//

ATV niet zichtbaar op iPad/iPhone

ATV niet zichtbaar op iPad/iPhone discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Nadat ik mijn iPad heb geüpgraded naar IOS5, is mijn ATV soms wel en soms niet zichtbaar binnen AirPlay op de iPad. Het maakt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-10-11, 10:41
El Krono El Krono is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 56
Standaard ATV niet zichtbaar op iPad/iPhone

Hoi,

Nadat ik mijn iPad heb geüpgraded naar IOS5, is mijn ATV soms wel en soms niet zichtbaar binnen AirPlay op de iPad. Het maakt niet uit of ik ATV via het Wi-Fi netwerk of via ethernet aansluit.

Het netwerk functioneert prima, want met ATV heb ik ondermeer internet verbinding. En de iPad en ATV maken gebruik van zelfde netwerk???

Heb al van alles geprobeerd: alles hersteld, afgekoppeld van stroom etc. etc.

Iemand enig idee??
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-04-12, 12:26
MJMB MJMB is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 28
Standaard

Heb je al een antwoord gehad op je vraag of zelf een oplossing gevonden?
Ik zit met een identiek probleem. Heb een ATV3 gekocht voor bij de TV (i.v.m. resolutie) en heb de 'oude' ATV2 aangesloten op m'n audio installatie. Deze staat in een kast maar is nu telkens na gebruik zoek op m'n iPhone of iPad. Lastig want dan moet ik hem loskoppelen en aan de TV hangen om te zien wat ik doe. Maar eigenlijk niet nodig want de ATV2 wordt dan automatisch gevonden.
Kan zijn dat de plek in de kast de verbinding/zichtbaarheid lastig maakt. Maar als'ie eenmaal gevonden is en weer in de kast geplaatst kan ik zo de muziek spelen via Airplay of iTunes.

Verder zie ik op de verschillende devices (iTunes/iPad/iPhone) bijv. ATV 3 (2), ATV 3 (8) en ATV 3 (9). Het nummer tussen haakjes kan ik niet verklaren en loopt ook onverklaarbaar verder op.

Enig idee?

Laatst gewijzigd door MJMB; 17-04-12 om 12:42.
  #3  
Oud 17-04-12, 12:37
El Krono El Krono is offline
• iOS 7.0.2
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 56
Standaard

Ik heb destijds alles opnieuw herstelt (fabrieksinstellingen) en daardoor werkte het weer. Vreemd dat je 'm elke keer opnieuw moet "vinden". Lijkt mij inderdaad niet aan de "ligging" te liggen, want eenmaal gevonden werkt het prima. Ik heb helaas geen idee waar dit aan zou kunnen liggen. Sorry. Ik had laatst een probleem met mijn macbook en toen heb ik naar Apple NL gebeld en daar hebben zij mij toen prima geholpen. Misschien kan je hen eens bellen?
  #4  
Oud 17-04-12, 12:46
MJMB MJMB is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 28
Standaard

Dank voor je snelle reactie!
Zal Apple nl eens bellen of een iCentre in de buurt vragen.
  #5  
Oud 17-04-12, 12:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MJMB Bekijk bericht
Verder zie ik op de verschillende devices (iTunes/iPad/iPhone) bijv. ATV 3 (2), ATV 3 (8) en ATV 3 (9). Het nummer tussen haakjes kan ik niet verklaren en loopt ook onverklaarbaar verder op.
De oorzaak kan een router zijn die problemen heeft met het Apple Filing Protocol (AFP) of met de broadcasts van mDNSResponder (aka Bonjour) die de iDevices verzenden.

Er zijn ondertussen een paar routers bekend die inderdaad de voornoemde problemen hebben oa. routers die door T-Mobile worden geleverd.
  #6  
Oud 17-04-12, 13:36
MJMB MJMB is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 28
Standaard

Ik heb inmiddels met Apple Support gebeld.
Oorzaak is bij de ATV 2 dat sinds firmware versie 4.4.2 niet zonder tv (niet 'headless') gebruikt kan worden gemaakt van de ATV. Daarvoor is de airport express (maar deze heeft geen digitale audio uitgang). Handig van Apple. Jammer voor mij. Wellicht jailbreak en dan terug naar 4.4.1. als dat lukt. Suggesties?

Voor het bovenstaande probleem met de nummering had men geen oplossing. Ik heb een Fritz!box Fon WLAN 7360. Volgens mij niet op de lijst met probleemrouters.
  #7  
Oud 25-04-12, 15:31
MJMB MJMB is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 28
Standaard ATV niet zichtbaar op iPad/iPhone - downgrade FW

Is er iemand die een goede handleiding (link) heeft voor een downgrade van ATV2 FW. Reden is dat de ATV dan zonder TV wel gevonden zou worden (mbv airplay/iTunes). Hij moet daarvoor van 4.4.4 naar 4.4.1 of lager. De ATV kent (nog) geen jailbreak.
Ik vind wel sites met downgrades bv.
Official Apple Firmware ATV2 Direct Links - SiNfuL iPhone
maar nergens een eenduidige wijze van installeren (behalve voor jailbreak versies). Hoop dat het niet te lastig is.

THX
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ATV wel of niet? MS23 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 17 25-03-12 23:38
Apple TV: ATV 2 Seas0nPass Jailbreak milan13 Jailbreak 213 24-01-12 11:47
Contacts op iPad 2 niet zichtbaar in contacts-app Bareld iPad algemeen 0 31-05-11 23:52
Apps zichtbaar in ITunes maar gaan niet naar Ipad brokkie iPad algemeen 0 22-01-11 19:16
bij syncen in itunes alle apps zichtbaar maar op iPad niet...? mauhof iPad algemeen 3 15-11-10 14:49

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:16.