//

Atv2 met NAS in netwerk zetten

Atv2 met NAS in netwerk zetten discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallokes iedereen, ik heb dus een ATV2 aangeschaft, die werkt prima via de windows laptop en Iphone 3gs. Nu wil ik graag daar een netwerkharddisk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 10-01-12, 21:10
Spriete Spriete is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 8
Standaard Atv2 met NAS in netwerk zetten

Hallokes iedereen,

ik heb dus een ATV2 aangeschaft, die werkt prima via de windows laptop en Iphone 3gs.
Nu wil ik graag daar een netwerkharddisk op aansluiten; mijn vragen:

1. moet ik de Atv2 jailbreaken en XBMC er op zetten om de USB aansluiting op atv te kunnen gebruiken of zijn er ander manieren?

2. Kan ik dan via Wi-Fi met de Iphone/Laptop/Atv de harde schijf benaderen om bv een film te laten spelen vanaf de hd?

3. wat heb ik hiervoor nodig? gewoon een HD via USB of een Netwerk HD of een NAS?

4. kan ik dan alle bestanden afspelen? of ben ik gebonden aan itunes bestandsindelingen?

5.Moet er Itunes ondersteuning staan in de specificaties van het toestel?

6. wat gebruiken jullie zoal van merken/types?

7.ik zou graag vanop afstand (bv via pc op het werk) mijn HD benaderen, kan dit? Kan ik dan de HD uit een aanzetten via Wi-Fi?

8.Torrent?

Veel vragen ineens, maar graag jullie hulp. Ik wil graag uitbreiden in mijn netwerk, maar ik wil van de eerste keer het juiste produkt aanschaffen!!

Merken en types zijn meer dan welkom, ik zie door het bos de bomen niet meer....

Gr Spriete
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-01-12, 21:22
Spriete Spriete is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 8
Standaard

niemand?
ik heb intussen al jailbreak en XBMC opgezet.
nu blijven de vragen;

1: kan ik een gewone externe hd via de micro usb aan mijn atv aansluiten en ZONDER laptop aan daaruit films afspelen?
2. koop ik beter een time capsule/ander merk NAS?
  #3  
Oud 16-01-12, 22:13
dmeerpa dmeerpa is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Aalst
Berichten: 15
Standaard

Je had of zou beter een andere media speler kopen. Zoals een HDI Dune HD Max. Die speler doet alles wat jij wilt... Ik heb zelf een ATV (1e generatie) en heb het altijd één grote miskoop gevonden. Heeft hier geen enkele toegevoegde waarde. En zonder PC/MAC en iTunes is dat ding zo goed als waardeloos. XMBC is een leuke toevoeging, maar voor de prijs die ik er voor betaalde zijn er betere oplossing op que beeld en geluidskwaliteit.

Maar via XMBC heb je inderdaad geen PC nodig, kan je gewoon je film of muziek kiezen op een NAS of externe HDD. Al ben je beperkt in audio- en videocodecs
  #4  
Oud 17-01-12, 10:03
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Nee je kan geen hd aansluiten via de micro usb op de ATV.
Je kan die externe hd wel op een router (die dat ondersteunt) aansluiten en zo contact ermee maken. Het maakt niet uit welk merk, iedere NAS werkt, alleen je kan hem niet direct op de ATV aansluiten.
  #5  
Oud 17-01-12, 14:51
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Gewoon er zorgen dat je externe HD het (draadloos) netwerk kan benaderen, dus via router of AE
__________________
there are no strangers, just friends who never met before
  #6  
Oud 18-01-12, 21:27
Spriete Spriete is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 8
Standaard

@dmeerpa; daar is het nu een beetje laat voor...
nu;voor mij was de eerste doelstelling om muziek te streamen vanuit Iphone naar mijn hifi, die in meerdere zones is ingedeeld. Als ik in de badkamer zit en de muziek bevalt me niet, moet ik niet meer naar beneden om de zender/cd aan te passen...
Nu heb ik ietjes meer betaald om een Apple tv te hebben ipv een airport express om eventueel later te kunnen uitbreiden (naar films ed) achteraf.

Ik had hier en daar gelezen dat je WEL een HD rechtstreeks op je ATV kon aansluiten, maar tussen zeggen en doen is er een groot verschil. ik zal waarschijnlijk een Time Capsule of een Airport Extreme met een aparte HD kopen,
Mocht er iemand een beter voorstel hebben of tips waar ik moet op letten, ik ben 1 en al oor...
  #7  
Oud 18-01-12, 21:48
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spriete Bekijk bericht
@dmeerpa; daar is het nu een beetje laat voor...
nu;voor mij was de eerste doelstelling om muziek te streamen vanuit Iphone naar mijn hifi, die in meerdere zones is ingedeeld. Als ik in de badkamer zit en de muziek bevalt me niet, moet ik niet meer naar beneden om de zender/cd aan te passen...
Nu heb ik ietjes meer betaald om een Apple tv te hebben ipv een airport express om eventueel later te kunnen uitbreiden (naar films ed) achteraf.

Ik had hier en daar gelezen dat je WEL een HD rechtstreeks op je ATV kon aansluiten, maar tussen zeggen en doen is er een groot verschil. ik zal waarschijnlijk een Time Capsule of een Airport Extreme met een aparte HD kopen,
Mocht er iemand een beter voorstel hebben of tips waar ik moet op letten, ik ben 1 en al oor...
Ikzelf heb een Airport Extreme met daaraan een externe HD gekoppeld en die zijn draadloos verbonden met de ATV2.
  #8  
Oud 18-01-12, 22:20
Peernij's schermafbeelding
Peernij Peernij is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: Nistelrode
Berichten: 262
Standaard

Om even te reageren op Dmeerpa. Ik heb welliswaar een versie 2, maar ik ben vab 1 ste dag heel blij geweest met het apparaat. Gelijk gejailbreakt en werkt zoals ik wil.
Zou geen andere willen!
__________________
iPhone 3G 16GB → iPhone 3GS 16GB → iPad Wi-Fi 32 GB → iPhone 4 16GB → iMac 21" → ATV 2
  #9  
Oud 19-01-12, 09:52
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Je kan dus iig NIET een hd rechtstreeks op je ATV aansluiten, die poort werkt gewoon niet zo.
  #10  
Oud 20-01-12, 19:19
maltje maltje is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: ergens
Berichten: 476
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 Bekijk bericht
Ikzelf heb een Airport Extreme met daaraan een externe HD gekoppeld en die zijn draadloos verbonden met de ATV2.
Hoe doe je dat?
Ik heb ook een airport extreme 1G en als ik deze benader vanuit xmbc dan zie ik geen ENKELE file staan,enkel de mappen.

mvg

Nu geen probleem meer

Laatst gewijzigd door maltje; 20-01-12 om 22:54.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad verbinden met NAS Cookiesmonster iPad Apps 13 25-11-12 16:49
Ipad Nas atv2 Serpent iPad Apps 0 08-01-12 02:00
ATV2 maakt geen verbinding met iTunes Reflog Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 0 07-01-12 21:35
Ervaring met stream op ATV2 lleezz Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 4 02-01-12 10:08
Mac OS X: Thuisdeling muziek naar iphone steamen van een nas in netwerk iphoneEd iTunes 8 15-03-11 14:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:53.