//

Consistentie in iPhone app interfaces

Consistentie in iPhone app interfaces discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi Jongens, Ik heb net een artikel geschreven over consistentie in iphone interfaces en vroeg me af wat jullie er van vonden. Misschien hebben jullie ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-10-09, 23:15
Glnn Glnn is offline
• iOS 3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 14
Standaard Consistentie in iPhone app interfaces

Hi Jongens,

Ik heb net een artikel geschreven over consistentie in iphone interfaces en vroeg me af wat jullie er van vonden.

Misschien hebben jullie nog voorbeelden over slechte iPhone interfaces waar we wat van zouden kunnen leren?

Lees het artikel hier, MAD Monkeys, iPhone interfaces gone wrong: Cydia apps
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-10-09, 11:31
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

Er zit wel een kern van waarheid in ja. Het is duidelijker als alle apps een beetje dezelfde richtlijnen volgen v.w.b. de interface. Vooral in het door jou aangehaalde voorbeeld van PDAnet heeft de afwijkende interface totaal geen nut of toegevoegde waarde. Maar er zijn ook wel apps waarbij het volgen van de "standaard" weer afbreuk zou doen aan de app. Bijvoorbeeld de Commodore 64 emulator. Die heeft een eigen toetsenbord dat helemaal aansluit en een bijna een letterlijke kopie is van het originele Commodore 64 toetsenbord. In dit geval maakt dit de app juist weer functioneler EN mooier dan wanneer de developer de standaard UI richtlijnen zou hebben gevolgd.
  #3  
Oud 20-10-09, 12:26
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik vind met name Cydia verschrikkelijk, die irritante webview die ze gebruiken. Okay het is misschien makkelijk, maar al die HTML en CSS en weet ik wat er allemaal over die lijn gaat is totaal niet efficient. Als ze alleen een lijstje op zouden halen met infom, en die op de iphone laten zien in een tableview zou het allemaal strakker en sneller zijn. maargoed daar ging het artikel niet helemaal over.
Ben het wel met je eens, developers moeten er wat meer op letten.

Aan de andere kant, Apple heeft ook wel eens de neiging om apps af te keuren als je teveel op een app van hun lijkt. Denk aan het gebruik van de tekstballonnetjes zoals in de SMS app. Die mag je dus weer niet gebruiken
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
App door review krijgen / hoe app meer diepgang te geven voor app store klaverentwee Ontwikkelen voor iOS 2 10-01-11 20:18
Apple komt binnenkort met conversie app en vertaal app? app? libia Chat en geruchten 3 29-09-09 21:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:25.