//

Parsing mixed XML soap response

Parsing mixed XML soap response discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag, Ik heb volgens mij iets bijzonders. Ik heb een web service waar ik mee communiceer die is geschreven om te communiceren met .NET applicaties. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-02-10, 23:45
MacShack MacShack is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 13
Standaard Parsing mixed XML soap response

Dag,

Ik heb volgens mij iets bijzonders. Ik heb een web service waar ik mee communiceer die is geschreven om te communiceren met .NET applicaties.

Ik doe een aanvraag en de volgende response krijg ik terug:
Code:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<soap:Envelope xmlns:soap="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema">
<soap:Body>
<WebserviceResponse xmlns="http://www.MijnWebSite.Net/Webservices/">
<WebserviceResultaat>
&lt;ExportKlantFormuleResultaat xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"&gt;
&lt;Klant&gt;
&lt;KlantNummer&gt;1&lt;/KlantNummer&gt;
&lt;KlantNaam&gt;EenKlantNaam&lt;/KlantNaam&gt;
&lt;KlantAdres/&gt;
&lt;Formule&gt;
&lt;FormuleNummer&gt;1&lt;/FormuleNummer&gt;
&lt;FormuleNaam&gt;EenFormuleNaam&lt;/FormuleNaam&gt;
&lt;/Formule&gt;
&lt;/Klant&gt;
&lt;/ExportKlantFormuleResultaat&gt;
</ExchangeDataResult>
</WebserviceResultaat >
</soap:Body>
</soap:Envelope>
Hierboven zie je volgens mij een mix tussen normale XML en nog raw xml (of zo iets, zo zou ik het noemen even voor het gemak). Hoe parse ik zo'n xml dat ook de elementen na 'WebserviceResultaat' kunnen worden gelezen. Ik dacht eerst aan 'find and replace' om alle tekens weer terug te zetten. Maar toen dacht ik, ik ga straks nog veel meer data ontvangen dat gaat te veel resources kosten. Heeft iemand een idee hoe ik het beste hiermee om kan gaan. Deze NSString komt trouwens van een NSMutableData die ik natuurlijk wil parsen.

Laatst gewijzigd door MacShack; 04-02-10 om 23:49.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-02-10, 17:06
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik weet niet wat een goede manier is om het op de iPhone te parsen. maar als je de mogelijkheid hebt zou ik het in de webservice aanpassen. Het lijkt erop dat ie de inhoud van <WebserviceResultaat> encode als zijnde 1 enkele string. origineel <![CDATA] ofzo? wat er tussen de tag <webserviceresultaat> staat wordt niet opgevat als 'echte xml' maar als data.
De webservice zou dat al moeten omzetten naar xml, en dan heb je het probleem op de iphone niet meer. OP je webserver heb je sowieso meer rekenkracht.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 05-02-10, 17:51
MacShack MacShack is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 13
Standaard

Het punt is dat ik zelf de web service niet heb geschreven. Maar ik kan er misschien wel enige invloed op uit oefenen. Maar als ik dezelfde web service vanuit een .net programma aanroep dan krijg ik wel gewoon normaal resultaat. Ik zal even naar de broncode kijken. Maar kost find en replace veel rekenkracht?
  #4  
Oud 05-02-10, 18:33
MacShack MacShack is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 13
Standaard

I think I can also use HTML encoding. But we also have to change our web service for future interoperability. Oh ik schrijf het in het Engels. Ik kijk Thuis wel even wat ik kan doen.
  #5  
Oud 05-02-10, 18:58
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Ik vermoed dat find and replace niet zo heel veel rekenkracht kost. Maar als het niet nodig is, doe je het natuurlijk liever niet

Andere applicaties die het wel goed doen, interpreteren de xml misschien al goed voor je of vertalen het onderwater. weet niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Oplossing voor Error: database , Problem Parsing Dependency Conflicts cardwizard Jailbreak apps en thema's 7 24-03-11 17:16
XML Parser Dreissen Ontwikkelen voor iOS 5 17-11-10 16:24
UITableview + SOAP sukk1e Ontwikkelen voor iOS 6 12-05-10 15:56
Windows: genius mixed ivotje10 iTunes 0 17-04-10 19:54
XML Parsing markvwijnen Ontwikkelen voor iOS 5 13-08-09 22:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:12.