//

Beginnen met apps maken, wat is handig om te beginnen?

Beginnen met apps maken, wat is handig om te beginnen? discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Het is niet echt handig om op een windows systeem te gaan ontwikkelen. Bespaar je een hoop moeite en schaf, bijvoorbeeld via marktplaats, een Mac ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 08-12-08, 16:30
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Het is niet echt handig om op een windows systeem te gaan ontwikkelen.
Bespaar je een hoop moeite en schaf, bijvoorbeeld via marktplaats, een Mac Mini oid aan.
Dan kun je lekker ontwikkelen, en geloof me naar een paar weken op een Mac wil je niet meer terug naar windows.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 09-12-08, 20:00
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Het is niet echt handig om op een windows systeem te gaan ontwikkelen.
Bespaar je een hoop moeite en schaf, bijvoorbeeld via marktplaats, een Mac Mini oid aan.
Dan kun je lekker ontwikkelen, en geloof me naar een paar weken op een Mac wil je niet meer terug naar windows.
ik blijf windowsen ik wil namelijk kunnen gamen (kan ook een beetje op mac je, maar niet genoeg ) en als je een mac koopt krijg je niet genoeg waar voor je geld, voor de rest is mac wel een erg mooi systeem

ook heb ik niet genoeg geld (momenteel) om een mac te kopen en zou ik graag gratis willen ontwikkelen, het is namelijk vooral voor de lol en als ik er een beetje goed in wordt kan ik altijd overwegen om officieel te gaan en dan iets in de appstore uit te brengen oid
  #43  
Oud 12-12-08, 23:27
JWVD's schermafbeelding
JWVD JWVD is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Renkum
Berichten: 312
Stuur een bericht via Instant Messenger naar JWVD Stuur een bericht via MSN naar JWVD
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door libia Bekijk bericht
ik blijf windowsen ik wil namelijk kunnen gamen (kan ook een beetje op mac je, maar niet genoeg ) en als je een mac koopt krijg je niet genoeg waar voor je geld, voor de rest is mac wel een erg mooi systeem

Ik zou het dubbele kunnen betalen voor m'n iMac, iBook en Powermac, maar dat is mijn mening

ook heb ik niet genoeg geld (momenteel) om een mac te kopen en zou ik graag gratis willen ontwikkelen, het is namelijk vooral voor de lol en als ik er een beetje goed in wordt kan ik altijd overwegen om officieel te gaan en dan iets in de appstore uit te brengen oid
Ik zeg een ding: begin er niet aan, wil je het wel, zoek naar een toolchain voor Windows/iPhone development
  #44  
Oud 14-12-08, 21:20
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JWVD Bekijk bericht
Ik zeg een ding: begin er niet aan, wil je het wel, zoek naar een toolchain voor Windows/iPhone development
Dat heb ik idd al geprobeerd, kon maar één ding vinden, maar stond niet hoe ik het moest gebruiken

En ik heb een aantal handige dingetjes die ik graag als app zou willen hebben (alleen voor mij handig niet voor andere)
  #45  
Oud 19-12-08, 14:46
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

ik heb dit gevonden
heb alles gedaan en de HelloWorld app neergezet, toen make, toen make install, toen met springboard opnieuw gestart met SBSettings en het werkt!!

weet iemand nu een mooie tut om objective-c voor de iphone te leren (liefst beginner, maar hoeft niet voor mensen zonder programmeer ervaring)
  #46  
Oud 19-12-08, 16:04
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonchild Bekijk bericht
hier das goedkoper en langer te gerbruiken
RapidShare: Easy Filehosting

ebook, html voor windhoos en gebruik chmox als je mac hebt
Uit een ander draadje.
  #47  
Oud 19-12-08, 21:17
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ideveloper Bekijk bericht
Uit een ander draadje.
bedankt!! hier ben ik wel ff zoet mee denk ik
  #48  
Oud 19-12-08, 21:25
slodo slodo is offline
• iOS
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 1.027
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door libia Bekijk bericht
ik heb dit gevonden
heb alles gedaan en de HelloWorld app neergezet, toen make, toen make install, toen met springboard opnieuw gestart met SBSettings en het werkt!!

