//

720p HD Icefilms (XBMC)

720p HD Icefilms (XBMC) discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb sinds eergisteren ATV Flash geinstalleerd op mijn ATV2, en ook XBMC. Verder Icefilms geinstalleerd, dit is is goed gegaan. Heb sinds vorige week ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-01-12, 11:24
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard 720p HD Icefilms (XBMC)

ik heb sinds eergisteren ATV Flash geinstalleerd op mijn ATV2, en ook XBMC. Verder Icefilms geinstalleerd, dit is is goed gegaan. Heb sinds vorige week ook een Full HD LCD TV.
Echter, het streamen van 720p HD films gaat erg 'stotterend'.

Iemand enig idee waar ik welke instellingen, en waar, ik mogelijk kan/moet aanpassen om gewoon smooth die 720p HD films via Icefilms te kunnen zien??

(ik heb ook maar om te testen een maandje Premium abbo genomen bij Megaupload om eens te proberen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-01-12, 12:39
perryfunny perryfunny is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: lisse!
Berichten: 23
Stuur een bericht via MSN naar perryfunny
Standaard

hoe snel is je internet verbinding?
dat kan zijn dat het telaag is.

ik heb een 120mb lijn hier,en heb nerges last van
  #3  
Oud 05-01-12, 12:55
johnnybt johnnybt is offline
• iOS 10.3.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Velp
Berichten: 151
Standaard

neem je toch gewoon de DVD versie? ik heb een 40 mb lijn en meestal geen last van stotteren. wel vaste verbinding!
__________________
Iphone 7 Plus 128 GB
  #4  
Oud 05-01-12, 13:51
Rooverz Rooverz is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 24
Standaard

Hallo,

Het gaat niet lukken om de HD films vloeiend af te spelen.
Icefilm heeft XVID HD formaat, welke de apple tv niet hardwarematig ondersteund.
"gewone" h264 bluray formaat of mpeg4 worden wel hardwarematig ondersteund, deze films stotteren niet. Dit wordt alleen niet aangeboden op Icefilms ivm het grotere bestandsformaat.

Gewoon kijken naar de DVD rip, of downloaden in hardwarematig atv2 ondersteunend formaat en dan via xbmc afspelen.
  #5  
Oud 05-01-12, 14:13
Geert1976 Geert1976 is offline
• iOS 12.0 beta
• 11.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: omgeving Amsterdam
Berichten: 570
Standaard

ik heb een 50Mb lijn. En de DVD versies bekijken van de films gaat ook perfect....Maar tis me nu duidelijk dat de ATV2 geen 720p aankan via Icefilms

bedankt voor je tip qua h264 en mpeg4 formats, Rooverz! top!
  #6  
Oud 05-01-12, 14:44
SoloX SoloX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: R'Dam
Berichten: 195
Standaard

lijkt me een beetje raar verhaal dit waarom zijn er dan wel mensen (zat) die gewoon ipv de dvd versie de hd versie kunnen kijken ????????? via icefilms op ATv

of liegen die allemaal en lullen ze uit hun nek daarmee

wil graag uberhaupt wel eens van eerlijke mensen horen of tie wel h.d versie kunnen kijken
  #7  
Oud 05-01-12, 16:20
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

@SoloX wat Rooverz zegt kan zeer goed kloppen aangaande Icefilms. Had er zelf geen idee van dat ze xvid hd gebruiken (ik gebruik Icefilms nauwelijks), maar alle stukjes vallen idd op de plek met deze info.
Ik heb hier nog niet veel gehoord dat er veel mensen zeggen dat ze HD Icefilms kijken zonder issues.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rooverz Bekijk bericht
Hallo,

Het gaat niet lukken om de HD films vloeiend af te spelen.
Icefilm heeft XVID HD formaat, welke de apple tv niet hardwarematig ondersteund.
"gewone" h264 bluray formaat of mpeg4 worden wel hardwarematig ondersteund, deze films stotteren niet. Dit wordt alleen niet aangeboden op Icefilms ivm het grotere bestandsformaat.

