//

Hoe een Apple TV 2 te jailbreaken met 5.0.1 of ouder na 8 maart

Hoe een Apple TV 2 te jailbreaken met 5.0.1 of ouder na 8 maart discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Fugitibo Beste middag allemaal. Dat facebook verhaal lukt mij niet , al vanaf stap één niet ik krijg hem niet in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 14-03-12, 13:12
cremerhm cremerhm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fugitibo Bekijk bericht
Beste middag allemaal.

Dat facebook verhaal lukt mij niet , al vanaf stap één niet ik krijg hem niet in DFU mode.
Heb op verschillende pc's geprobeerd en laptops.

fugitibo
Je hebt hem met alleen de USB kabel erin aangesloten op je USB poort?
En dan, zoals gebraagd wordt door het programma, een aantal seconden menu+play ingedrukt houden (totdat het programma zegt dat je moet loslaten)?

Worked like a charm bij mij....

Als je het met een laptop doet trouwens, dan raad ik wel aan om deze aan de stroom te hangen!
__________________
iPhone 6 (64GB silver) , iPad 3, (16 GB wit) iPad mini 4(16 GB gold) , Retina MacBook Pro 13" late 2013 (8 GB RAM 256 GB SSD)
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 14-03-12, 13:21
Fugitibo Fugitibo is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: deventer
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cremerhm Bekijk bericht
Je hebt hem met alleen de USB kabel erin aangesloten op je USB poort?
En dan, zoals gebraagd wordt door het programma, een aantal seconden menu+play ingedrukt houden (totdat het programma zegt dat je moet loslaten)?

Worked like a charm bij mij....

Als je het met een laptop doet trouwens, dan raad ik wel aan om deze aan de stroom te hangen!

Hoi , ik start ifaith op kies voor Dump shsh blobs.
klik ja voor apple tv , steek alleen de usb erin wacht tot het wit lampje keer knippert en druk meteen op start . ik wacht 5 sec om dan 5 sec op home en play pauze te drukken , ik laat deze los wacht voor dfu mode telt af vanaf 10 sec en dan melding YOU FAILED TO ENTER DFU. PLEACE TRY AGAIN. and again and again andagain and de next day again and again .
  #23  
Oud 14-03-12, 13:32
cremerhm cremerhm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 102
Standaard

Wordt de ATV wel herkent in iTunes?
Ik heb gewoon de ATV aan e laptop gehangen (alleen USB) , vervolgens iTunes opgestart en gewacht tot hij daar in stond. Vervolgens ben ik het iFaith proces gestart.
  #24  
Oud 14-03-12, 13:41
Fugitibo Fugitibo is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: deventer
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cremerhm Bekijk bericht
Wordt de ATV wel herkent in iTunes?
Ik heb gewoon de ATV aan e laptop gehangen (alleen USB) , vervolgens iTunes opgestart en gewacht tot hij daar in stond. Vervolgens ben ik het iFaith proces gestart.
Ook zo gaat het niet lukken zal het helpen als ik de atv eerst via itunes herstel ?
ggrrraaa zo moeilijk is het toch niet om in dfu te krijgen ik heb hem nog geen 24 uur begin nu al spijt te krijgen ..

fugitibo
  #25  
Oud 14-03-12, 13:42
cremerhm cremerhm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 102
Standaard

VOORAL NIET HERSTELLEN!!
Want dan installeer je iOS 5.1 en die is niet te jailbreaken...

Het MOET lukken om hem in DFU te krijgen.
Probeer het anders een met de stroomkabel er ook in? (kom je vaker als oplossing tegen op diverse fora)
  #26  
Oud 14-03-12, 13:57
Fugitibo Fugitibo is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: deventer
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cremerhm Bekijk bericht
VOORAL NIET HERSTELLEN!!
Want dan installeer je iOS 5.1 en die is niet te jailbreaken...

