//

Een cadeautje voor een ontwikkelaar

Een cadeautje voor een ontwikkelaar discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Een virtual DJ app. met de komst van firmware 3.0 heb je dus acces tot je eigen mp3's. Zou het niet ****ing gaaf zijn als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-07-09, 14:45
totalition totalition is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 56
Standaard Een cadeautje voor een ontwikkelaar

Een virtual DJ app.

met de komst van firmware 3.0 heb je dus acces tot je eigen mp3's. Zou het niet ****ing gaaf zijn als je dan 2 decks tot beschikking had waar je bij alle 2 de decks zelf je tracks kan inladen en je met de Faders, pitchers, cue points en waveforms kan spelen?! Misschien ook nog de mogelijkheid om je sets op te nemen tot een uur lang ofzo?




Dit lijkt me nou niet echt een enorm moeilijke uitdaging en echt waar zeer zeeer veel vraag naar is.

ik riek een gouden handeltje

kom maar op

Laatst gewijzigd door totalition; 07-07-09 om 14:48.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-07-09, 14:52
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Verplaatst naar Ontwikkelen voor de iPhone/SDK.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 07-07-09, 17:55
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Heb hier al wel eens over nagedacht. Maar heb je hier niet het probleem dat je het geluid van de 2e deck niet apart kunt beluisteren voordat je hem in de mix gooit?
  #4  
Oud 07-07-09, 18:43
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Ik gok dat je niet twee liedjes tegelijk kunt afspelen
  #5  
Oud 07-07-09, 19:01
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Via de API heb je toegang tot de muziek library op je iPhone/iPod, maar niet tot de fysieke bestanden. Je kan alleen maar iets zeggen als "speel liedje x". Het is dus ook niet mogelijk om 2 nummers tegelijk af te spelen op die manier.

Daarnaast vraag ik me af of er afgezien van de "fun" factor wel vraag naar is. Ik zie mezelf nou niet zo snel met een iPhone een avondje muziek draaien op een feestje. Het is compact en handig mee te nemen, maar ik heb al zoveel spullen bij (complete PA set, koffers met CD's) dat ik dan ook net zo goed m'n laptop kan meenemen.

Natuurlijk heeft het wel een zeer grote fun factor, dat wel.

Laatst gewijzigd door Myrdhin; 07-07-09 om 19:11.
  #6  
Oud 07-07-09, 19:12
totalition totalition is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 56
Standaard

Kan dat niet dan? deck 1 gewoon op speaker en deck 2 aansturen op je headphone? Sowieso een auto cue beat functie erbij zodat deck 1 of deck 2 de bpm automatisch aanpast en op de beat legt. Geen echte feel misschien maar dan erbij, tis dan ook geen echte draaitafel
  #7  
Oud 07-07-09, 20:13
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

De output van speakers kun je niet aanspreken; dit regelt de iPhone zelf.
  #8  
Oud 07-07-09, 23:47
Myrdhin Myrdhin is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Omgeving Nijmegen
Berichten: 94
Standaard

Wat misschien wel leuk is is een app die commando's naar een app op de desktop stuurt die dat dan weer in MIDI vertaalt zodat b.v. Traktor dat weer oppakt. Op die manier kan je je iPhone gebruiken als een soort van remote voor je DJ applicatie.
  #9  
Oud 08-07-09, 09:49
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Ik heb wel een app gemaakt waarbij ik thuis op mijn digital piano kan spelen, en die de MIDI dan doorstuurt naar mijn iPhone waarna die een piano geluid laat horen. Het werkt wel, zelfs over 3G en GPRS, alleen is de latency erg hoog (ook over Wi-Fi). Andersom zal de latency dus ook vrij hoog zijn, dus real-time met MIDI werken zal nog niet meevallen, denk ik.
  #10  
Oud 08-07-09, 14:00
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Ik denk ook niet dat hier, buiten de "fun factor" echt serieus veel vraag naar zal zijn. Zelfs desktop oplossingen als Traktor DJ Studio blijven (in mijn oren) toch ver onderdoen voor "the real thing". Met een iPhone mixen lijkt me echt helemaal 10 keer niks.
  #11  
Oud 08-07-09, 14:55
TheStijg's schermafbeelding
TheStijg TheStijg is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Almere
Berichten: 174
Standaard

Een DK-app: gaaf.
Beetje nummers aan elkaar vastplakken, niet teveel effecten. Ik word wel eens gevraagd om mijn iPhone aan een versterker te koppelen bij feestjes, dan heb je altijd dat stomme fade-in/fade-out... zulke programma's heb je wel op pc's.. maar iets portable's is wel strak.
__________________
Vertrouw nooit iemand met een eendje als schermafbeelding...
  #12  
Oud 08-07-09, 16:33
totalition totalition is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 56
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben Bekijk bericht
Ik denk ook niet dat hier, buiten de "fun factor" echt serieus veel vraag naar zal zijn. Zelfs desktop oplossingen als Traktor DJ Studio blijven (in mijn oren) toch ver onderdoen voor "the real thing". Met een iPhone mixen lijkt me echt helemaal 10 keer niks.
Natuurlijk is het ook grotendeels voor de fun factor, voor het serieuze werk ga je denk ik niet met een iphone aan de slag lijkt mij (met 1 uitzondering misschien noise.io pro en nee, beatmaker bied te weinig voor het echt proffesioneel te maken maar komt in de buurt).

Misschien toch maar eens een mailtje sturen naar amidio, die kan er wel wat moois van maken denk ik
  #13  
Oud 12-07-09, 18:43
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

In zo'n app zou ik ook wel geïnteresseerd zijn..!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
kok gezocht zoekt een game ontwikkelaar voor de iphone? joopvanbeuren Ontwikkelen voor iOS 3 19-08-10 16:58
Ontwikkelaar gezocht voor een simpel programmatje. Tieme Archief 13 02-04-09 20:16
Hulp gezocht voor een nieuwe ontwikkelaar juulie Ontwikkelen voor iOS 4 02-04-09 12:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:15.