Gewoon kijken naar de DVD rip, of downloaden in hardwarematig atv2 ondersteunend formaat en dan via xbmc afspelen.
  #8  
Oud 05-01-12, 19:17
SoloX SoloX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: R'Dam
Berichten: 195
Standaard

zo wie staat er al een in dit topic die beweert er geen last van te hebben
en heb er al meer gelezen (niet alleen hier)

ik personelijk ervaar ook haperen met h.d releases in icefilms vandaar ik me afvroeg
waarom er dan wel mensen zijn die het wel af kunnen spelen zonder shit.
idd duidelijk nu
  #9  
Oud 07-01-12, 10:23
joonie joonie is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 19
Standaard

Hier een 50 mb verbinding en mij lukt het ook niet
Beeld en geluid hikken vrij snel achter elkaar.
  #10  
Oud 10-01-12, 11:30
GoReTeX GoReTeX is offline
• iOS 8.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Roosendaal
Berichten: 43
Standaard

Ik heb er meestal geen last van.
Dit wil dus zeggen dat het niet altijd goed gaat.

Even als voorbeeld:

Getest met de film 'Inception', tijdens de film gepauzeerd om te kijken hoever de film gebufferd was, en dit was ruim voldoende... toch bleef deze haperen en heeft het in dit geval dus ook niets meer te maken met de snelheid van de huidige verbinding, maar met (wellicht?) een codec die wel of niet ondersteund word.

Overigens kan er van te voren niet gezien worden wanneer welk formaat gebruikt word, dus dit maakt het nogal "trail & error".

Als iemand hier een oplossing voor heeft, dan hoor ik(en ik neem aan de rest) dit graag.



Dan heb ik vervolgens zelf ook nog iets... wanneer ik een film afspeel die uit meerdere stukken bestaat, hoe krijg ik het dan voor elkaar om de subs in het tweede deel weer netjes mee te laten lopen?
  #11  
Oud 10-01-12, 12:55
RolCo RolCo is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GoReTeX Bekijk bericht
Ik heb er meestal geen last van.
Dit wil dus zeggen dat het niet altijd goed gaat.

Even als voorbeeld:

Getest met de film 'Inception', tijdens de film gepauzeerd om te kijken hoever de film gebufferd was, en dit was ruim voldoende... toch bleef deze haperen en heeft het in dit geval dus ook niets meer te maken met de snelheid van de huidige verbinding, maar met (wellicht?) een codec die wel of niet ondersteund word.

Overigens kan er van te voren niet gezien worden wanneer welk formaat gebruikt word, dus dit maakt het nogal "trail & error".

Als iemand hier een oplossing voor heeft, dan hoor ik(en ik neem aan de rest) dit graag.



Dan heb ik vervolgens zelf ook nog iets... wanneer ik een film afspeel die uit meerdere stukken bestaat, hoe krijg ik het dan voor elkaar om de subs in het tweede deel weer netjes mee te laten lopen?
Het heeft ook niets met de verbinding of buffer te maken, ik kan ook de hele film versneld doorspoelen zonder bufferproblemen, maar kijken gaat niet vloeiend.
Pauzeren moet je nooit doen, er zit nog een bugje in xbmc of icefilms maar zodra je pauzeerd is het alleen maar haperen en geen kijken meer.

De vraag van de subs is een goede, het is mij ook nog niet gelukt helaas.
  #12  
Oud 10-01-12, 17:25
NLmessinaNL NLmessinaNL is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 56
Standaard

Ik heb ergens gelezen dat je dat kan veranderen in video instellingen dat de sources van 4 delen als 1 word gelezen. Maar Helaas kan ik deze optie nergens vinden in xbmc ook verschillende skins bekeken.