Het MOET lukken om hem in DFU te krijgen.
Probeer het anders een met de stroomkabel er ook in? (kom je vaker als oplossing tegen op diverse fora)
Okee ben stap verder , alleen blijft tie nu op Load faith :
waiting for apple tv2 ....
heeft 0/13 SHSH blobs captured.
Dat groene balkje gaat maar van links naar rechts , die wordt ook nog moe
  #27  
Oud 14-03-12, 14:10
Dyna20 Dyna20 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goldwing1973 Bekijk bericht
@cremerhm,

Volgens de Nederlandse wet heb je 8 dagen "respijt" dit houd in dat je binnen 8 dagen zonder opgave van reden je aankoop kan retourneren.
De winkel(ier) is dan ook verplicht om je je aankoopbedrag terug te geven (dus hij mag je niet afschepen met een waardebon ofzo)
Voorwaarde is hierbij wel dat je alle originele verpakkingen (zwarte folietape die om Apple TV zat, doorzichtig hoesje wat om Apple TV zat, doorzichtig hoesje wat om remote zat plus uiteraard de doos en boekjes) nog zo goed als onbeschadigd hebt.
Mocht die leverancier nog een Apple TV2 hebben kan je voorstellen om 'm 1 op 1 om te ruilen, let dan wel alleen op dat je de nieuwe niet ook laat updaten.
Dit geld overigens alleen bij online aankopen he.
In de winkel is koop is koop, ruilen is geen recht maar een service die een winkel je verleent. En dus zelf mag bepalen of er geld teruggeven wordt of dat er een tegoedbon gegeven wordt.

Gewoon duidelijk vantevoren vragen voordat je iets koopt en anders er een afspraak over maken en laat de verkoper het dan op de bon zetten of iets dergelijks.
  #28  
Oud 14-03-12, 14:18
Fugitibo Fugitibo is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: deventer
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fugitibo Bekijk bericht
Okee ben stap verder , alleen blijft tie nu op Load faith :
waiting for apple tv2 ....
heeft 0/13 SHSH blobs captured.
Dat groene balkje gaat maar van links naar rechts , die wordt ook nog moe

okee bleek dus dat de stroomkabel er weer uitmoest .
nu bij stap : detect ios ..... melding Unknown IOS detected on this device! ABORTING .

ios wat ik erop heb is 9a406a..
en met apple tv software 4.4.4 (3330)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 maart 2012 om 14:59 ----------

Beste forum leden .
ik vraag graar jullie hulp .
ik ben mijn atv2 aan jailbreaken zoals jullie hier boven al hebben gezien .
ben al aardig op weg , maar ik snap geen donder van het verhaal totaalcommander .
van links naar recht en weer terug ?
iemand die het beknopt in NED kan vertellen aub ?
Ik weet dat ik sommige dingen moet proberen maar ik kom hier echt niet uit .
vgr fugitibo
  #29  
Oud 14-03-12, 15:30
cremerhm cremerhm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 102
Standaard

Je komt steeds een stap verder zie ik, da's wel positief dus!!

Heb je al naar het filmpje gekeken dat bovin op de pagina staat? Daar wordt ook het Total Commander verhaal aardig duidelijk uitgelegd.

Iig, wat je (uit mijn hoofd) moet doen is:

Je sleept de met SeasonPass gekraakt firmware naar de snelkoppeling van Total Commander op je bureaublad. Total Commander opent dan dit bestand. De inhoud van het bestand zie je aan de linkerkant. Aan de rechterkant in Total Commander navigeer je naar de map "finish" die je hebt aangemaakt in de eerdere stappen. Aan de linkerkant (de inhoud van de firmware) staat een lijst met bestandjes. 2 daarvan hebben een bijna gelijke naam, uit mijn hoofd begon deze "038" of zo. Deze 2 bestanden sleep je naar de rechterkant (de map "finish") en klikt een paar keer op "yes". En sluit Total Commander

Vervolgens sleep je de met iFaith gekraakte firmware naar de snelkoppeling van Total Commander. Aan de linkerkant van Total Commander zie je dan de inhoud van de door iFaith gekraakte firmware. Aan de rechterkant navigeer je weer naar de map finish. De 2 losse "038" bestandjes sleep je vervolgens naar de linkerkant. Nu klikt je weer een paar keer op "yes".

