//

Personen opslaan uit adresboek

Personen opslaan uit adresboek discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo mensen, ik ben pas begonnen met de iphone SDK en probeer personen (naam, telefoonnummer en plaatje) uit het adresboek te lezen en deze vervolgens ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26-03-10, 19:22
celaeno2 celaeno2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 23
Standaard Personen opslaan uit adresboek

Hallo mensen,

ik ben pas begonnen met de iphone SDK en probeer personen (naam, telefoonnummer en plaatje) uit het adresboek te lezen en deze vervolgens op te slaan

Via ABPeoplePickerNavigationController lukt het inmiddels om een telefoonnummer te selecteren, alleen zou ik bij god niet weten hoe je de gegevens netjes in een array kan opslaan op de iphone. Of is hier een speciale manier voor? Weet iemand misschien waar ik de code mee moet uitbreiden of eventueel een tutorial hierover?

Ben benieuwd!

Tot nog toe mijn code:
Code:
 -(IBAction) showPicker:(id) sender {
ABPeoplePickerNavigationController *picker = [[ABPeoplePickerNavigationController alloc] init];
 
picker.peoplePickerDelegate = self;
 
//laat alleen de telefoonnummers zien:
 
[picker setDisplayedProperties:[NSArray arrayWithObject: [NSNumber numberWithInt:kABPersonPhoneProperty]]];
 
[self presentModalViewController:picker animated:YES];
[picker release];
}
 
-(void) peoplePickerNavigationControllerDidCancel:(ABPeoplePickerNavigationController *)peoplePicker {
[self dismissModalViewControllerAnimated:YES];
}
 
-(BOOL) peoplePickerNavigationController:(ABPeoplePickerNavigationController *) peoplePickers
shouldContinueAfterSelectingPerson: (ABRecordRef) person {
NSString *naam = (NSString *) ABRecordCopyValue(person, kABPersonFirstNameProperty);
[naam release];
return YES;
}
 
-(BOOL) peoplePickerNavigationController: (ABPeoplePickerNavigationController *) peoplePicker
shouldContinueAfterSelectingPerson: (ABRecordRef) person 
property: (ABPropertyID) property
identifier: (ABMultiValueIdentifier) identifier {
 
//sla telefoonnummer op:
 
NSArray *array = [ABContact arrayForProperty:property inRecord:person];
NSString *telefoonnummer = (NSString *) [array objectAtIndex:identifier];
 
 
[self dismissModalViewControllerAnimated:YES];
return NO;
}
;

Laatst gewijzigd door celaeno2; 27-03-10 om 18:28.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-03-10, 18:43
celaeno2 celaeno2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 23
Standaard

Iemand een idee..? Of is mijn vraag wat te vaag?
  #3  
Oud 29-03-10, 10:24
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Inderdaad een beetje vaag wat je nu bedoelt. Als je de nummers in een array wilt opslaan, dan is dat zeer simpel, en verwacht dan ook wel dat je weet hoe dat moet als je met iPhone ontwikkeling bezig bent.
Misschien bedoelde je dat niet en wil je weten hoe je de nummers in een lijst kunt weergeven? dan zou ik eens zoeken op UITableView, en dan wat je vind gebruiken om de lijst te tonen.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #4  
Oud 30-03-10, 01:12
celaeno2 celaeno2 is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 23
Standaard

Ok bedankt voor de reactie Ik bedoel eigenlijk op welke manier je personen uit het adresboek het beste op disk kan opslaan, zodat ze weer kunnen worden uitgelezen als het programma opstart. Zoals in het programma Picture Dialer.

Of daar een speciale manier voor is? Via save state, core data of inderdaad in een array stoppen en die vervolgens opslaan etc?
  #5  
Oud 30-03-10, 16:36
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Het mooiste is natuurlijk om CoreData te gebruiken, en het in een kleine database op te slaan.

Maar je kunt ze ook in de [NSUserDefaults standardUserDefaults] proppen. Is eigenlijk bedoeld om "instellingen" in op te slaan. Maar als je alleen een lijstje met nummer wilt opslaan, vind ik het zelf een beetje over-kill om daar een database voor te gebruiken.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Navigon: Navigon pakt geen buitenlandse adressen uit het adresboek?! Jassenlos iPhone Navigatie 5 18-01-10 17:14
agenda en adresboek overzetten uit windows mobile zonder outlook Koekebakker iPhone algemeen 3 04-07-09 01:19
Nummerherkenning aan via adresboek, uit bij normaal bellen. B3rt iPhone algemeen 6 16-06-09 12:23
personen achter glas in je iphone als contacten opslaan truckdiver Chat en geruchten 24 29-05-08 13:03
Contacten verwijderen uit adresboek Tenvox iPhone algemeen 2 11-12-07 20:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:14.