//

settings opslaan wat is de beste methode

settings opslaan wat is de beste methode discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hi Guys Wat is nu de beste methode om een aantal settings op te slaan zoals een afgesproken code of een url die je aanspreekt. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-05-10, 19:45
captainrescue captainrescue is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 1
Standaard settings opslaan wat is de beste methode

Hi Guys

Wat is nu de beste methode om een aantal settings op te slaan zoals een afgesproken code of een url die je aanspreekt.
Met opslaan bedoel ik dat deze na het sluiten en opnieuw starten van de app hij er nog is.

en wat is de beste methode om die settings te bewaren bij een upgrade van je app

gr.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 01-06-10, 08:32
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Volgens mij is NSUserDefaults daar wel geschikt voor, als ik me niet vergis blijven die ook staan als je je applicatie update
  #3  
Oud 01-06-10, 10:15
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Wat JWVD zegt, NSUserDefaults is inderdaad de beste plaats.
  #4  
Oud 01-06-10, 10:15
gekkepietje gekkepietje is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 153
Standaard

In principe blijft alles in je Documents directory staan bij een upgrade van de app, dus je kunt ook een file gebruiken, of een SQLite database. Maar NSUserDefaults is waarschijnlijk het eenvoudigste, als je data niet al te ingewikkeld is.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone 2G 113 - beste methode ? hatiti Archief 1 05-07-09 06:51
3G simlockvrij - spaanse methode (METHODE WERKT NIET) psholkamp Archief 17 29-03-09 15:57
Beste methode om op de harde schijf van de iPhone te komen. Keezer iPhone algemeen 31 18-06-08 19:54
Beste unlock methode met welke FM? icam0 Archief 1 14-02-08 14:22
Beste activation-methode voor iPhone versie 1.1.1 PapaF188 Unlock [archief] 8 31-10-07 20:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:40.