Op dit moment ben je dus de door iFaith gekraakte firmware in de Seasonpass firmware aan het zetten.

Vervolgens ga je door met deel 5 van de handleiding....
  #30  
Oud 14-03-12, 16:11
Fugitibo Fugitibo is offline
• iOS 6.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: deventer
Berichten: 19
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cremerhm Bekijk bericht
Je komt steeds een stap verder zie ik, da's wel positief dus!!

Heb je al naar het filmpje gekeken dat bovin op de pagina staat? Daar wordt ook het Total Commander verhaal aardig duidelijk uitgelegd.

Iig, wat je (uit mijn hoofd) moet doen is:

Je sleept de met SeasonPass gekraakt firmware naar de snelkoppeling van Total Commander op je bureaublad. Total Commander opent dan dit bestand. De inhoud van het bestand zie je aan de linkerkant. Aan de rechterkant in Total Commander navigeer je naar de map "finish" die je hebt aangemaakt in de eerdere stappen. Aan de linkerkant (de inhoud van de firmware) staat een lijst met bestandjes. 2 daarvan hebben een bijna gelijke naam, uit mijn hoofd begon deze "038" of zo. Deze 2 bestanden sleep je naar de rechterkant (de map "finish") en klikt een paar keer op "yes". En sluit Total Commander

Vervolgens sleep je de met iFaith gekraakte firmware naar de snelkoppeling van Total Commander. Aan de linkerkant van Total Commander zie je dan de inhoud van de door iFaith gekraakte firmware. Aan de rechterkant navigeer je weer naar de map finish. De 2 losse "038" bestandjes sleep je vervolgens naar de linkerkant. Nu klikt je weer een paar keer op "yes".

Op dit moment ben je dus de door iFaith gekraakte firmware in de Seasonpass firmware aan het zetten.

Vervolgens ga je door met deel 5 van de handleiding....
Je bent super , het staat erop want ik zie nu een rode FC of CF .
nu nog xbmc en navi x erop zetten .
super werk dank je wel .
fugitibo
  #31  
Oud 14-03-12, 16:32
Jaccoes Jaccoes is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 3
Standaard

Wie kan mij helpen het volgende te begrijpen: overal zie ik firmware nummers, maar weet nu niet zeker of ik het goed begrijp. Apple heeft voor voor de AppleTV sinds 8 mrt een nieuwe software uitgegeven. Dit is toch versie 5? Wat wordt dan bedoeld met 5.0.1? Wordt hiermee eveneens de nieuwste firmware/software bedoeld?
  #32  
Oud 14-03-12, 16:54
cremerhm cremerhm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 102
Standaard

@fugitibo: graag gedaan!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaccoes Bekijk bericht
Wie kan mij helpen het volgende te begrijpen: overal zie ik firmware nummers, maar weet nu niet zeker of ik het goed begrijp. Apple heeft voor voor de AppleTV sinds 8 mrt een nieuwe software uitgegeven. Dit is toch versie 5? Wat wordt dan bedoeld met 5.0.1? Wordt hiermee eveneens de nieuwste firmware/software bedoeld?
Softwareversie van de ATV verschilt t.o.v. de nummering van iOS.
Zo is iOS 5.1 op de ATV2 software versie 5.0

iOS 5 of 5.01 heeft softwareversie verschillend tussen 4.3.x en 4.4.x
Alles lager dan SOFTWAREversie 4.4.x is (naar mijn mening) te jailbreaken met de handleiding besproken in dit topic.
  #33  
Oud 14-03-12, 17:01
Jaccoes Jaccoes is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 3
Standaard

Ai jammer... Ik heb gisteren in al mijn enthousiasme de allernieuwste software via itunes gedownload... Dus dat wordt dan wachten op een nieuwe jailbreak? De verwarring kwam overigens hierdoor:

Jailbreak Apple TV 2 Running 5.0.1 or Less, After Apple Stopped Signing Older Firmware Versions | JAILBREAK APPLE TV

