//

Idee; Biertje?

Idee; Biertje? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Stel je typt in: "Yogho Yogho", dan stuurt de app dit naar de server. De server maakt de push notification ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 09-07-09, 23:36
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Stel je typt in: "Yogho Yogho", dan stuurt de app dit naar de server. De server maakt de push notification aan en zet daarin de tekst: "spysical wil graag Yogho Yogho". Dan wordt die tekst naar de iPhone gestuurd.

Overigens hoeft deze stap niet perse met push notifications: je kunt ook rechtstreeks een berichtje sturen naar de iPhone van degene die het drinken gaat halen, als zijn IP adres met de "Wat willen jullie drinken" push notification mee wordt gestuurd. Dan moet hij echter wel de hele tijd de app open houden.
Ok bedankt.
Maar ik denk niet dat als ik bij een bar zit dat ik dan de heletijd die app heb open staan...

Trouwens vrienden uitnodigen voor de app is heel simpel...
Via peer to peer of via mail een mailtje laten sturen.

Grtsz,

PS ik weet wel hoe het werkt... Kwou alleen weten of het kon... Maar doesn't matter...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 09-07-09, 23:37
den_ivan den_ivan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 50
Standaard

Zeker geen cola vergeten en misschien een fruitsapje eventueel.

Er kan een serieuze kaart in de applicatie worden gemaakt
  #43  
Oud 09-07-09, 23:41
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den_ivan Bekijk bericht
Zeker geen cola vergeten en misschien een fruitsapje eventueel.

Er kan een serieuze kaart in de applicatie worden gemaakt
Waarvoor zou je een kaart nodig hebben? Je weet toch wel in welke pub je zit...
  #44  
Oud 10-07-09, 00:02
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Het lijkt mij het handigste als de besteller (die dus op de Biertje?-button klikt) de app de hele tijd open moeten laten staan. Dan krijg je niet een hele lading aan push notifications, en kun je in een duidelijk overzicht zien wie al 'geantwoord' hebben, wat zij willen, en wie nog niet geantwoord hebben.

Goed App-idee by the way ;-)

En voor het uitnodigen van vrienden kan ook gewoon het e-mailadres worden gebruikt. Die weet je meestal toch wel van je vrienden (of is heel makkelijk op te zoeken), zo hoef je ook niet weer een nieuwe gebruikersnaam uit je kop te leren.


@spysical;
Volgens mij bedoelt den_ivan de menukaart

Laatst gewijzigd door DouweM; 10-07-09 om 00:08.
  #45  
Oud 10-07-09, 00:14
phoontje phoontje is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 43
Standaard

wat een goed idee,
pas op dat de reclamemensen van de brouwers niet meelezen!
jullie idee zou zo maar geleend kunnen worden!
  #46  
Oud 10-07-09, 00:26
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DouweM Bekijk bericht
@spysical;
Volgens mij bedoelt den_ivan de menukaart
Whoops you're right :$

Maar waarom zouden die mensen mee lezen hier?
Denk niet dat ze er op gaan kijken om 100€ meer winst te maken...
+ verliezen die ze draaien voor het maken...

Wel een leuk idee is om als de app af is dat je een mail stuurt naar brouwers voor sponsering... Dat de gene die het eerst reageert en wil sponseren. Dat dan de achtergrond naar dat merk word gemaakt. En alle knopjes enz. alles wat maar gezien kan worden als reclame...
  #47  
Oud 10-07-09, 00:33
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Nouja, ik heb ook geen zin in een te gesponsorde applicatie... Dan liever iets duurder, maar zonder brouwerslogo om de 10 pixels.
  #48  
Oud 10-07-09, 00:36
den_ivan den_ivan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 50
Standaard

Idd een (al dan niet standaard) menukaart.

