//

Animatie camerashutter gezocht

Animatie camerashutter gezocht discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Misschien een beetje rare vraag in deze afdeling van het forum, maar ik denk dat `ie hier het meest op z`n plaats is: ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15-08-09, 04:17
Velly Velly is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard Animatie camerashutter gezocht

Hallo allemaal,
Misschien een beetje rare vraag in deze afdeling van het forum, maar ik denk dat `ie hier het meest op z`n plaats is:

Waar op de iPhone kan ik de .PNG reeks vinden (of een ander soort sequentie of filmpje) van de camerashutter-animatie ? Ben druk op zoek geweest met iPhonebrowser in m`n eigen iphone, maar het enige dat ik kan vinden is 1 png met de geheel gesloten shutter.

Ik ben bezig met een instructie-animatiefilm voor een app dat gebuik maakt van foto`s gemaakt met de iPhone. In de animatiefilm wordt een foto gemaakt en wil ik dus graag de shutter-animatie tonen. Ik ben gebonden aan een NDA, dus kan helaas niet meer toelichten over de app.

Heb al geprobeerd de iPhone realtime te filmen met een HD videocamera, maar het resultaat is niet echt bruikbaar; de shutteranimatie loopt niet synchroon met de camera en het resultaat is lelijke frameblending
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 15-08-09, 08:32
Froggle's schermafbeelding
Froggle Froggle is offline
• iOS 6.0 beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Drunen
Berichten: 234
Standaard

Misschien moet je wat meer informatie geven over de opdracht, zodat wij ook beter kunnen oordelen welke programma's je nodig hebt.
  #3  
Oud 15-08-09, 11:22
Velly Velly is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Misschien moet jij `s opzoeken wat een NDA inhoudt.
  #4  
Oud 15-08-09, 14:30
Glnn Glnn is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 14
Standaard

Kan je niet echt een foto maken, en die daarna weer verwijderen? Want ik denk niet dat apple die animatie vrijgeeft, hij zit namelijk gewoon in de ImagePicker gebakken..

Een andere optie is natuurlijk zelf een animatie maken van de sluiting van een shutter..
  #5  
Oud 15-08-09, 15:05
b3Gr's schermafbeelding
b3Gr b3Gr is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Velly Bekijk bericht
Heb al geprobeerd de iPhone realtime te filmen met een HD videocamera, maar het resultaat is niet echt bruikbaar; de shutteranimatie loopt niet synchroon met de camera en het resultaat is lelijke frameblending
In guerilla-animatietermen gedacht: iPhone vasttapen op ondergrond. Maak met camera (korte sluitertijd) op statief op de gok heel veel foto's van de zich sluitende sluiter en zet ze in volgorde. Kies zoveel uit als je nodig denkt te hebben voor de animatie en ga dan Photoshoppen om je vinger weg te werken in de foto's (onderste stuk bedekken met een layer). Importeer in je animatiesoftware en (bijna) klaar.
Als je in je filmje ook nog een vinger op de sluiterknop wilt hebben is het iets lastiger, maar best te doen, bv door een bluescreenopname van je vinger te maken.

Het lijkt me lastig om de juiste camerahoek te kiezen om geen reflecties te krijgen, maar dat laat ik graag aan jou over. Op deze manier breek je in elk geval geen gebruikersovereenkomsten. Ken je niemand met een hispeedcamera? Dan ben je in één keer klaar, waarschijnlijk.
  #6  
Oud 15-08-09, 15:09
Velly Velly is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 3
Standaard

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest:
Ik ga een 3D animatie maken met daarin o.a. een iPhone. Deze maakt een foto en vervolgens gaat de app op de 3D iphone z`n ding doen met de gemaakte foto.
Hele filmpje is 3D, niets is "echt" (foto/video) en is bedoeld als uitleg op inetrnet voor de app.
Voor op het 3D model van de iphone heb ik screenshots nodig van de interface. Da`s makkelijk met de 2 knoppen-screencapture-truc, maar de camera heeft de typische shutteranimatie en die is zo goed als onmogelijk te screencappen.
Heb `t al geprobeerd met veency,VNCviewer en camtasia op m`n pc, maar veency/VNCviewer is te traag met het doorsturen van de schermbeelden, dat wordt een blokkerige bende.

Had gehoopt dat er ergens op de iphone een bestandje staat waar de shutteranimatie in zit, zodat ik die simpelweg kan rippen. Anders zit er niets anders op dan de shutteranimatie zo goed mogelijk na te maken.
  #7  
Oud 15-08-09, 16:01
b3Gr's schermafbeelding
b3Gr b3Gr is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Velly Bekijk bericht
Had gehoopt dat er ergens op de iphone een bestandje staat waar de shutteranimatie in zit, zodat ik die simpelweg kan rippen.
Ik zou zeggen: neem even contact op met Apple, misschien willen die jou daarbij helpen.
  #8  
Oud 17-08-09, 11:47
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Als je met 3D animatie software overweg kan dan denk ik dat je aan de hand van de gesloten shutter, de animatie redelijk eenvoudig kunt maken. knip alle segmenten van de shutter los, en laat ze langs elkaar open en dicht glijden. easy as pie.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Front Row animatie Jeroen0704 Ontwikkelen voor iOS 4 18-02-11 12:42
Animatie op springboard in de vorm van een grote icon Busta227 Ontwikkelen voor iOS 0 16-05-10 04:27
gezocht 2.2 konijntje666 Archief 1 05-01-09 19:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.