatie die het voor mij makkelijker kan maken om steeds opnieuw terugkerende evenementen in iCal in te voeren. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18-10-08, 17:37
Vienna-Dutchman Vienna-Dutchman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Wenen (A)
Berichten: 76
Standaard Applicatie voor het invoeren in iCal

Hallo,
ik ben op zoek naar een applicatie die het voor mij makkelijker kan maken om steeds opnieuw terugkerende evenementen in iCal in te voeren.
Het liefste een app. waarvoor GEEN jailbreak nodig is!

Het zou een beetje kunnen lijken op het programma "Fast Add" (appstore) dat voor het adresboek wordt gebruikt!

Ik ben nl. buschauffeur en ik moet iedere dag mijn (verschillende) diensten appart invoeren.

Het zou 1 scherm moeten zijn waar ik het volgende kan invoeren:

Datum
Begintijd (op de minuut nauwkeurig en niet op 5 minuten zoals de iphone dat doet)
Eindtijd (Ook op de minuut nauwkeurig)
(Bus)Lijn: (2x 3 spaties, hier worden alleen cijfers ingevoerd, evt. kiezen uit een getal tussen 1 en 100 zou ook kunnen)
Beginplaats (3 spaties, alleen letters)
Eindplaats (3 spaties, alleen letters)

Er moet automatisch een vooraf gekozen kalender worden gekozen die verder altijd hetzelfde blijft.

Weet iemand misschien waar ik iets dergelijks zou kunnen vinden?

Ik denk dat dit voor iemand die er verstand van heeft een vrij gemakkelijk te maken applicatie is!
Zou iemand die nog nooit een applicatie heeft gemaakt (zoals ik) het makkelijk kunnen leren?

Ik hoop dat jullie me verder op weg kunnen helpen of tips kunnen geven!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-10-08, 18:25
iphonemark iphonemark is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: groningen
Berichten: 239
Standaard

Waarom doe je dat met de hand iedere dag? Je rooster zit toch al in een systeem?
Ik werk in een ziekenhuis en daar is een zelfde situatie ongeveer. Alle mensen die hier werken willen de afspraken in hun PDA hebben. Onze automatisering regelt dat. Onze centrale administratie is compatibel met Outlook en zo kan iedereen (ook iphone bezitters) syncen.
  #3  
Oud 18-10-08, 18:39
Vienna-Dutchman Vienna-Dutchman is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Wenen (A)
Berichten: 76
Standaard

Nou dat geluk heb ik helaas nog niet!
Ik werk bij het gemeentevervoerbedrijf in Wenen (Oostenrijk) en bij ons zijn ze nog niet zo ver! Jammer dus!

Nu dus nog steeds iedere dag van een lijst afschrijven(tippen) dus!

Misschien zijn er toch nog andere oplossingen of tips in dit forum?
  #4  
Oud 19-10-08, 13:43
nvrooij nvrooij is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 15
Stuur een bericht via MSN naar nvrooij
Standaard

Het is helaas op dit moment met de huidige 2.1 Software Developement Kit niet mogelijk om de kalender van de iPhone aan te spreken. Je zult nu een compleet eigen agenda App moeten maken. Dus een Fast Add voor de kalender is technisch niet mogelijk via de reguliere weg.

Wat je wel zou kunnen doen is:

1) Maak een nieuwe Bus agenda aan in iCal waarin je alle mogelijke roosters samenvoegd. Dus maak alle mogelijke roosters aan zet de herhaling van elk item op elke dag. Er staan dus nu meerdere kalender items op dezelfde tijdens.
2) Wanneer je je kalender voor die dag wilt aanpassen verwijder je alle agenda items die niet van toepassing zijn voor die dag en je geeft je aan dat je dat alleen wilt aanpassen voor het item van die dag (Optie: "Verwijder alleen hier"). Zo houdt je voor die dag 1 rooster over.
3) Dit proces herhaal je elke dag

Gebruik de titel en locatie velden en hanteer jezelf een naming convention dus:
Titel = Buslijn
Locatie = Beginplaats - Eindplaats
En de tijden kun je volgens de normale methode invullen.

Als je nu je agenda op "Dag" view zet, zie je in een oogopslag je hele rooster.

Heb je op je werk een computer met internet dan zou je zelfs een MobileMe account kunnen nemen en je rooster via de computer aanpassen (wat je heel veel tijd scheelt). Deze wordt dan gesynchroniseerd met je iPhone.

Tja het is geen geweldige oplossing, maar het komt in de buurt van wat je wilt bereiken.

Succes

Laatst gewijzigd door nvrooij; 19-10-08 om 14:06.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ical sync vanuit iPhone doet het niet meer Bartje iTunes 9 24-08-10 12:58
Is het mogelijk om wireless iCal te syncen? lakes iPhone algemeen 7 09-06-10 23:02
Prijs voor het ontwikkelen van een applicatie markvwijnen Ontwikkelen voor iOS 0 12-10-09 18:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:51.