//

Crash bij scrollen - pull to refresh

Crash bij scrollen - pull to refresh discussie in Ontwikkelen voor iOS forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik maak gebruik van EGOPulltorefresh, Het werkt prachtig, alleen hij crashed wanneer ik scroll terwijl hij aan het herladen is. Ik heb geen idee ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Development > Ontwikkelen voor iOS
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-08-11, 23:39
lightlancer lightlancer is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard Crash bij scrollen - pull to refresh

Hallo,

Ik maak gebruik van EGOPulltorefresh, Het werkt prachtig, alleen hij crashed wanneer ik scroll terwijl hij aan het herladen is. Ik heb geen idee waarom hij dat doet.

error:
Code:
*** Terminating app due to uncaught exception 'NSRangeException', reason: '*** -[__NSArrayM objectAtIndex:]: index 1 beyond bounds for empty array'
Zolang ik niet scroll gaat het goed en herlaad de tableview perfect.

Lijkt erop dat de tableview de array gebruikt terwijl hij aan het herladen is, omdat hij aan het laden is, zou hij leeg kunnen zijn?!
Misschien zit ik er naast,

iemand enige idee die me hier kan helpen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-08-11, 09:24
DJ14 DJ14 is offline
• iOS 7.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 121
Standaard

De structuur van dingen die je uitvoert tijdens het herladen is belangrijk. Haal als eerst de nieuwe data binnen, stop deze in een tijdelijke array en voeg deze array dan in je datasource array. Roep pas helemaal aan het einde, nadat je datasource array weer gevuld is, [self.tableView reloadData] aan, en zorg dat je bij numberOfRowsInSection de count van je data array returnt. Dan kan er weinig mis gaan, omdat de tableView tijdens het herladen gewoon nog de oude data gebruikt, en pas na [self.tableView reloadData] worden de tableView delegate methods opnieuw aangeroepen waardoor de nieuwe data zichtbaar wordt.
  #3  
Oud 23-08-11, 09:42
lightlancer lightlancer is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

Ok Thanks, ik ga het even nalopen. Ik snap alleen nog steeds niet waarom het blijft werken wanneer ik de pull-to-refresh maar een klein stukje naar beneden haal en hij pas crasht als ik hem geheel naar beneden schuif......
  #4  
Oud 23-08-11, 22:36
lightlancer lightlancer is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

Geen idee hoe het heeft kunnen gebeuren, maar het bleek dat ik 2 dezelfde (maar met andere naam) arrays gebruikte. Ik heb de gehele code naar 1 array gezet en de andere eruit gehaald en het probleem komt niet meer voor

Ik heb elke stap doorgenomen en kwam erachter dat ik per ongeluk een array in een array gezet had, totaal niet nodig aangezien het om precies dezelfde data ging. Ik zal wel vermoeid zijn geweest op dat moment.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem bij refresh sources jpbouw iPhone algemeen 3 25-04-08 17:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:14.