Prentjes van een Cola met een vervormde naam zou morgen denk ik?
  #49  
Oud 10-07-09, 01:11
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Leuk idee. Wij hadden "vroeger" op het werk een soortgelijk iets van (ik dacht) Douwe Egberts voor de koffie-ronde op het werk. Eén persoon startte op zijn PC de vraag om koffie, anderen op het LAN konden dan aangeven wat voor koffie ze wilden en als iedereen had "aangemeld" selecteerde het programma random wie er de spreekwoordelijke *** was om de koffie te halen. Er was geloof ik ook een optie om meteen een blad met cirkels uit te printen waar op stond wie er wat voor koffie wilde hebben. Werkte perfect, dus een vergelijkbare "biertje" app zal ook wel leuk zijn.
  #50  
Oud 10-07-09, 19:28
sanderakkerman sanderakkerman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Oudega
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar sanderakkerman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Oke gasten, ik heb wat op "papier" gezet. Kijk hier maar eens naar en laat me weten wat je ervan vindt:

http://fnurglewitz.com/biertje/

De graphics zien er natuurlijk niet uit, maar het gaat er vooral om dat je een beeld krijgt van hoe de app zou gaan werken. Er is vast een hoop dat ik vergeten ben (zo is er geen knop om vrienden toe te voegen, maar sommige dingen heb ik aan de verbeelding over gelaten).

Ik kan er van het weekend wel wat uurtjes in steken om een prototype te bouwen. Het server script lijkt namelijk heel erg op iets wat ik al eerder gemaakt heb, dus dat kan ik vrij snel aanpassen. En de iPhone app is ook vrij straightforward. Laat maar weten!
Ziet er goed uit! Leuk al die ideeën! Ik heb ook even wat onder vrienden gevraagd; Iedereen zit het wel zitten,en iedereen is wel enthousiast, maar ik denk dat we het dan wel gratis moeten maken. 0,79 is niet veel, maar ik weet ook dat veel mensen dit er niet voor over hebben. Wanneer maar de helft van je vrienden dit programma download heeft het nog steeds niet veel nut.

Misschien is het een idee om een website op te zetten, zoals al iemand riep hier op het forum! Ook zat ik te denken; Misschien is het een idee om een website op te zetten waar je kan werken aan dit project, maar misschien in de toekomst ook meerdere projecten

Zodat je een soort 'open source iphone dev community' krijgt waar gebruikers ideeën kunnen posten. Wanneer er dan vervolgens genoeg stemmen zijn voor een bepaald idee kunnen we met meerdere mensen aan dit idee werken. Zo word een bepaald programma onderhouden door de community! Een website met een of ander project beheer systeem waar mensen zich kunnen aanmelden voor bepaalde taken; Vertalen, Design, Code, etc.

Maar eerst maar eens deze applicatie maken; Ik heb nog ontzettend veel hostingruimte, dus ik wel deze site wel hosten. Ook wil ik de kosten van het domein wel op mij nemen. Daarom de vraag; Roep eens een leuke naam? Dan kan ik vanavond of morgen dit domein registreren, en kunnen we alvast beginnen met iets!
__________________
twitter.com/sanderakkerman

Laatst gewijzigd door sanderakkerman; 10-07-09 om 19:33.
  #51  
Oud 10-07-09, 19:34
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Ik ga van het weekend eens wat spelen met een simpele app en push notificaties, ongeveer zoals in het design dat ik gemaakt heb. Ik vind het prima om het als open source te doen. Dan kan ik -- of iemand anders met een Developer Program account -- een Ad Hoc distributie maken en kunnen geinteresseerde testers de app eens "in het wild" uitproberen. ;-)
  #52  
Oud 10-07-09, 19:38
Tim14ww Tim14ww is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Ik ga van het weekend eens wat spelen met een simpele app en push notificaties, ongeveer zoals in het design dat ik gemaakt heb. Ik vind het prima om het als open source te doen. Dan kan ik -- of iemand anders met een Developer Program account -- een Ad Hoc distributie maken en kunnen geinteresseerde testers de app eens "in het wild" uitproberen. ;-)
Ik kan wel een Ad Hoc distributie aanmaken.

