//

Probleem: Tut UIWebView combineren met Tab Bar App-project

Probleem: Tut UIWebView combineren met Tab Bar App-project discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi! Ook ik ben begonnen met het (proberen) te ontwikkelen van een app. Zoals de titel al zegt probeer ik een UIWebView van een tutorial ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-11-09, 20:07
NickSmits NickSmits is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard Probleem: Tut UIWebView combineren met Tab Bar App-project

Hoi!

Ook ik ben begonnen met het (proberen) te ontwikkelen van een app. Zoals de titel al zegt probeer ik een UIWebView van een tutorial te combineren met de Tab Bar Application template in Xcode.

Ik heb alles samengevoegd, maar dan. Dan krijg ik witte schermen (alle drie de views zijn wit). Ik heb wat trial&error gedaan, en ik heb een regel gevonden; als ik die regel weg comment dan laden de views gewoon (zonder de UIWebView natuurlijk).

Dat is de volgende regel:
Code:
- (void)applicationDidFinishLaunching:(UIApplication *)application {
    
    // Add the tab bar controller's current view as a subview of the window
    [window addSubview:tabBarController.view];
	
	self.wvTutorial = [[SecondViewController alloc] initWithNibName:@"SecondView" bundle:[NSBundle mainBundle]];
	
	[window addSubview:[wvTutorial view]];
	
	// Override point for customization after app launch	
    [window makeKeyAndVisible];
}
Wanneer ik alleen de UIWebView gebruik, werkt de code prima. Daarom denk ik eigenlijk dat andere code ervoor zorgt dat het niet lukt. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-11-09, 20:14
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Als je toch Interface Builder gebruikt, kan je toch net zo goed de webview met Interface Builder in de TabBarController zetten?

Wat je nu doet is een TabBarController in je Window zetten, en daar overheen een WebView, dat werkt natuurlijk niet
  #3  
Oud 17-11-09, 17:00
NickSmits NickSmits is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard

Om maar eerlijk te zeggen: ik begrijp niet precies wat je bedoeld. In één van de views moet de UIWebView komen, kan dat dan ook?

Heb gisteravond een boek besteld dat hopelijk wat gaat helpen...
  #4  
Oud 17-11-09, 17:12
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Code:
- (void)applicationDidFinishLaunching:(UIApplication *)application {
    
    // Add the tab bar controller's current view as a subview of the window
    [window addSubview:tabBarController.view];
    
    self.wvTutorial = [[SecondViewController alloc] initWithNibName:@"SecondView" bundle:[NSBundle mainBundle]];
    
[tabBarController addSubview:[wvTutorial view]];

    //[window addSubview:[wvTutorial view]];
    
    // Override point for customization after app launch    
    [window makeKeyAndVisible];
}
je voegt em aan je window toe zoals JWVD al zei. Maar je moet em aan je Tabbarcontroller toevoegen.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #5  
Oud 17-11-09, 19:41
NickSmits NickSmits is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard

Ik heb er meer dan een uur op lopen klooien, maar het wil nog niet erg vlotten. Ik krijg op dit moment drie foutmeldingen, ik heb (nog) niet (het juiste) een idee hoe ik het moet oplossen.

Wat ik nu heb gedaan is de Tab Bar app samen (proberen) te voegen met die tut, met de code van Whacko. Helaas!

Ik heb het project gezipt. Alvast veel dank voor diegene die mij kan vertellen wat ik verkeerd doe, en hoe het wel gaat werken!

Dank!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip App.zip‎ (28,5 KB, 6x gelezen)
  #6  
Oud 17-11-09, 20:09
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

Ik heb hem gefixed voor je.

