//

Verkrijgen informatie voor app

Verkrijgen informatie voor app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi Allen, Ik ben aan het orienteren om een iphone app te maken. Zelf zit ik nog met een vraagstuk, waar haalt men alle input ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11-01-11, 12:03
erm erm is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1
Standaard Verkrijgen informatie voor app

Hoi Allen,

Ik ben aan het orienteren om een iphone app te maken. Zelf zit ik nog met een vraagstuk, waar haalt men alle input informatie vandaan? Een voorbeeld wat ik gezien heb bijv is, een app van dichtbijzijnde pin automaten. Dit heeft een particulier geschreven en is niet door een commercieel bedrijf gemaakt, en zo zijn er nog meer apps.

Waar haalt men deze informatie vandaan? Is er een deal gesloten met een adverteerder ofzo, of kun je deze info via google ophalen?

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-01-11, 14:29
wubbe wubbe is offline
• iOS 5.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 348
Standaard

Dat verschilt per geval. De ene keer is de informatie publiek en de andere keer moet je de info zelf aanleveren, een derde keer moet er voor betaald worden.

Enkele voorbeelden: De Applicatie 'Trein' haalt zijn informatie van NS Mobile - Journey planner. Daar begon de NS moeilijk over te doen over copyright en zo, maar dat is natuurlijk onzin. De NS is er voor om ons te vervoeren en verdient zijn geld niet met het verstrekken van spoorboek-informatie.

Iets anders is het natuurlijk als een organisatie geld verdient aan deze informatie. Als je bijvoorbeeld een App zou maken die de informatie van De Telefoongids Bedrijvengids, telefoonboek, telefoonnummers en adressen zou halen dan zou ik wel een advocaat op de stoep verwachten. Dit bedrijf verdient daar zijn geld namelijk mee.

Nog een ander geval: Apps die een tv gids willen weergeven moeten de informatie gewoon kopen. Die informatie is niet publiekelijk beschikbaar.

Tenslotte ook de pin-informatie die jij aanhaalde: Die informatie is gewoon van het internet te halen en het lijkt mij dat de banken daar niet moeilijk over gaan doen als je dat gebruikt in een App. Banken verdienen met heel andere activiteiten (te) veel geld, maar niet aan de verkoop van pin-locatie-informatie.

Conclusie: Het hangt er maar helemaal van af. Een onderzoekje vooraf lijkt me wel aan te bevelen.
__________________
Leon
[iPhone- en Java ontwikkelaar]
  #3  
Oud 11-01-11, 18:52
Geno's schermafbeelding
Geno Geno is offline
• iOS 9.0 beta
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 251
Standaard

Yahoo en Google API's geven veel informatie. Wel leuk om te kijken wat voor informatie ze aanbieden.
__________________
iPod touch v3 - iPod Nano 2011 - iMac 27" - iPhone 4S - iPad 2 - MacBook Air 11,6"
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Film informatie app Guest-20191128132130 iPhone Apps 3 23-01-11 15:45
Wat moet je nu juist doen om een gratis bumper voor de iPhone te verkrijgen? saaiko iPhone accessoires en onderdelen 9 10-09-10 18:06
Waar back cover voor 1st gen iPhone te verkrijgen. mbliek iPhone algemeen 2 14-01-09 07:54
gratis betaalde app's verkrijgen? mysense Archief 1 04-01-09 18:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:28.