//

WSDL .. iphone ?

WSDL .. iphone ? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Heeft er iemand al met (succes) een WSDL, soap requests kunnen doen met de iphone SDK.. voorzover ik er al over gelezen heb. is het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-11-08, 15:15
avalanched avalanched is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 6
Standaard WSDL .. iphone ?

Heeft er iemand al met (succes) een WSDL, soap requests kunnen doen met de iphone SDK.. voorzover ik er al over gelezen heb. is het zeer moeilijk

ik heb WSDLMakeStub al geprobeerd -> failure
en WSDL2OBJC -> ik krijg altijd SAX Fault codes

iemand die wel succes heeft geboekt ?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-02-09, 18:40
CurlyBrace CurlyBrace is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 26
Standaard

Heb je het al met gSOAP geprobeerd..?
  #3  
Oud 21-04-09, 13:36
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Is er inmiddels iemand die met succes een WSDL, soap request heeft gedaan vanuit een iPhone App?
  #4  
Oud 21-04-09, 14:53
CurlyBrace CurlyBrace is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 26
Standaard

Ja, sinds vorige week. Ik heb er wel een hele tijd op zitten zweten. Ik kreeg het uiteindelijk aan de praat door de "nieuwe stijl" proxys te genereren met soapcpp2 -i. Ik heb nog niet helemaal dezelfde functionaliteit als dat ik in mijn Windows of Linux client heb, maar het was maar voor een "proof of concept" appje en ik heb er al genoeg (vrije) tijd in zitten.
  #5  
Oud 21-04-09, 21:43
wbroek wbroek is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Nederland
Berichten: 63
Standaard

SOAP is niet meer dan een http post geformateerd in XML dus je kunt het gewoon doen met NSURLConnection. Nadeel is natuurlijk dat je geformateerde XML zelf moet maken ipv dat je deze uitleest uit de WSDL.
Hier heb je een tutorial die voor mij werkte: iCodeBlog Blog Archive iPhone Programming Tutorial - Intro to SOAP Web Services
  #6  
Oud 21-04-09, 22:01
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wbroek Bekijk bericht
SOAP is niet meer dan een http post geformateerd in XML dus je kunt het gewoon doen met NSURLConnection. Nadeel is natuurlijk dat je geformateerde XML zelf moet maken ipv dat je deze uitleest uit de WSDL.
Hier heb je een tutorial die voor mij werkte: iCodeBlog Blog Archive iPhone Programming Tutorial - Intro to SOAP Web Services
Ja, die tutorial had ik inmiddels ook gevonden, maar ik heb toch te weinig SOAP kaas gegeten om het zelf te implementeren. Ik heb inmiddels contact met CurlyBrace om een en ander werkend te krijgen.
  #7  
Oud 22-04-09, 12:27
CurlyBrace CurlyBrace is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wbroek Bekijk bericht
SOAP is niet meer dan een http post geformateerd in XML dus je kunt het gewoon doen met NSURLConnection. Nadeel is natuurlijk dat je geformateerde XML zelf moet maken ipv dat je deze uitleest uit de WSDL.
Dit kan natuurlijk ook, maar het is wel een "if all else fails" methode. Het hele idee van SOAP is dat je dit niet hoeft te doen. Het is een beetje alsof je zegt dat een Cocoa applicatie niet meer is dan een lange string van machinetaalinstructies en dat je die dus net zo goed met de hand in je executable kunt poken.

Overigens ben ik erg teleurgesteld in de "interoperability" die SOAP belooft. Lees ook: Pete Lacey’s Weblog : The S stands for Simple voor een uit het hart gegrepen post hierover.
  #8  
Oud 15-05-09, 23:29
UnXsIsT UnXsIsT is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik ben sinds een tijdje ook druk bezig met het ontwikkelen van een applicatie die via webservices zou moeten kunnen communiceren, en ik ben altijd gewend dat je altijd netjes via .NET een hele makkelijke reference kunt aanmaken en die gewoon mooi kan gebruiken, vlekkeloos, zonder gezeur.

Dit is echter heel anders op de iPhone en ben er tot op heden niet in geslaagd om fatsoenlijk te communiceren met een WSDL... helaas heeft de iPhone geen Core Webservices framework, ook al is die op in Cocoa ook al STERK verouderd..

Mocht iemand de ideale manier hebben gevonden, dan hoor k dat graag!
  #9  
Oud 16-05-09, 10:11
CurlyBrace CurlyBrace is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 26
Standaard

gSOAP.

Je zou bijna zeggen dat er markt moet zijn voor een "native" oplossing onder de Mac, maar SOAP is zo'n drama dat ik zelf in elk geval mijn energie liever stop in de uitroeiing ervan
  #10  
Oud 16-05-09, 15:29
UnXsIsT UnXsIsT is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 11
Standaard

Ik moet zeggen dat ik daar niet helemaal mee eens ben .. als je kijkt naar ontwikkelen voor Windows (ja, sorry dat doe ik nou eenmaal veel).. dan zijn WSDL services i.c.m. SOAP echt perfect. Echter biedt het .NET platform je zoveel andere en betere mogelijkheden dat de WSDL services in feite een onmisbaar iets zijn voor applicaties die op grote schaal met 1 plek moeten kunnen communiceren
  #11  
Oud 16-05-09, 18:08
CurlyBrace CurlyBrace is offline
• iOS 4.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 26
Standaard

Mijn grote bezwaar tegen SOAP en WebServices is dat er interoperability wordt beloofd die in de praktijk ver te zoeken is. En dat geldt ook voor Windows. Een WebService die in VS2005 onder .NET "vanzelf" werkt (met "Add WebReference") doet het weer niet met C++. Zelfs een WebService die onder 2005 geen problemen gaf levert onder 2008 problemen op.

Ik blijf erbij: Voor alle niet-triviale WebServices moet je zorgen dat je onder dezelfde toolchain blijft.

Als interoperability je niks kan schelen, gebruik dan gewoon .NET remoting.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.