Iemand idd oplossing

120mb verbinding en lukt mij ook niet knap 720p films af te draaien
  #13  
Oud 10-01-12, 18:10
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Zoals hierboven beschreven, het heeft niks met je internetverbinding te maken, de ATV heeft te weinig rekenkracht om de xvid hd codec goed af te handelen en aangezien die codec niet door de gpu kan worden afgehandeld kan het helemaal niet.
  #14  
Oud 10-01-12, 18:21
NLmessinaNL NLmessinaNL is offline
• iOS 9.3.3
• 9.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 56
Standaard

Dat van HD is duidelijk maar mijn antwoord was meer op de subtitels maar daar is een andere topic voor.
  #15  
Oud 10-01-12, 19:38
SoloX SoloX is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: R'Dam
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glaantje Bekijk bericht
Zoals hierboven beschreven, het heeft niks met je internetverbinding te maken, de ATV heeft te weinig rekenkracht om de xvid hd codec goed af te handelen en aangezien die codec niet door de gpu kan worden afgehandeld kan het helemaal niet.

ik heb me laaste 3 dagen hier is in verdiept en veel gelezen erover en gegoogled
maar lees idd overal dat het met een codec te maken heeft die de atv niet goed aan kan
dus zoals eerder ik al zei mensen die wel zeggen ik kan het wel afspelen in hd via ice films en heb geen happeren

DIE LIEGEN en lullen uit hun nek

Btw Glaantje bedankt voor de goed uitleg en toelichting
  #16  
Oud 11-01-12, 08:36
GoReTeX GoReTeX is offline
• iOS 8.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Roosendaal
Berichten: 43
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SoloX Bekijk bericht
ik heb me laaste 3 dagen hier is in verdiept en veel gelezen erover en gegoogled
maar lees idd overal dat het met een codec te maken heeft die de atv niet goed aan kan
dus zoals eerder ik al zei mensen die wel zeggen ik kan het wel afspelen in hd via ice films en heb geen happeren

DIE LIEGEN en lullen uit hun nek

Btw Glaantje bedankt voor de goed uitleg en toelichting
Ik zou wat betreft het haperen graag ook een oplossing hebben zodat het altijd werkt.
Ik win er dus niks mee door te "liegen".
Wat dus wil zeggen dat ik wel degelijk 720p films kan kijken zonder haperingen, ik voel me ook niet geroepen dit op te nemen, op YouTube te plaatsen e.d. Zodat je me geloofd, je zult het dus van me moeten aannemen(of niet).

Ik neem aan dat de ene film meer rekenkracht vereist dan de ander.

Voor de experts onder ons.... Is het een kwestie van rekenkracht of van geheugen, of beide?

Er is geen plugin die deze codec wel aan kan?

Voor wat betreft de subs... Iedereen hier heeft dus alleen het eerste deel subs?
  #17  
Oud 11-01-12, 09:22
marssan marssan is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 1
Standaard

Heb hier een 120mb verbinding.Via AppleTV kan ik niet normaal 720p kijken.Via me pc met xbmc gaat 720 kijken wel goed. Dus zit het in de AppleTV.
  #18  
Oud 11-01-12, 11:07
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Het gaat niet om plugins, dan begrijp je "codec" niet.
Op Icefilms staan blijkbaar films in xvid hd gecodeerd onder de 720p optie, of dat bij alle zo is weet ik niet.

xvid hd is een codec die niet via de gpu afgespeeld kan worden, omdat de gpu die niet ondersteunt. De gpu ondersteunt alleen de codec h264 (h264 is de codec, x264 is de encoder). Als de gpu het niet kan decoderen, heb je geen hardwareversnelling, dus dan moet de cpu dat doen. De cpu icm geheugen zijn niet krachtig genoeg om dat te doen normaal gesproken.

Misschien zijn niet alle 720p Icefilms in xvid hd gecodeerd, die zouden dan wel goed kunnen werken.
  #19  
Oud 11-01-12, 13:00
dedominee dedominee is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 9
Standaard

Hier hapert hij ook!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Icefilms - Verzameltopic voor problemen baardagamenl Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 413 20-11-12 00:27
Icefilms start film niet Armando Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 24 22-01-12 16:28
ondertiteling icefilms mikeh Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 09-01-12 19:36
hoe zet je icefilms op XBMC de vos Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 07-11-11 19:59
ATV2 XBMC buffert sommige 720p & 1080p Films Jimmy_Boy Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 24-10-11 23:52

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:02.