Het was een beetje een rommeltje en er stond veel niet goed, dus ik zal even proberen uit te leggen wat er fout ging:

1: in OMT4AppDelegate.m:
Citaat:
self.wvTutorial = [[SecondViewController alloc] initWithNibName:@"SecondView" bundle:[NSBundle mainBundle]];
[tabBarController addSubview:[wvTutorial view]];

[window addSubview:[wvTutorial view]];
dit werkt niet, aangezien een tabBarController een Array verwacht van viewControllers.
als je gevorderd bent kun je handmatig tabs aanmaken en de array van viewcontrollers aan de UITabBarController geven, maar voorlopig kun je beter alles 'connecten' via Interface Builder.


2: in de MainWindow.xib had je bij tab 2 wel de juiste "Loaded from SecondView.xib" gedaan, maar je moest dan ook de class aangeven, te weten "SecondViewController". dit doe je in Interface Builder met command-4.
die tabbar laad de xib-file in,maar je moet ook aangeven welke class hij ervoor moet inladen; dat gaat niet vanzelf.

3: SecondView.xib
- hier had je als file's owner UIViewController staan; dit moest 'SecondViewController' zijn, aangezien deze class 'hoort' bij de SecondView.xib. SecondViewController is wel een subclass van de UIViewController,dat dan weer wel .
- de UIWebView was niet gekoppeld aan webview (IBOutlet). je SecondViewController kon dus deze webView niet aansturen., nu wel.

...ik denk alleen dat je geen idee hebt wat ik allemaal verteld heb maar koop een goed boek (had je al besteld?). Ikzelf ben begonnen met http://www.bol.com/nl/p/boeken-engel...963/index.html (en ik had natuurlijk al enige programmeer-ervaring).
Als je dat boek van begin tot eind leest en doet, dan heb je het in no-time door en begrijp je ook waar en hoe je andere frameworks of truukjes kunt vinden om mee te experimenteren.

Oh en een van de lastigste dingen is om twee verschillende projecten in één project te stoppen; dat is voor een ervaren iemand al lastig, laat staan als je nieuw bent .
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip App.zip‎ (611,0 KB, 22x gelezen)

Laatst gewijzigd door Malork; 17-11-09 om 20:20. Reden: extra toevoeging uitleg.
  #7  
Oud 17-11-09, 20:24
NickSmits NickSmits is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard

Hartstikke bedankt! Morgen heb ik wat meer tijd dan zal ik alles is goed gaan bekijken wat je gedaan hebt. Ik heb enige PHP ervaring... misschien gaat dat iets schelen.

Ik heb inderdaad al een boek besteld, hetzelfde boek die jij noemde. Komt over een paar dagen uit Engeland. Nederlander he, €10 euro goedkoper

Bedankt!
  #8  
Oud 17-11-09, 20:29
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

hehe ja ik heb 'm ook via amazon.co.uk maar daar heb je een creditcard voor nodig, en volgens mij hebben de meesten dat hier niet.

ik heb ook PHP ervaring, maar daarnaast (vroegah) nog wat Amiga assembler, SNES assembler en C64-assembler gedaan... wel wat anders maar de 'denkwijze' blijft hetzelfde.

succes ermee iig! probeer anders de 2 projecten naast elkaar te openen en te vergelijken.
  #9  
Oud 17-11-09, 20:37
NickSmits NickSmits is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard

Dat was ik ook idd van plan, ze naast elkaar te zetten en te vergelijken.

Ik heb nog niks opgezocht, maar weet jij misschien ook wat bepaald of een pagina in de UIWebView 'ingezoomd' opent, of gewoon de hele breedte?
  #10  
Oud 17-11-09, 20:50
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

ja, dat is (in jouw code):

Citaat:
[webView setScalesPageToFit:YES];
dus je code zou er bijvoorbeeld zo uit kunnen komen te zien in SecondViewController:
Citaat:
//Load the request in the UIWebView.
[webView setScalesPageToFit:YES];
[webView loadRequest:requestObj];
in Interface builder is het , als je de UIWebView aanklikt en dan command-1 doet, de 'scale pages to fit' aanvinken (makkelijke methode).
  #11  
Oud 19-11-09, 15:55
NickSmits NickSmits is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard

Ik probeer weer een tut bij het bestaande deel te voegen, dat gaat, alleen ik heb weer een probleem wat ook eigenlijk speelde bij het webview probleem (denk ik).

