//

Eigen Rooster Applicatie

Eigen Rooster Applicatie discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste Raicho, Zo'n app bestaat al Hij heet "De rooster app" Link: De Rooster applicatie | Gryphon Interactive Deze app draait al op heel veel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 09-06-11, 14:40
marcabbink marcabbink is offline
• iOS 4.2
• 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 1
Standaard

Beste Raicho,

Zo'n app bestaat al Hij heet "De rooster app"
Link: De Rooster applicatie | Gryphon Interactive

Deze app draait al op heel veel scholen en heeft al de features die je wilt + meer.
Hij haalt automatisch je rooster op incl wijzigingen en slaat ze vervolgens lokaal op (begin tijd, eind tijd, lokaal, vak, docent, eventuele keuzevakken etc)
Hij geeft je een dag en week overzicht en werkt op Iphone, Ipod, Ipad, Android, Blackberry, Windows, Mac & Linux.

Hij schijnt qua prijs ook heel gunstig te zijn voor je school, dus als jij zo'n app wilt is this the best way to go.

Groetjes,
Marc
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 12-09-11, 23:51
dododedodonl dododedodonl is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 93
Standaard

Ik heb op mijn school nu een klein projectje opgezet en ga een app maken naar mijn en schools wensen. Als deze af is, ben ik erover aan het denken deze aan te passen voor scholen die ook gp-untis gebruiken. Nu heb ik wel het geluk dat op mijn school de rooster makers meewerken, en ik een xml bestandje krijg.
  #23  
Oud 13-09-11, 09:20
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dododedodonl Bekijk bericht
Nu heb ik wel het geluk dat op mijn school de rooster makers meewerken, en ik een xml bestandje krijg.
Je krijgt een XML bestandje met data voor de roosters erin??? Dat klinkt mega interessant, alleen vraag ik me af hoe dat mogelijk is. Volgens mij levert Untis zelf namelijk geen data aan in XML... Ik weet dat o.a. de Avans app ook geen gebruik maakt van XML, maar gewoon de HTML parset. Heb ik ook geprobeerd maar is nagenoeg onmogelijk bij veel scholen omdat de HTML die Untis genereert 3x bagger is. Kun je dat over XML misschien iets meer toelichten (wordt het XML bestand toch wel door Untis voortgebracht of hebben de roostermakers op je school wijzigingen aangebracht in Untis)?

-EDIT- ik lees niet goed. Klopt het dat de roostermakers op je school telkens als ze nieuwe roosters erop zetten handmatig een nieuw XML bestand ergens naartoe uploaden? Als dat zo is, vraag ik me af of ze hier op mijn school die moeite willen nemen (ben bang van niet).

Laatst gewijzigd door DJ14; 13-09-11 om 10:06.
  #24  
Oud 15-02-12, 16:24
justkidding96 justkidding96 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Rotterdam
Berichten: 28
Stuur een bericht via MSN naar justkidding96
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danield Bekijk bericht
Nop. Was 't maar zo. Ik heb contact gehad met wat scholen ivm development van zulk soort apps, maar 't zit niet echt mee. Die GP-Untis is 'n enorme ramp. De roosters die je online ziet zijn handmatig gegenereerde (!) HTML bestanden die uit de Windows-software van ze komt rollen.

De data is er wel in een database (die ook als csv geëxporteerd kan worden), maar die staat meestal op 'n intranet.

Echt, vreselijk. Uiteindelijk heb ik inderdaad maar het html-bestandje lopen parsen, maar als de school dan opeens bedenkt 't anders in te richten heb je kans dat ze je app slopen. En wat dododedodonl ook zegt; per school mag je dat scriptje gaan lopen aanpassen.

Enige wat je zou kunnen doen is de school contacteren en vragen of ze dagelijks ook 'n csv'tje naar je eigen website (die dan de data processt voor de iApp) willen sturen.

jep helemaal gelijk zit op het Comenius College maar daar gebruiken ze ook dit systeem maar als ze iets anders op de website zetten dan in je App dan is je app weg DIT IS GEWOON *** !!!!
  #25  
Oud 23-03-13, 15:56
jannus jannus is offline
• iOS 3.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Mar 2013
Berichten: 1
Talking het is ons gelukt

hallo wij zijn twee jongens die voor ons profiel werkstuk deze app hebben gemaakt we hebben hem Roosteralert genoemd.

ga voor meer info naar www.roosteralert.nl
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rooster NanneMan iPhone algemeen 4 23-07-10 17:36
Eigen Applicatie lukasverduyn iPhone Apps 2 11-12-08 08:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:19.