//

Wifi-scanner, hoe maak je die?

Wifi-scanner, hoe maak je die? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) L.S., Ik wil een iphone-app schrijven die gebruik maakt van de lijst van aanwezige wifi-netwerken op een bepaalde locatie. Nu het probleem: ik kan nergens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-10-08, 14:31
meurkens meurkens is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 10
Question Wi-Fi-scanner, hoe maak je die?

L.S.,

Ik wil een iphone-app schrijven die gebruik maakt van de lijst van aanwezige Wi-Fi-netwerken op een bepaalde locatie. Nu het probleem: ik kan nergens vinden hoe dat eventueel zou kunnen. In de AppStore zijn Wi-FiFoFum en Wi-Finder te krijgen, die overduidelijk aantonen dat het mogelijk is om dit soort dingen te doen, maar hoe?

Deze forumdiscussie gaat over hetzelfde punt, maar daar schijnt niemand een idee te hebben. Er wordt gesuggereerd dat eerdergenoemde apps met "low-level device access functions" gemaakt zouden zijn; iemand enig idee wat daar precies mee bedoeld wordt en waar ik daarover meer kan vinden?

Wel is er nog de optie om het applemobile80211-framework te gebruiken, maar aangezien dat bij de PrivateFrameworks hoort schijnt het gebruik daarvan ervoor te zorgen dat de appstore je weigert. (Klopt dat?)

Oftewel; na een paar uur googlen op dit onderwerp ben ik eigenlijk nauwelijks verder. Is hier toevallig iemand die hier meer over weet, of die me een klein voorzetje in de goede richting zou kunnen geven?

Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-10-08, 16:58
wbroek wbroek is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 63
Standaard

Je zou kunnen kijken of er een algemene Cocoa class is die dit doet voor je.

Dit heb ik ook gedaan voor de Webservices classes, die zitten namelijk ook niet in de iphone maar door een custom class lukt het wel.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe maak ik van mijn iPhone een Wi-Fi-accespoint? lukeiphone Wi-Fi 2 19-02-11 17:49
Wi-Fi scanner nodig marcolampie Jailbreak apps en thema's 20 30-11-10 16:55
Beste Wi-Fi scanner/connector? othie Wi-Fi 1 20-11-10 14:42
Wi-Fi Scanner / Finder satfreak1969 iPhone Apps 1 22-06-10 23:52
hoe krijg ik al die software die ik niet via installer kan loaden op me iphone?? ronvemmerik Archief 1 29-02-08 01:33

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:34.