Ik had de hoop dat hiermee ook de allernieuwste versie omzeild kon worden, maar zoals ik het nu begrijp gaat dat em niet worden...
  #34  
Oud 14-03-12, 17:44
cremerhm cremerhm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaccoes Bekijk bericht
Ai jammer... Ik heb gisteren in al mijn enthousiasme de allernieuwste software via itunes gedownload... Dus dat wordt dan wachten op een nieuwe jailbreak? De verwarring kwam overigens hierdoor:

Jailbreak Apple TV 2 Running 5.0.1 or Less, After Apple Stopped Signing Older Firmware Versions | JAILBREAK APPLE TV

Ik had de hoop dat hiermee ook de allernieuwste versie omzeild kon worden, maar zoals ik het nu begrijp gaat dat em niet worden...
Dat gaat hem idd. helaas niet meer worden nee.....
Wellicht als je, je blobs nog hebt van de vorige firmware....maar ik gok dat dit niet het geval is?

Wanneer heb je hem gekocht?
Afhankelijk van de winkelketen wilt men best nog wel flexibel zijn als je gewoon uitlegt waar het om gaat kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen....
  #35  
Oud 15-03-12, 09:35
Jaccoes Jaccoes is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 3
Standaard

Dat is idd een goede gok... Hij is namelijk splinternieuw. Stom dat ik zonder op te letten die nieuwe software heb geïnstalleerd. Zou em voor een vriend van me JB'en en XBMC erop zetten, maar dat gaat nu even niet door. Gisteren nog een andere (ook nieuw, maar nu weer voor iemand anders) poging gedaan en dat ging uitstekend via het stappenplan. Naja, dom dom dom. Hopen dat er snel een nieuwe JB methode komt.
  #36  
Oud 15-03-12, 17:57
adsoeterboek adsoeterboek is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik blijf "detect ios ..... melding Unknown IOS detected on this device! ABORTING ." krijgen? Wat kan ik hieraan doen?
  #37  
Oud 16-03-12, 00:45
burner1977 burner1977 is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cremerhm Bekijk bericht
YES YES YES!!!!

Het werkt!!

Apple TV2 is nu gejailbreakt, dus nu aan de slag met XBMC.
In de handleiding op de voorgenoemde pagina wordt ervan uitgegaan dat je met firmware 4.4.4 werkt.

Heb je een andere firmware, zorg dan dat je deze download ipv. 4.4.4.

Grtz.
Harm
Hallo Harm,

Ik zit ook met de versie 4.4.3. Als ik Seas0nPass dan gaat deze de 4.4.4 downloaden en daar heb ik dan niks aan. Waar haal heb jij de betreffende download vandaan die de 4.4.3 pakt.

Groetjes

Burner1977
  #38  
Oud 16-03-12, 07:16
cremerhm cremerhm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 102
Standaard

Dit doe je door eerst die 4.4.3 te downloaden die je nodig hebt, inclusief de versie die tussen () staat.

Vervolgens klik je in seasonpass niet gewoon op create ispw maar doe je dit met de shift knop ingedrukt. Dan mag je naar een ispw wijzen.

Harm
  #39  
Oud 16-03-12, 10:04
glaantje glaantje is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 1.113
Standaard

Mooi topic, goed werk cremerhm. Ik had je al geen kans meer gegeven om het voor elkaar te krijgen
  #40  
Oud 16-03-12, 11:32
misa misa is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2011
Berichten: 224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fugitibo Bekijk bericht
Beste middag allemaal.

Dat facebook verhaal lukt mij niet , al vanaf stap één niet ik krijg hem niet in DFU mode.
Heb op verschillende pc's geprobeerd en laptops.

fugitibo
Ook al geprobeerd met stekker erin (stroom erop)?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple TV: Apple tv 2 hoe te jailbreaken? gcode Jailbreak 4 11-05-11 12:45
Items ouder dan een jaar niet gesynchroniseerd naar iPhone ? ruud4810 iTunes 0 25-04-11 15:49
Alle iDevices: hoe moet ik jailbreaken met nieuwe macbook? hanterink Jailbreak 4 08-01-09 18:35
hoe kan ik jailbreaken met winpwn 2.5 beta? adam1411 Jailbreak [archief] 5 05-09-08 09:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:09.