//

Download bestand vanaf een server

Download bestand vanaf een server discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik ben bezig met een eigen app te maken. Maar omdat het kan zijn dat elke week het iets anders kan zijn wil ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04-10-10, 15:30
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard Download bestand vanaf een server

Hallo,

Ik ben bezig met een eigen app te maken. Maar omdat het kan zijn dat elke week het iets anders kan zijn wil ik zeg maar een .sql bestand vanaf een server downloaden. Is dat mogelijk of kan ik beter iets anders gaan doen. Het gaat eigenlijk om een lijstje namen met wat gegevens daarin. Ik heb zelf wat kennis van mysql en php dus dat zal geen probleem moeten zijn. Ik heb dit op google gevonden iPhone SDK Tutorial: Reading data from a SQLite Database | dBlog.com.au maar ik wil zeg maar dat elke keer als je mijn app opent dat hij die .sql bestand van mijn server download. Is dat toevallig mogelijk?

Groeten Sentmen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-10-10, 15:47
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

ja, dat kan. Zou niet weten waarom niet. google ff, en je vindt zat pagina's over files downloaden van een server.
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #3  
Oud 04-10-10, 15:53
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Ja. Maar ik kom er niet uit. Ik had ook al een code. Maar die deed het niet goed. Ik denk dat het in 1 of 2 regels zou moeten werken. Maar is er niemand die die paar regels even hier opschrijft?
  #4  
Oud 04-10-10, 17:11
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

http://developer.apple.com/library/ios/#documentation/Cocoa/Conceptual/URLLoadingSystem/Tasks/UsingNSURLConnection.html#//apple_ref/doc/uid/20001836-BAJEAIEE
  #5  
Oud 04-10-10, 18:53
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Ik heb dit gevonden. Maar kan ik hier wat mee? Want ik wil eigenlijk dat het bestand alleen wordt gedownload naar de iPhone, dus hij mag er verder niks mee doen.

Code:
NSError *err = [[[NSError alloc] init] autorelease];
NSString *url = [[NSString stringWithFormat:@"http://myurl.com/mypage"] stringByAddingPercentEscapesUsingEncoding:NSUTF8StringEncoding];
NSString *myTxtFile = [NSString stringWithContentsOfURL:[NSURL URLWithString:url] encoding:NSUTF8StringEncoding error:&err];
if(err.code != 0) {
    //HANDLE ERROR HERE
}


Then to save it you can use:


  [[NSUserDefaults standardUserDefaults] setObject:myTxtFile forKey:@"MyFile"];

  And to retrieve it:
NSString *myTxtFile = [[NSUserDefaults standardUserDefaults] stringForKey:@"MyFile"];
EDIT: Als het via FTP makkelijker kan mag het ook wel.
  #6  
Oud 04-10-10, 19:33
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
Kan het op een nog moeilijker manier?
  #7  
Oud 05-10-10, 03:15
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Sorry hoor als het te moeilijk is, maar dit heb je in 5 minuten in je app zitten.
  #8  
Oud 05-10-10, 14:25
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Sorry whako. Wat ik heb gezegt was niet zo bedoeld. Ik bedoel het op de manier van: Heb je iets wat net iets simpeler kan. Ik doe nu 1 a 2 weken objective c en moet nog veel leren met dat.

Ik zal even precies zeggen wat ik wil. Ik heb een groepje waarmee ik muziek maak. Iedereen heeft een eigen bijnaam. En in dat groepje heeft bijna iedereen een iPhone of een iPod met jailbreak. Mij leek het wel leuk om een app te maken met alle namen, welke bijnaam, waar ze wonen enz. Maar het kan zijn dat er mensen bij komen. En dan moet ik helemaal een update maken enz. waar ik veel tijd aan moet besteden (zoveel tijd is het niet maar ze moeten mischien wel elke week updaten) en daar houden niet veel mensen van.

Groeten Sentmen
  #9  
Oud 06-10-10, 13:33
sentmen sentmen is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 144
Stuur een bericht via MSN naar sentmen
Standaard

Ik ga het toch maar in rss/XML doen. Maar wat mijn vraag nu is. Is het mogelijk om het meteen het XML bestandje vanuit de server te openen. Is dat mogelijk?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Mediaplayer die download vanaf je computer alexandertje iPhone Apps 2 14-12-10 10:47
Iemand een originele sounds.strings bestand? JustinPeters iPhone algemeen 16 04-05-10 13:27
Hoe krijg ik een bestand op Iphone? missvirusje Archief 1 10-01-09 20:46
Hoe kom ik aan een .ipsw bestand daaf Archief 4 24-08-08 01:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:26.