Ik probeer deze tut toe te passen, deel 1 is goed gegaan, en dan werkte. Nu probeerde ik dit te doen, en dat gaat niet. Ik denk dat het probleem zit in het eerste stukje code van die pagina.

Ps. Ik had het boek vandaag verwacht, maar helaas niet gekomen.
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip app.zip‎ (47,9 KB, 6x gelezen)
  #12  
Oud 21-11-09, 02:03
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

je hebt er geen NavigationController in staan...

Als ik je een tip mag geven: stop met het proberen van projecten in elkaar te stoppen zonder dat je weet wat je doet. Het is al erg ingewikkeld om te doen als je WEL kennis ervan hebt namelijk.
  #13  
Oud 21-11-09, 20:53
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Het beste kan je eerst beginnen met het maken van simpele applicaties met Interface Builder. Als je dan de structuur van de UI onderdelen kent dan kan je het veel makkelijker combineren/zelf maken via code/IB.
  #14  
Oud 27-11-09, 13:01
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Als je die 2e app af hebt zodat als je op het nieuws klikt ook het nieuws ziet post dan even de source ik zou deze graag eens willen bekijken ik zit namelijk met een probleem met mijn app dat waarschijnlijk ongeveer hetzelfde probleem is.
  #15  
Oud 29-11-09, 17:52
NickSmits NickSmits is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard

Om een nieuwe view te openen, dat is gelukt. Alleen de RSS-tekst op die view te krijgen is nog niet gelukt. Het staat weer even op een laag pitje... Maar als ik het ooit af heb, zal ik het posten

Het boek is ondertussen aangekomen... zal er rustig aan beginnen.
  #16  
Oud 29-11-09, 19:45
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickSmits Bekijk bericht
Om een nieuwe view te openen, dat is gelukt. Alleen de RSS-tekst op die view te krijgen is nog niet gelukt. Het staat weer even op een laag pitje... Maar als ik het ooit af heb, zal ik het posten

Het boek is ondertussen aangekomen... zal er rustig aan beginnen.
Zou je al willen posten wat je nu af hebt dan kijk ik zelf of ik er ook iets aan kan doen op de RSS-tekst erop te krijgen

Bedankt!
  #17  
Oud 29-11-09, 20:20
NickSmits NickSmits is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard

Dit is wat ik heb. Succes ermee. Post je het ook weer even terug, mocht het gelukt zijn?
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip APP.zip‎ (39,3 KB, 6x gelezen)
  #18  
Oud 12-12-09, 11:51
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickSmits Bekijk bericht
Dit is wat ik heb. Succes ermee. Post je het ook weer even terug, mocht het gelukt zijn?
Heb je nog iets mij lukt het niet.
  #19  
Oud 12-12-09, 18:50
NickSmits NickSmits is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard

Het is me intussen wel gelukt. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik er voor kan zorgen dat alle html tags (correct) verwerkt worden. Succes!
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: zip APP.zip‎ (39,3 KB, 13x gelezen)
  #20  
Oud 13-12-09, 12:41
Dreissen Dreissen is offline
• iOS 7.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NickSmits Bekijk bericht
Het is me intussen wel gelukt. Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik er voor kan zorgen dat alle html tags (correct) verwerkt worden. Succes!
Jup hij werkt.
Wat wel raar is als ik een nieuwe view wil toevoegen hij hem niet laad?
Waar kan dit aan liggen.

Laatst gewijzigd door Dreissen; 29-12-09 om 16:46.
Reageren

Labels
tab bar application, uiwebview



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
UIWebView met Navigation Controllers kai824 Ontwikkelen voor iOS 3 29-12-09 20:07
Tab bar, meerdere views BadSide Ontwikkelen voor iOS 1 22-09-08 04:35
Windows: Tag & Rename combineren met Itunes tyopke iTunes 0 07-05-08 09:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:32.