weet iemand nu een mooie tut om objective-c voor de iphone te leren (liefst beginner, maar hoeft niet voor mensen zonder programmeer ervaring)
misschien dat je hier wat aan hebt.
http://developer.apple.com/documenta...tiveC/ObjC.pdf
  #49  
Oud 19-12-08, 22:45
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

@link van iDeveloper: ik kreeg bij de eerste app die ik letterlijk heb overgeschreven bij de make deze error's:
Citaat:
Classes/MyExampleApp.m: In function 'main':
Classes/MyExampleApp.m:8: warning: passing argument 3 of 'UIApplicationMain' from distinct Objective-C type
Classes/MyExampleApp.m:8: error: too few arguments to function 'UIApplicationMain'
Classes/MyExampleApp.m: In function '-[MyExampleApp applicationDidFinishLaunching:]':
Classes/MyExampleApp.m:18: error: 'UIHardware' undeclared (first use in this function)
Classes/MyExampleApp.m:18: error: (Each undeclared identifier is reported only once
Classes/MyExampleApp.m:18: error: for each function it appears in.)
Classes/MyExampleApp.m:19: warning: no '-initWithContentRect:' method found
Classes/MyExampleApp.m:19: warning: (Messages without a matching method signature
Classes/MyExampleApp.m:19: warning: will be assumed to return 'id' and accept
Classes/MyExampleApp.m:19: warning: '...' as arguments.)
Classes/MyExampleApp.m:27: warning: 'UIWindow' may not respond to '-setContentView:'
Classes/MyExampleApp.m:28: warning: 'UIWindow' may not respond to '-orderFront:'
Classes/MyExampleApp.m:29: warning: 'UIWindow' may not respond to '-makeKey:'
Classes/MyExampleApp.m:30: warning: 'UIWindow' may not respond to '-_setHidden:'
make: *** [Classes/MyExampleApp.o] Error 1
@slodo, bedankt! hier ga ik morgen goed naar kijken
  #50  
Oud 20-12-08, 10:29
libia's schermafbeelding
libia libia is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 451
Standaard

@slodo, dit is wel erg handig bij het leren van objective-C maar helaas is het niet iphone gericht, de basis van objective-C snap ik nu wel geloof ik.. maar ik moet nu nog weten hoe het precies bij de iphone werkt
  #51  
Oud 10-01-09, 12:33
Speedfreak20 Speedfreak20 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 30
Standaard

@ Libia, geef mij eens een linkje naar de sourcecode van wat je probeert te compilen.
Ik ben ook bezig met programmeren in linux en compilen met GCC op iphone.

Heb je al naar de source code gekeken van je HelloWorld app die je wel gecompiled hebt gekregen.
(als het goed is in /var/mobile/src/HelloWorld)
Daar kun je al heel wat leren van views en hoe alles aan elkaar is gelinkt.
Zo heb ik het gedaan en ben nu al een stuk verder. bijv meerdere subviews gemaakt. url naar een site, tel of google maps. App die meteen linkt naar een foto op een webserver of een lokale foto op de iphone.
Heb bijv al een paar apps van appsamuck.com gecompiled gekregen en al wat aanpassingen gemaakt bijv mijn eigen bondfire app. Met mijn eigen fotos van mijn km teller. Leuk voor in de auto als ik mijn muziek aan het draaien ben op de iphone. ipv dat lelijke achtergrondje van de musicplayer .
succes.
  #52  
Oud 30-01-09, 20:37
Xavifunky Xavifunky is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 17
Standaard

Ik ben zelf ook van plan om een app voor de iPhone te ontwikkelen. Het idee is er, maar de app niet

Ik heb de boeken C for Dummies en The iphone's developers cookbook gekocht op amazon. 2 prachtige boeken die zeer handig zijn.
  #53  
Oud 10-02-09, 14:32
iTim's schermafbeelding
iTim iTim is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Geleen
Berichten: 203
Standaard Waar begin je met het ontwikkelen van een app?