Gegroet,
  #53  
Oud 10-07-09, 19:41
sanderakkerman sanderakkerman is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Oudega
Berichten: 11
Stuur een bericht via MSN naar sanderakkerman
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gekkepietje Bekijk bericht
Ik ga van het weekend eens wat spelen met een simpele app en push notificaties, ongeveer zoals in het design dat ik gemaakt heb. Ik vind het prima om het als open source te doen. Dan kan ik -- of iemand anders met een Developer Program account -- een Ad Hoc distributie maken en kunnen geinteresseerde testers de app eens "in het wild" uitproberen. ;-)
Prima! Dan is het begin er! Ik zal als ik zometeen thuis ben (zit nu nog op mijn werk) gelijk opzoek gaan naar een systeem om met meerdere mensen aan een project te werken. Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast reageren!
  #54  
Oud 10-07-09, 19:45
Tim14ww Tim14ww is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderakkerman Bekijk bericht
Prima! Dan is het begin er! Ik zal als ik zometeen thuis ben (zit nu nog op mijn werk) gelijk opzoek gaan naar een systeem om met meerdere mensen aan een project te werken. Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast reageren!
Als we nou met z'n allen gewoon 5 euro uitleggen, dan kunnen we een Developers account kopen om projecten zoals deze uit te geven onder een bepaalde naam? dan krijg je dus ook geen gezijk meer met ja maar ik wil hem uitgeven etc.

Ik weet niet of dit iets is, ik roep maar wat in het rond.

Gegroet,
  #55  
Oud 10-07-09, 19:54
P-development P-development is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 77
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sanderakkerman Bekijk bericht
Prima! Dan is het begin er! Ik zal als ik zometeen thuis ben (zit nu nog op mijn werk) gelijk opzoek gaan naar een systeem om met meerdere mensen aan een project te werken. Leuk dat jullie allemaal zo enthousiast reageren!
Een svn of git servertje is iedeaal om samen aan een dergelijk project te werken.
  #56  
Oud 10-07-09, 20:00
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

En een WIKI.

Ik heb overigens ook gewoon een Developer Program account, hoor. Maar het lijkt me wel leuk als we de verantwoordelijkheden een beetje verdelen zodat iedereen wat te doen heeft. Dus als Tim14ww zegt dat hij wel een Ad Hoc distributie kan doen -- en dus de beta test coordineert -- dan vind ik dat prima. Als de source dan in een open repository kan (SVN heeft mijn voorkeur) dan kan iedereen erbij.
  #57  
Oud 10-07-09, 20:34
timneutel timneutel is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 36
Standaard

mag ik mee doen als GUI designer?
  #58  
Oud 10-07-09, 20:51
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

@timneutel: Ik ben de baas niet hier, maar het lijkt me lachen om dit als een "iPhoneclub community project" te doen, en daar zijn GUI designers ook bij nodig. Dus van mij wel!
  #59  
Oud 10-07-09, 21:15
den_ivan den_ivan is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 50
Standaard

Als iedereen een klein bedrag sponsort en als er dan ooit is winst is een meeting organiseren of zoiets
  #60  
Oud 10-07-09, 21:48
spysical's schermafbeelding
spysical spysical is offline
• iOS 13.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 730
Standaard

What did you order?
óf
What did you want?
óf
What do you want?
óf
WDYWTD (What do you want to drink)
Kwam zo even in me op. Het beheer van een site wil ik dus best doen.
Het is ook een leuk idee om dan de app uit te geven onder de naam iPhone"dev"club?
En dan de site www.iphonedevclub.net oid in gebruik te nemen.
Reageren

Labels
bestelling, bier



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Idee kaboemski Jailbreak apps en thema's 2 17-09-08 18:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:49.