//

app leren maken

app leren maken discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik zou graag willen leren om een app te maken voor de iPhone...alleen is het probleem dat ik er niet veel vanaf weet. Ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-04-10, 20:56
siardvdbosch's schermafbeelding
siardvdbosch siardvdbosch is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 7
Standaard app leren maken

Hallo,
Ik zou graag willen leren om een app te maken voor de iPhone...alleen is het probleem dat ik er niet veel vanaf weet. Ik wou me er in verdiepen door eens in een boek te gaan lezen, alleen is het probleem dat ik alleen Engels talige boeken kan vinden (en zo goed is mijn Engels ook niet). Dus mijn vraag is: weet iemand een boek of iets anders waar je uit kan leren hoe je een iPhone app moet maken of hoe je iniedergeval moet straten.
Alvast bedankt
Siard vd Bosch
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-04-10, 10:00
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Toch zou ik zeggen, probeer de engelse boeken?
Ook al kan je slecht engels, het lijkt het me toch beter.
Er zullen weinig nederlandse boeken te vinden zijn en die zullen ongetwijfeld onderdoen aan het niveau van de engelse boeken. Verder zit programmeren ook vol met engelse termen(vaak afgekort) en is dat naar mijn mening sneller te begrijpen als je engels kan. Bijv. init(initialize) zegt al een hoop als je het engelse woord kent.

Je enige hoop zou dan zijn om tutorials te volgen die vertaald zijn naar het nederlands.

Het enige boek wat ik heb kunnen vinden , maar die is blijkbaar nog niet gepubliceerd is de volgende:
Computerboek.nl iPhone Apps programmeren door Easy Computing (Boek) - ISBN 9789045648491 - Managementboek.nl
  #3  
Oud 28-04-10, 18:58
siardvdbosch's schermafbeelding
siardvdbosch siardvdbosch is offline
• iOS 4.3.5
• 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sukk1e Bekijk bericht
Toch zou ik zeggen, probeer de engelse boeken?
Ook al kan je slecht engels, het lijkt het me toch beter.
Er zullen weinig nederlandse boeken te vinden zijn en die zullen ongetwijfeld onderdoen aan het niveau van de engelse boeken. Verder zit programmeren ook vol met engelse termen(vaak afgekort) en is dat naar mijn mening sneller te begrijpen als je engels kan. Bijv. init(initialize) zegt al een hoop als je het engelse woord kent.

Je enige hoop zou dan zijn om tutorials te volgen die vertaald zijn naar het nederlands.

Het enige boek wat ik heb kunnen vinden , maar die is blijkbaar nog niet gepubliceerd is de volgende:
Computerboek.nl iPhone Apps programmeren door Easy Computing (Boek) - ISBN 9789045648491 - Managementboek.nl
Heel erg bedankt en ik denk dat je indd gelijk hebt dat de nederlandstalige boeken zullen onderdoen aan het niveau van de engelse boeken. Als de engelse boeken echt te moeilijk zullen zijn probeer ik het nederlandse boek.
  #4  
Oud 03-05-10, 17:33
Mvdl Mvdl is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Den Haag
Berichten: 5
Stuur een bericht via ICQ naar Mvdl
Standaard

Begrijp me niet verkeerd, ik wil je niet demotiveren, maar goed programmeren is niet iets wat je even in een paar dagen leert. Zonder een goede kennis van de Engelse taal zul je niet ver komen. De gehele SDK, inclusief, documentatie, de API's en de taal Objective C is uitgevoerd in het Engels. Het is natuurlijk wel handig om te weten waar je mee bezig bent en waar je naar moet zoeken;-)

Goede Nederlandse boeken zijn er wel over de taal C, wat een belangrijk onderdeel vormt van Objective C, daar zou je eventueel mee kunen beginnen om een groot deel van de syntax te leren. Van daaruit kun je de overstap maken naar het object georienteerde Objective C en vervolgens de iPhone SDK, waarvan je goede boeken alleen in het Engels zult vinden. Daar kun je eventueel een goed ICT-woordenboek naast houden.
  #5  
Oud 24-05-10, 19:54
mathijstpieters mathijstpieters is offline
• iOS 4.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Berichten: 43
Standaard

Maar kan ik wel objective-c leren met dit boek: Objective-C For Dummies:Book Information and Code Download - For Dummies ook al heb ik geen ervaring met programeren?
  #6  
Oud 25-05-10, 14:54
sukk1e's schermafbeelding
sukk1e sukk1e is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 134
Standaard

Objective-C For Dummies is a beginner’s guide to developing applications for
both the iPhone and the Mac. You don’t need any programming experience
to get started. I expect you to come as a blank slate, ready to be filled with
useful information and new ways to do things. In some ways, the less you
know, the easier it will be for you because you won’t have any preconceived
notions about programming.

Ze zeggen dat je geen ervaring nodig hebt. Je kan verder ook altijd eerst het e-book downloaden om snel te zien of je het makkelijk begrijpt. Natuurlijk kan ik hier geen links geven maar zo lastig is het niet te vinden.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Leren hoe je een iphoneapplicatie met xcode kan maken jm1996 Ontwikkelen voor iOS 11 04-02-11 21:18
Leren developen Ton Versteeg Ontwikkelen voor iOS 19 21-03-09 17:45
Applicatie om woordjes te leren maken. alo-b Ontwikkelen voor iOS 15 02-10-08 20:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:39.