//

Iphone game idea "gestolen"

Iphone game idea "gestolen" discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn oom zegt altijd: "Als je aan het "beste" idee denkt, dan wordt het ergens op de wereld ook gemaakt!" En hij heeft gelijk. Nu ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-11-09, 14:42
Riesj Riesj is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard Iphone game idea "gestolen"

Mijn oom zegt altijd: "Als je aan het "beste" idee denkt, dan wordt het ergens op de wereld ook gemaakt!"

En hij heeft gelijk. Nu dacht ik echt een goed idee te hebben voor een Iphone game. Ik heb drie ideeën, maar het gaat er gelukkig nu nog om één.

In Februari van dit jaar ben ik tijdens de rustige periodes op mijn werk gaan schetsen en ook had ik alle regels etc al papier gezet. Ik ben ook gaan schetsen in Photoshop en daarna ben ik mezelf gaan verdiepen in de sdk van Apple.

Sinds kort heb ik mijn Mac ge-update naar Snow Leopard van Tiger, dus ik kon echt aan de slag! Maar ik moet mezelf nog echt helemaal gaan verdiepen in het programmeren etc.
Vandaag las ik dat er een nieuwe game uit komt. Ik open de website en zie, niet helemaal, maar bijna 100% gelijkenis met mijn idee. En er bestond nog niets dat er op leek.

Misschien klinkt het wel allemaal heel makkelijk zo. En natuurlijk is het idee niet gestolen. Maar ik baal er wel van.
Ik ga er alsnog mee door. Beetje jammer dan niet meer origineel in de store te zijn, maar ik ben er nog van overtuigd dat het een goed idee is! Net als de andere twee overigens.

beetje een domper....
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-11-09, 15:36
ℜuben's schermafbeelding
ℜuben ℜuben is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 214
Standaard

En (tromroffel...) het gaat om het spel...
  #3  
Oud 09-11-09, 15:41
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Hehe, heb laatst bijna hetzelfde gehad. Gelukkig bleek het wel mee te vallen, de major selling point van mij idee hebben ze niet geimplenteerd. Dus ik heb nog een kans
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #4  
Oud 09-11-09, 15:54
Riesj Riesj is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ℜuben Bekijk bericht
En (tromroffel...) het gaat om het spel...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
Hehe, heb laatst bijna hetzelfde gehad. Gelukkig bleek het wel mee te vallen, de major selling point van mij idee hebben ze niet geimplenteerd. Dus ik heb nog een kans

Hou ik nog even voor mezelf, wil het eerst spelen. Kijken of mijn idee beter is en dus de moeite waard om te maken en in de store te gooien. Ik hoop zo'n zelfde "selling point" in mijn game te hebben als Whacko...
  #5  
Oud 12-11-09, 12:12
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riesj Bekijk bericht
Sinds kort heb ik mijn Mac ge-update naar Snow Leopard van Tiger, dus ik kon echt aan de slag!
Kon je daarvoor niet aan de slag dan? Wat biedt Snow Leopard meer voor de ontwikkelaar?
  #6  
Oud 12-11-09, 15:45
danielpunt's schermafbeelding
danielpunt danielpunt is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Vlaardingen
Berichten: 87
Standaard

de iPhone SDK om te beginnen die werkt namelijk alleen op (Snow) Leopard.

En in Snow Leopard zit ook de static analyzer ingebouwd. die is voor mij onmisbaar geworden
  #7  
Oud 12-11-09, 15:59
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Nice, die Static Analyzer kende ik nog niet eventjes wat memory leaks wegwerken :$
  #8  
Oud 13-11-09, 02:28
Riesj Riesj is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Kon je daarvoor niet aan de slag dan? Wat biedt Snow Leopard meer voor de ontwikkelaar?
De sdk werkt niet in tiger. Wel in (Snow) Leopard. Eigenlijk daarom. Ik kon wel beginnen want xcode werkt wel. Maar dat was een klein beetje ontwetendheid.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 19:03
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 19:28
Apple kent verschil tussen "Dutch" en "Deutsch" niet Celf iPhone Apps 1 14-10-08 19:50
[SNES] opslaan "save game" & geluid bram87 Jailbreak apps en thema's 12 10-04-08 11:11
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 14:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:55.