//

Game programming tutorial

Game programming tutorial discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Heej developers! Ik ben bezig met een game programming tutorial (welliswaar in engels) op CrystalMinds waarin ik stap voor stap uitleg hoe ik een spel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-01-09, 18:13
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard Game programming tutorial

Heej developers!

Ik ben bezig met een game programming tutorial (welliswaar in engels) op CrystalMinds waarin ik stap voor stap uitleg hoe ik een spel als Duck Hunt overbreng naar de iPhone. Als je geinteresseerd bent, neem gerust een kijkje! Als je suggesties of verbeteringen hebt, laat me het dan weten!

Groetjes,

Mark
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-01-09, 21:55
Wiizle Wiizle is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Heey!

Super toffe tut! Jammer genoeg heb ik geen Mac! Hoop dat ik ook nog het niveau mag halen waar jij op zit! Met me flashgames.. Nog gefeli met je afstuderen! Resultaten mogen er zeker weten zijn als ik dat zo zie!

Greetz!
  #3  
Oud 27-01-09, 12:50
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard

Bedankt wizzle voor je warme commentaar. Heb je al flash games gemaakt die ik kan zien/spelen?
  #4  
Oud 27-01-09, 18:11
Wiizle Wiizle is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Geen dank! Heb je even een pm gestuurd ivm mogelijke reclame!

Edit: Moet zeggen dat jou CV erg sterk op die van mij lijkt, of andersom! Ben trouwens 23..

Laatst gewijzigd door Wiizle; 27-01-09 om 18:45.
  #5  
Oud 29-01-09, 18:03
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard

Je bent ook lekker aan het modden geslagen Heb vroeger dat geprobeerd te bereiken met een patch voor Medal of Honor: Allied Assault onder de project naam Moh:Reloaded. Helaas nooit tijd gehad om die af te schrijven.

Maar al met al ook een enthousiaste programmeur dus, dat is tof

Het starten met Objective-C om voor de iPhone te ontwikkelen heb ik eigenlijk niet. Alleen kan ik je vertellen dat als je Actionscript 3 kent de stap naar Objective-C niet zo heel moeilijk is.

Een movieclip = UIView
Een label = UILabel
Een event = NSNotification
Een button = UIButton

Denk als je de links volgt die ik op mijn blog heb staan en wellicht de Duck Hunt tutorial dat je wel helemaal begrijpt hoe het werkt. Alleen wil je je echt gaan focussen op het maken van games voor de iPhone dan zul je toch echt de lastige OpenGL ES en Quartz moeten leren.

Ben benieuwd of die duck hunt gaat trekken zonder het gebruik van die talen ;-)

Cheers
  #6  
Oud 30-01-09, 10:58
Wiizle Wiizle is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Hey,

Voor MOHAA heb ik ook nog een paar simpele mods geschreven die we gebruikten bij ons op de server, sniper only, pistol only e.d. Toffe game was dat!

Mijn skills kwa AS3 zijn rising lol.. Heb het boek AS3 Essentials liggen en daar ben ik lekker in bezig. Ik hoop dan idd dat de overstap niet al te groot wordt.

Van OpenGL heb ik nog niet zo veel kaas gegeten en al helemaal niet via Objective-C. Zodra ik me kan focussen op de iPhone apps, dan ga ik je tut zeker even doornemen..

Bedankt in ieder geval! En zie nieuwe dingen van je wel op het forum verschijnen..
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
tutorial 4.1 of 4.2 Jordi91 iPhone algemeen 1 16-02-11 12:48
1.1.1 tutorial macthijn Archief 0 20-10-07 16:05

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:33.