//

leercurve iPhone-apps - welke boeken?

leercurve iPhone-apps - welke boeken? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb nu twee boeken om te leren ontwikkelen voor de iPhone. Deze twee boeken zijn Objective C 2.0 van stephen kochan en het iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-05-10, 19:20
Jonaske_ Jonaske_ is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard leercurve iPhone-apps - welke boeken?

Ik heb nu twee boeken om te leren ontwikkelen voor de iPhone.
Deze twee boeken zijn Objective C 2.0 van stephen kochan en het iPhone developer's cookbook. Het eerste boek begrijp ik zeer goed maar het tweede boek is een pak moeilijker. Nu zou ik binnenkort nog een derde boek willen kopen. Wat zou ik dan het beste kopen? Een boek dat gaat over Cocoa of een boek dat zeer simpele programma's illustreert. Volgens mij koop ik het best een boek dat gaat over cocoa. Dit staat ook in het developer's cookbook. Dus zou ik een boek kopen dat gaat over cocoa of een zeer makkelijk iPhone ontwikkelboek. En indien de laatstvernoemde welke zou je dan aanraden. Ik weet wel een goed boek voor cocoa. De schrijver is aaron Hillegas.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-05-10, 09:45
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Deze:
APRESS.COM : Beginning iPhone 3 Development: Exploring the iPhone SDK : 9781430224594

Ik heb de 2.x versie en die is erg goed.
  #3  
Oud 11-05-10, 18:26
Jonaske_ Jonaske_ is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard

Mijn grote vraag is of ik een Cocoa-boek of een iPhone-development boek moet kopen. Dat het boek beginning iPhone development goed is heb ik al meerdere malen gelezen . Enkel: ik weet niet zeker of ik het meest ga leren uit een boek dat gaat over cocoa of een beginnersboek van iPhone development.
  #4  
Oud 11-05-10, 21:45
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Ik zou voor dat iPhone boek gaan.

Apple heeft uitstekende documentatie voor ontwikkelaars op hun site. Er zijn enorm veel artikelen te vinden over Cocoa op de Dev site van Apple. Verder kan je gemakkelijk de Cocoa api's opzoeken vanuit Xcode.
  #5  
Oud 12-05-10, 09:50
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

Veel van Cocoa is voor Mac OS X en niet voor iPhone OS. Veel ook wel, maar als je toch voor de iPhone gaat, dan kun je voorlopig beter concentreren op de UIKit en niet de OS X AppKit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mijn leercurve nop Ontwikkelen voor iOS 11 14-02-11 10:33
Welke apps gebruiken jullie op de iPhone? Eduard Jailbreak apps en thema's 232 15-12-09 00:00
Welke iPhone-only apps raden jullie me aan? Hostpik Chat en geruchten 10 15-04-09 15:20

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:57.