Wat kan je het beste doen als je nauwelijks ervaring hebt in SDK en wel van plan bent om het te leren? Hoe leer je het?
  #54  
Oud 10-02-09, 14:34
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Samengevoegd.

Lees deze topic eens door (inclusief de links), je zal er heel wat wijzer mee worden.
  #55  
Oud 08-08-09, 11:05
youpy youpy is offline
 
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard Apps maken

Hallo

Ik wil gaan beginnen met het maken van eigen apps. Hiervoor moest je je aanmelden bij developer.
Maar wat moet je eigenlijk precies allemaal doen voordat je kan beginnen met het maken van apps??
Alvast bedankt
  #56  
Oud 08-08-09, 14:52
markvwijnen markvwijnen is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 113
Standaard

Niet lullig bedoeld, maar er zijn heel veel mensen die deze vragen hebben gesteld op het forum, heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?

Voor het beginnen met het maken van Apps moet je je idd eerst aanmelden als developer zodat je toegang krijgt tot de SDK. Zover ik weet is dit gratis.

Download de SDK en installeer het op je Mac.
Gebruik xCode om je programma's in te schrijven en eventueel (niet noodzakelijk) Interface Builder om je applicaties vorm te geven.

That's it, good luck

PS. Later zal je een licentie willen aanschaffen om de applicaties te kunnen uitproberen op de iPhone zelf en om het te kunnen aanbieden in de App Store.
  #57  
Oud 10-08-09, 09:16
Wiizle Wiizle is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 10
Standaard

Neem ook een kijkje in de appledocs voor de richtlijnen met betrekking tot de apps en het releasen van de app in de appstore. Voor meer informatie lijkt het me inderdaad verstandig de zoekfunctie te gebruiken.
  #58  
Oud 10-08-09, 10:35
ideveloper's schermafbeelding
ideveloper ideveloper is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Bodegraven
Berichten: 339
Standaard

Zie deze link op TUAW Dear Aunt TUAW: How do I get started programming for the iPhone?
  #59  
Oud 10-08-09, 14:04
youpy youpy is offline
 
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Ja bedankt allemaal ik had wel de zoekfunctie gebruikt maar kon nergens vinden of je nog iets moest doen dan je alleen aanmelden bij developer.. Dus hartstikke bedankt allemaal!!!
  #60  
Oud 16-09-09, 16:54
regtuRz regtuRz is offline
• iOS 4.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 19
Standaard Beginnen aan iPhone app?

Hoi allen!

Voor mijn opleiding moet ik een vervangende opdracht verzinnen wat iets met programmeren voor mobile devices te maken heeft, voor een project wat ik ooit links heb laten liggen.

Programmeren is niet mijn ding, oorspronkelijk was de opdracht om een game te ontwikkelen in Java voor een mobiele telefoon. Nou mocht ik van mijn docent iets gemakkelijkers doen, zo lang het maar wel met programmeren voor mobile devices te maken had.

Afijn, nou lijkt het mij dus wel erg leuk om iets voor de iPhone te gaan maken/programmeren. Ik stuitte al op de volgende site waar ik denk ik al veel aan ga hebben:

iPhone Dev Center: Your First iPhone Application: Introduction

Maar ik heb dus geen programmeer-ervaring. Mijn vraag aan jullie: wat is nog een beetje te doen voor iemand met weinig programmeer-ervaring die wel een iPhone app wil maken? Of zeggen jullie, vergeet die iPhone app, ga maar met Java aan de gang want dat is veel makkelijker...?

Mijn lot ligt in jullie handen
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Beginnen met iPhone apps te ontwikkelen (leren via een boek). FlorisD Ontwikkelen voor iOS 3 27-01-11 22:24
iPhone 3GS: Hoe te beginnen met unlocken? teuntje67 Unlock 5 25-03-10 11:36
Hoe te beginnen en met welke stap Ozzy Archief 1 13-03-08 19:39
Windows: contacten beginnen met van .. of de .. watch_ml Desktop-applicaties 2 18-01-08 08:43
Beginnen met unlocken ErikCreative Archief 3 16-11-07 10:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:52.