//

Resolutie iphone 4g, 3g(s)

Resolutie iphone 4g, 3g(s) discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi allemaal, Ik ben bezig een app aan het maken, die ik eind dit weekend wil insturen naar apple. Ik ben totaal nieuw in Objective ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-11-10, 19:54
bluecola bluecola is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 84
Standaard Resolutie iphone 4g, 3g(s)

Hoi allemaal,

Ik ben bezig een app aan het maken, die ik eind dit weekend wil insturen naar apple. Ik ben totaal nieuw in Objective C, en de C familie. Iets wat ik niet makkelijk terug kon vinden in mijn boeken en op het internet is het volgende:
Ik heb een plaatje van 20 x 20 pixels. De resolutie op de iphone 4g is dubbel zo hoog (Klopt toch?). Dus heb ik een plaatje van 20x20 nodig, en een plaatje van 40x40. Of kan ik ook gewoon de pixels per inch veel hoger zetten, en is het dan ook goed? En stel ik neem een plaatje van 20x20, en 40x40, hoe kan ik de iphone eerst laten controleren of het de 4 of 3g is, en dan vervolgens het juiste plaatje pakt. (Ik heb ergens gelezen dat je dan naam.png voor de 3gs en lager moest hebben, en dan voor de iphone 4g naam@2x.png, en dat de rest automatisch gaat, klopt dit?)

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb kunnen krijgen.

Alvast bedankt,
Marijn
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-11-10, 10:40
TUX2K TUX2K is offline
• iOS 14.0
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 174
Standaard

Snel antwoord ja de @2x verhaal klopt.

In je code hoef je geen rekening te houden met de resolutie van het scherm, deze is ook bij de iPhone 4 320x480.
Dus je kan gewoon je GCRect op coördinaten binnen die resolutie zetten.
  #3  
Oud 26-11-10, 11:19
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Helpt dit ook? App Icons on iPad and iPhone
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #4  
Oud 26-11-10, 12:55
Whacko Whacko is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 484
Standaard

Pixels per inch maakt totaal niks uit. Dat is alleen van belang als je het formaat van je plaatje in inches rekent.
20x20 pixels blijven 20x20 pixels.
20x20 inch en een x aantal pixels per inch, verandert als de de ppi aanpast .
__________________
Software Engineer
iPhone Developer
  #5  
Oud 26-11-10, 13:07
bluecola bluecola is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Thanks, dit neem ik mee, erg interesant. Is er een mogelijkheid om die donkere boog uit het app icon te halen, die apple er automatisch in pleurt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Whacko Bekijk bericht
Pixels per inch maakt totaal niks uit. Dat is alleen van belang als je het formaat van je plaatje in inches rekent.
20x20 pixels blijven 20x20 pixels.
20x20 inch en een x aantal pixels per inch, verandert als de de ppi aanpast .
Oke, dus eentje van 20x20, en eentje van 40x40. De resolutie op de iphone 3gs en lager is 320*480 en die op de iphone 4 640*960 toch?

En klopt het wat iemand hier boven zei, dat je in een CGrect niks hoeft te doen met de coordinaten, maar gewoon die van 320*480 aan moet houden?


Als ik een plaatje in mijn app wil, eentje rechtstreeks uit de resource folder, wat is dan netter. Een cgrect maken, of gewoon in interface builder hem erin plakken?

Thanks weer!

Laatst gewijzigd door bluecola; 26-11-10 om 13:09.
  #6  
Oud 26-11-10, 13:12
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluecola Bekijk bericht
Thanks, dit neem ik mee, erg interesant. Is er een mogelijkheid om die donkere boog uit het app icon te halen, die apple er automatisch in pleurt?
Voeg "Icon already includes gloss effects" in de -info.plist toe en klik op het vinkje.
  #7  
Oud 26-11-10, 13:14
bluecola bluecola is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Voeg "Icon already includes gloss effects" in de -info.plist toe en klik op het vinkje.
Stel ik vink dit aan, maar mijn app bevat stiekem niet dat gloss effect, keurt apple 'm dan nog wel goed voor de appstore?
  #8  
Oud 26-11-10, 13:15
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Ja.

https://developer.apple.com/appstore...uidelines.html
  #9  
Oud 26-11-10, 13:16
bluecola bluecola is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 84
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wubbe Bekijk bericht
Heb met appletje + f gezocht, maar kwam nergens gloss of effect tegen. Dus zie niet waar die regel staat?
  #10  
Oud 26-11-10, 13:31
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

voeg een regel toe aan je -info.plist file, je kunt dan uit diverse settings kiezen. Deze staat er ook bij.
  #11  
Oud 26-11-10, 15:43
bluecola bluecola is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 84
Standaard

nee, ik bedoelde dat ik nergens wat las in de guidelines over of je dat mocht uitschakelen, als je hem er niet zelf in had gestopt.
  #12  
Oud 26-11-10, 16:24
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Ah, ok. Ik snap hem. Kijk eens naar de Icons van Appie, Belstatus, Chipstatus, Galileo, Dropbox, Google Earth, Twitterific, LinkedIn en Dilbert
  #13  
Oud 26-11-10, 17:34
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Zelf ook meerdere apps in de appstore zonde die gloss die op die manier is uitgezet. Apple laat dit dus wel toe.
  #14  
Oud 27-11-10, 01:21
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TUX2K Bekijk bericht
Snel antwoord ja de @2x verhaal klopt.

In je code hoef je geen rekening te houden met de resolutie van het scherm, deze is ook bij de iPhone 4 320x480.
Dus je kan gewoon je GCRect op coördinaten binnen die resolutie zetten.
De resolutie van de iPhone 4 is 640x960. Om te zorgen dat je voor de iPhone 4 en oudere iPhones te gelijk kan ontwikkelen raadt Apple aan om met points te werken.

Je werkt zelden direct met pixels, de iPhone iets laten tekenen kan je het beste met points doen.
__________________
iPod touch v3 - iPod Nano 2011 - iMac 27" - iPhone 4S - iPad 2 - MacBook Air 11,6"
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Foto: hoge resolutie foto's op iphone zetten Grdam Muziek, foto & video 0 27-11-10 20:58
iPhone 3GS playback resolutie verhogen eddzzz Jailbreak apps en thema's 1 12-11-10 15:04
Icons iPhone 4 hoge resolutie tijdens update, lage resolutie na installatie bluevoice iPhone algemeen 0 09-09-10 11:46
foto resolutie iphone 4 verkleinen voor gebruik in bv eBay pilootjoe iPhone Apps 2 23-08-10 12:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:34.