//

Applicatie met Coördinaten

Applicatie met Coördinaten discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Daar ben ik weer. Ik heb dus eindelijk mijn eerste applicatie in de store, en nu ben ik dus verder gaan denken om het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18-06-09, 18:32
Tim14ww Tim14ww is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 155
Standaard Applicatie met Coördinaten

Hallo, Daar ben ik weer.

Ik heb dus eindelijk mijn eerste applicatie in de store, en nu ben ik dus verder gaan denken om het uit te bouwen.

(om uit te leggen, de applicatie houd bij hoevaak je in een attractie in de efteling bent geweest).

Nu wil ik het PROBEREN zo te maken, dat als je op een bepaald punt komt, de app er automatisch een bijtelt.

Is dit mogelijk? Zoja, hoe? en hoe zit het dan, moet je bijvoorbeeld je app open houden etc?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt,

Groetjes Tim
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 18-06-09, 19:20
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Dat kan in theorie, je kunt aan Core Location gewoon je huidige coordinaten opvragen. Wel moet daarvoor de app actief/open zijn ja.

In de praktijk is het misschien wat lastig met de precisie van de locatiebepaling.
  #3  
Oud 18-06-09, 19:23
Tim14ww Tim14ww is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Bekijk bericht
Dat kan in theorie, je kunt aan Core Location gewoon je huidige coordinaten opvragen. Wel moet daarvoor de app actief/open zijn ja.

In de praktijk is het misschien wat lastig met de precisie van de locatiebepaling.
Hoe doe ik dit in de praktijk?

Mvg,

Tim
  #4  
Oud 18-06-09, 19:28
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Als je een developer account hebt kun je altijd hier kijken voor dat soort vragen.

In jouw geval een relevant voorbeeld:
Sign in with your Apple ID - Apple Developer Connection
"Shows how to use the CLLocationManager class to determine the user's current location. It demonstrates starting and stopping updates, error handling, and changing location parameters."

Succes!
  #5  
Oud 18-06-09, 19:29
Tim14ww Tim14ww is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Bekijk bericht
Als je een developer account hebt kun je altijd hier kijken voor dat soort vragen.

In jouw geval een relevant voorbeeld:
Sign in with your Apple ID - Apple Developer Connection
"Shows how to use the CLLocationManager class to determine the user's current location. It demonstrates starting and stopping updates, error handling, and changing location parameters."

Succes!
Bedankt, Maar hoe doe ik dit in de praktijk bedoel ik mee; hoe laat ik hem zo werken dat als hij op een bepaalde plek komt hij automatisch plus 1 doet?

Groetjes
  #6  
Oud 19-06-09, 10:10
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om dmv een NSTimer elke x seconden de locatie op te vragen en te vergelijken met die van attracties die je in een XML of SQLLite db hebt opgeslagen
  #7  
Oud 19-06-09, 10:21
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nkooiker Bekijk bericht
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om dmv een NSTimer elke x seconden de locatie op te vragen en te vergelijken met die van attracties die je in een XML of SQLLite db hebt opgeslagen
Hoe wil je dat doen met een timer? De CoreLocation API is event-driven. Je krijgt automatisch een event binnen als de gps positie verandert. Dus als je dat event binnenkrijgt is het een kwestie van controleren of die positie in de buurt is van jouw attractie, en dan je teller ophogen.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #8  
Oud 19-06-09, 10:23
nkooiker's schermafbeelding
nkooiker nkooiker is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 105
Standaard

Ah kijk, heb geen ervaring met Core Location. Mijn eerste ingeving zou dus zijn om dmv een NSTimer te 'pollen'. Events afvangen andersom is even better idd.
  #9  
Oud 19-06-09, 11:43
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tim14ww Bekijk bericht
Bedankt, Maar hoe doe ik dit in de praktijk bedoel ik mee; hoe laat ik hem zo werken dat als hij op een bepaalde plek komt hij automatisch plus 1 doet?

Groetjes
Je definieert een bepaalde cirkel rond die plek. Als de coordinaten die je van Core Location krijgt binnen die cirkel vallen, dan verhoog je je tellertje. Vervolgens zet je een vlaggetje. Als je nu weer coordinaten van Core Location krijgt die binnen die cirkel vallen, negeer je ze omdat het vlaggetje is gezet. Ga je buiten de cirkel dan wis je het vlaggetje weer (of bijvoorbeeld na een bepaalde tijd).
  #10  
Oud 19-06-09, 12:00
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

dit kan redelijk makkelijk met de CoreLocation API.
Je houdt de coordinaten bij van je attractie. Deze stop je in een CLLocation object, en gebruikt dan de distanceFrom: methode om de afstand te bepalen tussen de attractie en je huidige locatie. als die distance 5meter is (voorbeeldje) dan ben je dus binnen een straal van 5 meter van die attractie. Je kan dan je teller ophogen. Wat nog mooier is, is dat je de uitgang van de attractie ook gebruikt. als je dus eerst door de ingang bent gelopen en daarna door de uitgang, dan heb je dus de rit gedaan, en hoog je je teller op. Zo voorkom je dat je teller wordt opgehoogd als je alleen maar langs de attractie loopt.
  #11  
Oud 22-06-09, 12:26
danielpunt's schermafbeelding
danielpunt danielpunt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 87
Standaard

alleen is CoreLocation niet altijd precies op de meter.
  #12  
Oud 22-06-09, 13:06
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Misschien is het handiger om het als volgt te doen: je bepaalt de afstand tussen jouw punt P en de coordinaten uit het CoreLocation object. Als dat minder is dan horizontalAccuracy, dan ben je dichtbij genoeg.
  #13  
Oud 22-06-09, 13:34
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielpunt Bekijk bericht
alleen is CoreLocation niet altijd precies op de meter.
Klopt, maar als jij de hele tijd dat ding in je zak hebt in een pretpark, dan denk ik dat de fix wel redelijk goed is uiteindelijk.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
LAN/LONG Coördinaten in TomTom Nilles iPhone Apps 0 09-05-10 12:49
Geen GPS coördinaten Ancotje iPhone Apps 1 11-12-09 11:50
SMS GPS coördinaten DiscoveryV8 Jailbreak apps en thema's 1 05-08-08 10:23
Probleem met sms applicatie xXsmileXx iPhone algemeen 3 15-01-08 17:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:46.