//

Overlappende UIViews

Overlappende UIViews discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen. Dit is een schaamteloze repost van een ander forum op iPhoneclub.nl. Ik word hier gek van... the IB ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26-03-09, 21:55
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard Overlappende UIViews

Ik hoop dat iemand hiermee kan helpen. Dit is een schaamteloze repost van een ander forum op iPhoneclub.nl.

Ik word hier gek van... the IB warning "This view overlaps one of its siblings."

Is het dan niet mogelijk om een subview over een view te gooien met wat controls die elkaar overlappen? Ik bedoel bijvoorbeeld een UIImageView background van heel het scherm met daarover wat UIImageView knoppen? Natuurlijk overlappen die, wat verwacht het ding, dat ik een ruimte maak voor al mijn knoppen boven op die background!?

Hoef ik me nou geen zorgen te maken over deze IB warnings of kan ik dit op een of andere manier oplossen?

Laat ik het zo zeggen: heeft iemand ooit een app ingediend waarbij IB nog warnings gaf over overlapping views? Is dit zelfs toegestaan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-03-09, 10:54
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

In mijn game Fnurgletoe heb ik dit ook en die staat gewoon op de App Store.

Je kunt in Interface Builder views wel als children aan een parent view toevoegen en dan krijg je die melding niet meer. Ik weet alleen niet of een UIImageView ook child views kan hebben (lijkt me wel, maar ik kreeg het niet voor elkaar in Interface Builder).
  #3  
Oud 29-03-09, 11:55
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Dat leek me ook, omdat UIImageView gewoon een subclass is van UIView, maar ik weet het niet zeker.

Okay, het is dus één ding om te horen dat je app gewoon is goedgekeurd met deze IB warnings. Ik neem aan dat het niet te correcte manier is, eigelijk. Werken met child views had ik ook geprobeerd, maar kreeg nog steeds de meldingen. Het kan dat ik het verkeerd deed, dus ik zal dat nog eens proberen (hoe omslachtig dat ook is als je een scherm vol met knoppen hebt die op een UIImageView background staan).

Je ziet dat keer op keer terug in spelletjes en dergelijke, dus ik neem aan dat dit een veel vookomend iets is.
  #4  
Oud 30-03-09, 15:39
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Nou, parent-child views werken dus ook niet--de overlappende views klagen niet, maar als er controls op de parent view staan die overlapt worden door controls op de child view, verschijnen de warnings alsnog. Kom op! Op iPhoneDevSDK.com krijg ik ook al geen antwoord.

Ik las iets vaags dat overlappende views in MacOSX 10.5 ondersteund zouden worden. Betekent dit dat ik deze warnings kan negeren? Of wordt er nou echt van je verwacht dat je je complete UI in stukken hakt zodat je alles netjes naast elkaar kunt zetten in plaats van over elkaar?
  #5  
Oud 03-04-09, 13:05
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Om hier even op terug te komen, aangezien er weinig echt definitieve informatie over is te vinden... naast gekkepietje heb ik nog iemand op een ander forum gelezen die deze warnings altijd gewoon negeert. Dus ik heb me erbij neergelegd. Einde verhaal.
  #6  
Oud 03-04-09, 20:36
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

Wellicht zijn die warnings inderdaad alleen maar bedoeld dat je erop let dat ze overlappen, en hebben ze weinig/geen invloed op de code..
  #7  
Oud 03-04-09, 20:52
Thaurin's schermafbeelding
Thaurin Thaurin is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 141
Standaard

Nee, en IB warnings zijn geen compiler warnings, die ik zeer zeker wel serieus blijf nemen. Ik kan me niet voorstellen dat je je UI compleet in stukken moet hakken om zo maar geen overlappende views/images te hebben. En dan nog--zoiets valt toch niet te vermijden? Ik heb geen manier gevonden om overlappende elementen te hebben in je UI zonder een IB warning (behalve lege views), dus zal het slechts informatief zijn.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:59.