//

Zelf een app maken/Basisfuncties SDK

Zelf een app maken/Basisfuncties SDK discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedenavond, Ik probeer een eigen app te maken, momenteel weinig tijd voor. Over twee weken ga ik zeker weer starten, wie kan mij via PM ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13-06-09, 20:24
Doblie's schermafbeelding
Doblie Doblie is offline
• iOS 9.3.2
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 580
Question Zelf een app maken/Basisfuncties SDK

Goedenavond,

Ik probeer een eigen app te maken, momenteel weinig tijd voor. Over twee weken ga ik zeker weer starten, wie kan mij via PM uitleggen wat de basisfuncties zijn? Ik wil een heel simpele app maken. (text-based)

Groet,
Bram de Haan
Redacteur iPhoneclub.nl
__________________
iPhone 3G firmware 4.1 (jailbreak)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-06-09, 21:53
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

In plaats van via PM zou het ook in dit topic kunnen, ik ga namelijk zelf ook developen, en ik zou een beetje (persoonlijke) Nederlandstalige uitleg zeer op prijs stellen
  #3  
Oud 16-06-09, 05:53
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doblie Bekijk bericht
Goedenavond,

Ik probeer een eigen app te maken, momenteel weinig tijd voor. Over twee weken ga ik zeker weer starten, wie kan mij via PM uitleggen wat de basisfuncties zijn? Ik wil een heel simpele app maken. (text-based)
Groet,
Bram de Haan
Redacteur iPhoneclub.nl
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonathan Bekijk bericht
In plaats van via PM zou het ook in dit topic kunnen, ik ga namelijk zelf ook developen, en ik zou een beetje (persoonlijke) Nederlandstalige uitleg zeer op prijs stellen
Begin eens allebei met een goed boek te lezen over iphone development en wat is een goed boek? Zie eens verder , in een of ander topic is zo'n vraag al eens voorbijgekomen.Verder zijn er ook meerdere sites die screencasts online hebben gezet met de meest relevante (beginners) zaken op. Ook op youtube vind je veel van deze screencasts.Zoals om er eentje op te noemen van iphonesdktutor of simplesdk . En verder zoveel mogelijk oefenenen. Wat in je opkomt probeer je te maken.
Veel succes verder met leren van cocoa en objective-c
  #4  
Oud 16-06-09, 09:42
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Je kan ook een gratis developer-account aanmaken, dan krijg je toegang tot instructiefilmpjes
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #5  
Oud 17-06-09, 21:50
sossienl's schermafbeelding
sossienl sossienl is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Blaricum
Berichten: 601
Standaard

Google is your friend!


Een beetje zelfstudie kan vast geen kwaad!
__________________
iPhone (web) developer. Kijk op http://www.appsstore.nl voor alle Nederlandse iPhone apps! Twitter? klik!
  #6  
Oud 17-06-09, 22:34
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martenb Bekijk bericht
ben ik mee bezig maar als jullie ondertussen goede tips hebben.
of sites en boeken die ik kan lezen, ik heb alleen ervaring met html en voorderest niks en ik ben 14 jaar en wil gewoon inde zomervakantie een paar apps kunnen maken en het onder de knie hebben

graag hulp
Uhm, hoeveel zomers heb je ervoor over, want je bent niet "zomaar ineens" developer. Dat kost gewoon veel tijd/moeite/frustratie om de benodigde kennis op te bouwen.

Nogmaals: kijk eens rond op het forum en zoek wat met Google. Er zijn werkelijk genoeg sites te vinden, maar begin eens hier: Introduction to The Objective-C 2.0 Programming Language en daarna Getting Started with Cocoa.

Pas even je profiel aan want er staat dat je Windows gebruikt.

Succes!

Laatst gewijzigd door Myrdhin; 17-06-09 om 22:36.
  #7  
Oud 17-06-09, 22:35
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

Discussies samengevoegd.
  #8  
Oud 17-06-09, 23:19
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martenb Bekijk bericht
gwn een hele zomer doorontwikkelen en dat ik na de zomer het een beetje onder de knie heb en dat ik een zakje centje er uiteindelijk mee kan verdienen
Bedenk wel dat als je je programma's op een echte iPhone wilt testen en je de programma's wilt verkopen, een betaald developer account nodig hebt. Dit kost EUR 79,- per jaar, maar zeker in het begin kan je het gemakkelijk af met de simulator die bij de SDK geleverd wordt en heb je nog geen betaald account nodig. Zorg dus als je serieus verder wilt je iemand kent met een creditcard en kijk even na hoe oud je moet zijn om de overeenkomst met Apple aan te gaan.
  #9  
Oud 18-06-09, 08:51
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martenb Bekijk bericht
Datgaat makkelijk op m'n ouders naam,
maar ik heb het doorgelezen dus jullie raadden het dus aan om eerst een gratis account te nemen endan te spelen met de api's en dan pas als ik het onder de knie heb een betaald account nemen.
weten jullie nog goede boeken voor mij?
Als je nog totaal geen programmeerervaring hebt (HTML is geen programmeertaal en totaal niet te vergelijken) is het handig dat je eerst even kijkt hoe het gaat voordat je gelijk geld gaat uitgeven. Persoonlijk denk ik dat je deze zomer nog niet heel veel apps in elkaar gaat knutselen die je kan verkopen, tenzij je natuurlijk een echte whizkid bent (maar dan had je de vragen die je hebt natuurlijk al lang via Google gevonden )

Qua boeken:
Cocoa Programming for Mac OS X
(stond ook vermeld in de links die ik je gegeven heb)
Geeft een goede introductie in het programmeren van Cocoa (het framework wat Apple gebruikt). Is niet specifiek iPhone gericht maar omdat Cocoa ook op de iPhone gebruikt wordt is het nog steeds een erg nuttig boek.

Beginning iPhone Development: Exploring the iPhone SDK
Veel code voorbeelden en elk onderdeel wordt uitgebreid behandeld. Gaat wel over de 2.x versie, niet over de nieuwe 3.0 SDK. Ondanks dat nog steeds nuttig omdat het aantal boeken over 3.0 nog niet zo groot zal zijn aangezien het net uit is.

Beide boeken gaan er wel vanuit dat je wat programmeerkennis hebt of in iedergeval bekend bent met wat objecten enzo zijn.
  #10  
Oud 18-06-09, 09:16
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

En nog maar een keer de tip: op iTunesU (via iTunes) kun je gratis de Stanford iPhone cursus downloaden en volgen. Daar wordt zo'n beetje alles in behandeld dat je nodig hebt om een app te bouwen + voorbeeldcode. Het is wel handig als je al C kent voordat je die films bekijkt, maar Objective-C wordt netjes uitgelegd.
Reageren

Labels
app, appstore, basisfuncties, begin, maken, sdk, text-based, zelf



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Zelf een eBook maken sweetmac iPad algemeen 1 23-05-10 20:21
Zelf een app icoon maken mandyrichard Jailbreak apps en thema's 1 26-02-10 16:48
zelf een dictionaryhiearchie maken voor een UITableview ulquiorra Ontwikkelen voor iOS 0 13-07-09 18:37
Zelf een dock maken JoOosty Jailbreak apps en thema's 23 03-04-09 22:17
Zelf een skin maken JungleMan iPhone algemeen 0 08-11-07 09:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:08.