//

Atv bestanden lezen uit vaio en xterne hd

Atv bestanden lezen uit vaio en xterne hd discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal, Ik heb sinds eergister een atv2 met xbmc ik ben er redelijk tevreden over alleen loop ik tegen een aantal problemen aan. Uiteraard ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-12-11, 18:44
Remsie Remsie is offline
• iOS 4.2.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 8
Standaard Atv bestanden lezen uit vaio en xterne hd

Hallo allemaal,
Ik heb sinds eergister een atv2 met xbmc
ik ben er redelijk tevreden over alleen loop ik tegen een aantal problemen aan.

Uiteraard heb ik het forum afgezocht naar oplossingen,maar het is mij nog steeds niet duidelijk.
mijn grootste probleem is dat ik bestanden van mijn Sony vaio laptop met externe hd niet kan openen in XBMC

ik wou de atv 2 gebruiken als media speler maar dit lukt mij niet(ik heb mij laten vertellen dat dit geen probleem moet zijn)

ik heb (nog) geen NAS server en wil het graag eerst zo voor elkaar krijgen.
Kan iemand mij staps gewijs uitleggen wat ik moet doen om het werkend te krijgen?

en ik krijg de ondertietels in icefilms niet synchroon is daar ook een oplosssing voor?


Alvast bedankt voor jullie hulp!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-12-11, 21:52
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Synchroon krijgen van de ondertiteling doe je door tijdens het afspelen van de film de play knop lang in te houden tot het menu omhoog komt. Dan ga je naar het audiomenu (dat is die met het luidsprekericoontje, en daarin kun je de subtitle offset selecteren)

Je laptop instellen zodat het als NAS fungeert is ook niet zo moeilijk. In Windows 7 maak je bijvoorbeeld een thuisgroep, waarin je de mappen deelt waar je films in staan. Dan zorg je dat je die map via SMB in XBMC benadert. Het verhaal van een map delen op je laptop is echt iets wat je even voor elkaar moet krijgen, want het heeft te maken met een paar veiligheidsinstellingen.

Als je met een andere pc op je laptop de harde schijf kan aanspreken kan het ook in XBMC, dus zorg dat je dat voor elkaar krijgt
  #3  
Oud 26-12-11, 21:22
Remsie Remsie is offline
• iOS 4.2.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 8
Standaard

Hallo,bedankt voor je reactie.
Ik heb in Windows 7een thuisgroep aangemaakt en de mappen gedeeld die ik wil(volgens mij zoals het hoord)
Windows ziet wel mijn appel tv en ik heb hem toegestaan.
Als ik nu in xbmc naar mijn laptop ga vraagt hij om een ww als ik de naam van de thuisgroep en de ww ivul kom ik niet in m'n laptop. Hij geeft elke keer het inlog scherm aan.
Ik weet echt niet meer wat te doen.
Ik ben hier ook echt nieuw in,dus weet ook niet goed waar ik het zoeken moet.
Zou je me wat meer uitleg kunnen geven?
Alvast bedankt
  #4  
Oud 26-12-11, 22:48
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Probeer het anders eens met de thuisgroep uitschakelen en met de login naam en paswoord van je laptop. Dat zou ook moeten werken en die kun je ook gewoon testen vanaf een andere pc of je alles goed ziet
Het is waarschijnlijk ergens iets van de beveiligingsinstellingen van je netwerk waar je mee vastzit.

Het is moeilijk om voor iemand anders uit te vogelen waar je niet naar hebt gekeken!
  #5  
Oud 28-12-11, 22:19
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

ff hier vragen:Is het normaal dat wanneer je de bibliotheek van Itunes verwijst naar een externe HD,atv geen films vind die toch in Itunes staan?

mvg
  #6  
Oud 29-12-11, 10:14
thijsleuverink thijsleuverink is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 9
Standaard

Ik heb het zelfde probleem, waar moet ik vanaf XBMC naar mijn laptop toe?

En is een map delen in windows 7 gewoon rechter muisknop op de te delen map en dan deze map delen met huisnetwerk?

Het klinkt vrij simpel, maar waarom is er nergens een duidelijke beschrijving te vinden op internet? Of een how-to filmpje op youtube?
  #7  
Oud 29-12-11, 13:48
Remsie Remsie is offline
• iOS 4.2.1
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 8
Standaard

Inderdaad ik heb ok al op you tube gekeken maar dr is niets te vinden.
Ik heb gisteren een tip gekrgene om de router instellingen na te kijken mischien dat die hem blokkeerd,maar dat lijkt mij sterk omdat ik met alle apparaten in het netwerk kan (ook iPhone en iPad)dus moet de atv2 lijkt mij ook gewoon kunnen.

Al met al ben ik al heel wat uurtjes verder maar krijg ik hem niet draaiende zoals ik zou willen

Trouwens glaantje,bedankt alvast voor je hulp tot nu toe!
Ik heb geprobeerd om de thuisgroep uit te schakelen maar dat lukte ook niet,helaas.
Ook heb ik de thuisgroep een aantal keer verwijderd en opnieuw aangemaakt maar elke keer weigerd hij.
Hij vind trouwens in Windows 7wel gewoon de apple tv!

Al met al heb ik geen idee waar ik het zoeken moet dus alle hulp is welkom!!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Comic CBS Bestanden lezen naturel00 iPad algemeen 13 16-06-13 10:44
PDF bestanden lezen op Ipad 2 Opgeduveld iPad algemeen 6 04-01-12 14:38
Bestanden énkel lezen op iPad Tycho91 iPad Apps 11 07-01-11 22:32
HTML bestanden lezen pjottervmr Desktop-applicaties 8 29-07-10 21:07
bestanden overzetten en lezen borlonk Archief 1 10-12-09 19:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:23.