//

Probleem bij nieuwe iViking

Probleem bij nieuwe iViking discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, ik ben bezig aan een nieuwe versie van iViking... Deze zal nu ook een tabbarController hebben wat de boel allemaal wat overzichtelijker maakt. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-11-09, 00:54
vincentjanv vincentjanv is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar vincentjanv
Lightbulb Probleem bij nieuwe iViking

Hoi allemaal,


ik ben bezig aan een nieuwe versie van iViking... Deze zal nu ook een tabbarController hebben wat de boel allemaal wat overzichtelijker maakt. Nu heb ik een probleem met code die niet meer wil uitvoeren omdat hij nu gebruik maakt van die tabbarController. Welke mede-ontwikkelaar kan me hierbij 2 min helpen? Ik denk echt dat het niet langer duurt, maar ik geraak er gewoon niet uit... Credits in het programma voor wie me helpt!

e-mail maar naar iviking@vincentverbist.be
Site (V1.5): iViking.vincentverbist.be What is 1 + 0.5? Yes V1.5!


Alvast bedankt
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-11-09, 11:49
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik heb zelf ook eens een tabbarcontroller toegevoegd aan een applicatie. Niet veel problemen mee gehad. Enige verschil is dat de views al geinitializeerd moeten zijn als je ze toevoegt aan de TabbarController. hoe dat moet weet ik uit mijn hoofd, maar er zijn wel wat tutorials te vinden. Als je wat code paste kan ik of iemand anders er wel ff naar kijken.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 17-11-09, 12:56
vincentjanv vincentjanv is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar vincentjanv
Standaard

Wel, het gaat bijv al om deze code in mijn FirstViewController.m:

- (void)viewDidLoad {
[super viewDidLoad];
NSLog(@"View geladen");
[self haalGegevens];
}

Je zou verwachten om toch tenminste in je log 'view geladen' te zien, maar zelfs dat gebeurt niet. De applicatie laadt perfect, hij heeft alles weer zonder errors, maar toch wilt hij die nslog niet schrijven, en bijgevolg ook de haalGegevens niet...

En vanboven import ik

#import "FirstViewController.h"
#import "iViking_2AppDelegate.h"

al weet ik niet of die AppDelegate echt geïmporteerd moet worden...

Any ideas?
  #4  
Oud 17-11-09, 13:52
blaaat blaaat is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 16
Standaard

Is FirstViewController wel een subclass van UIViewController?
  #5  
Oud 17-11-09, 15:19
vincentjanv vincentjanv is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar vincentjanv
Standaard

Maar FirstViewController was al in het project toen ik het aanmaakte, dus ik neem aan van wel...
  #6  
Oud 18-11-09, 00:05
Malork's schermafbeelding
Malork Malork is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Landgraaf
Berichten: 178
Stuur een bericht via MSN naar Malork
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vincentjanv Bekijk bericht
Maar FirstViewController was al in het project toen ik het aanmaakte, dus ik neem aan van wel...
Ik zou toch eens kijken voor de zekerheid; eventueel kan / wil ik je wel helpen maar ik denk dat het lastig wordt zonder dat ik het project kan inzien. als je kan / wil / mag, stuur mij gerust het project (ik zal er vertrouwelijk mee omgaan, ik heb er toch geen baat bij).

Overigens kan het ook zo zijn dat er een subclass van die FirstViewController is die een ViewDidLoad() methode heeft, maar waarin de [super viewDidLoad] niet aangeroepen / uitgevoerd wordt.

de #import "iViking_2AppDelegate.h" hoeft alleen geïnclude te worden als je hem ook daadwerkelijk gebruikt om gegevens uit de AppDelegate te halen (model) of andere views wil aansturen via de AppDelegate.

je krijgt dan (simpel voorbeeld):

iViking_2AppDelegate *appDelegate = (iViking_2AppDelegate *)[[UIApplication SharedApplication] delegate];
[appDelegate mijnMethodeInAppDelegate];

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
Ik heb zelf ook eens een tabbarcontroller toegevoegd aan een applicatie. Niet veel problemen mee gehad. Enige verschil is dat de views al geinitializeerd moeten zijn als je ze toevoegt aan de TabbarController. hoe dat moet weet ik uit mijn hoofd, maar er zijn wel wat tutorials te vinden. Als je wat code paste kan ik of iemand anders er wel ff naar kijken.
Je moet dan de views laden en in een NSArray plaatsen, vervolgens die views aan de tabBarController doorgeven via [mijnTabbarController setViewControllers:arrayMetControllers];
zie (snel) snippet:

Citaat:
.....
#import "TestView.h"
#import "TestViewTwee.h"
.....
TestView *testVC = [[TestView alloc] initWithNibName:@"TestView" bundle:[NSBundle mainBundle]];
testVC.tabBarItem.title = @"tab item 1";
testVC.tabBarItem.image = [UIImage imageNamed:@"tab1.png"];

TestViewTwee *testVCTwee = [[TestViewTwee alloc] initWithNibName:@"TestViewTwee" bundle:[NSBundle mainBundle]];
testVCTwee tabBarItem.title = @"tab item 2";
testVCTwee.tabBarItem.image = [UIImage imageNamed:@"tab2.png"];

NSArray *views = [NSArray arrayWithObjects:testVC,testVCTwee,nil];
[tabBarController setViewControllers:views];

[testVC release];
[TestViewTwee release];
makkelijker is om ze natuurlijk via de IB te laden; is maar net waar je voorkeur naar uitgaat (ik prefereer het via code op te lossen).

...maar dat terzijde

PS: Ik vind sommige moderators hier wel ERG mierenneukerig.... We proberen hier elkaar te helpen, ga dan niet liggen zeuren over een keer de edit-knop niet gebruiken....

Laatst gewijzigd door Malork; 18-11-09 om 01:00. Reden: Beetje geïrriteerd aan het overdreven gemoderate gedrag soms.
Reageren

Labels
iviking, ontwikkeling, tabbarcontroller, xcode



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
probleem bij nieuwe batterij voor 3GS met iOS4 gijski iPhone algemeen 4 09-07-10 16:09
iViking: MobileVikings-saldo applicatie vincentjanv iPhone Apps 34 07-08-09 16:08
Probleem bij QuickPwn 2.2.5 Jeffius Archief 1 15-04-09 21:20
Probleem bij unlock 2.0 vinniemaster Archief 1 29-07-08 09:18
Probleem bij jailbreak 1.1.2 oliver Unlock [archief] 5 23-12-07 11:53

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:18.