//

Kostprijs ontwikkelen app

Kostprijs ontwikkelen app discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Voor een project voor school hadden wij het idee om een app te gaan gebruiken in de toekomst voor ons projectbedrijf. Wij moeten voor dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-04-11, 13:19
Wim33 Wim33 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 22
Standaard Kostprijs ontwikkelen app

Voor een project voor school hadden wij het idee om een app te gaan gebruiken in de toekomst voor ons projectbedrijf. Wij moeten voor dit project ook een financieel plan opstellen en moeten dus een idee hebben van wat het kost om zo'n app te laten ontwikkelen.
Iemand van jullie een idee wat dit ongeveer kost? Is er een verschil in prijs afhankelijk van de soort app?
Indien geen idee van de prijs weet misschien iemand welk bedrijf ik hier het best kan voor contacteren?
Alvast bedankt.

Wim
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-04-11, 20:49
Hollance Hollance is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Locatie: Breda
Berichten: 68
Standaard

Als je de app wilt laten ontwikkelen door een onafhankelijk bedrijf of een freelancer, dan kost het je zo'n 50 tot 100 euro per uur. Een beetje app kost al gauw 100 tot 200 uur om te maken, dus reken het maar uit.

Je kunt de app ook laten ontwikkelen door een arme student, die zijn vaak goedkoper.

Je kunt ook iemand zoeken die voor aandelen of winstdeling wilt werken. Om iemand hiertoe over te halen moet je echter wel een goed verkooppraatje hebben, want je vraagt deze persoon in principe om in je bedrijf te investeren.
  #3  
Oud 25-04-11, 23:18
Wim33 Wim33 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 22
Standaard

Bedankt voor je reactie, het project is volledig theoretisch, dus het kan goed zijn dat het bedrijf dit in de praktijk nooit zal toepassen. Maar voor ons financieel plan is het inderdaad de bedoeling om dit te laten ontwikkelen door een onafhankelijk bedrijf of persoon, die kennis van zaken hebben.
  #4  
Oud 26-04-11, 11:03
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Ik leg het altijd uit in een autovoorbeeld.

Hoeveel kost een auto? Ligt er helemaal of je een fiat of een ferrari wil. Dus dat loopt ontzettend uiteen betreffende de inhoud en de opties die erin moeten komen.

Onze prijzen lopen redelijk uiteen, maar ligt gemiddeld op zo'n 10.000 euro.
  #5  
Oud 06-05-11, 12:14
Wim33 Wim33 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 22
Standaard

bump, is er nog iemand die mij een vrij accurate prijsindicatie kan geven, vanuit een officiele bron/bedrijf. Of mij contactgegevens kan bezorgen van een persoon/bedrijf die dit doet? Ik moet men project binnen 10 dagen inleveren, dus best wel dringend.
Alvast bedankt
  #6  
Oud 06-05-11, 12:35
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wim33 Bekijk bericht
bump, is er nog iemand die mij een vrij accurate prijsindicatie kan geven
Hoe moet dat kunnen zonder specificatie van de App?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #7  
Oud 06-05-11, 20:40
Wim33 Wim33 is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 22
Standaard

Via pm bijvoorbeeld. Maar ik zal het even kort uitleggen.
Citaat:
Ons project dat we doen voor school gaat over een plantencentrum. De bedoeling is dus om een applicatie te maken voor zowel iPad als Iphone met voor elke plant informatie, zoals bijvoorbeeld van waar hij komt, wat voor onderhoud de plant nodig heeft, of hij tegen de vrieskou kan, kostprijs, etc. En dit dus voor het volledig assortiment.
Het selecteren van de plant kan misschien via een alfabetische lijst met foto, plantnummer of eventueel door het trekken van een foto (iPhone).
Het is niet de bedoeling om een kostprijs de verkrijgen die klopt tot op de euro, maar een ruwe schatting. Er is een verschil tussen 5000 en 20 000 euro natuurlijk.
Het is wel de bedoeling dat ik de kostprijs kan staven, dus aan de hand van de gegevens van een ontwikkelaar of firma.

Alvast bedankt.
  #8  
Oud 08-05-11, 23:35
pipo-1998 pipo-1998 is offline
• iOS 7.0.3
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Nijmegen
Berichten: 115
Standaard

Je kunt contact met mijn opnemen google even op App4Us en/of stuur me even een pm met je mail adress.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verkopen onder de kostprijs??? DrDecibel Koopinformatie Nederland 7 28-02-11 16:48
App ontwikkelen in HTML Bertjj Ontwikkelen voor iOS 41 10-08-10 15:11
iPad app voor ontwikkelen... dododedodonl Ontwikkelen voor iOS 1 06-08-10 15:00
App ontwikkelen wouttje07 Ontwikkelen voor iOS 9 28-04-10 09:30
iphone kostprijs Bea Koopinformatie Nederland 3 08-04-09 16:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:40.