//

Apple tv3 en Nas

Apple tv3 en Nas discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi Vanmiddag de apple tv3 binnen gekregen en natuurlijk direct aan de gang. Thuisdeling aangezt in itunes maar hij speelt mn mp3 files niet af ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-04-12, 17:45
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard Apple tv3 en Nas

Hoi
Vanmiddag de apple tv3 binnen gekregen en natuurlijk direct aan de gang.
Thuisdeling aangezt in itunes maar hij speelt mn mp3 files niet af
" Er is een onbekende fout opgetreden tijdens het afspelen van dit bestand Probeer het later opnieuw" Een album wat ik gisteren heb gekocht in de itunes store geeft geen problemen.
Is dat omdat ie geen jb heeft?

Als ik via mn iPad app van Synology mp3 files wil streamen naar de Apple tv gaat dat wel, en dat snap ik dus niet.

Iemand die me uit kan leggen hoe dat kan?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 24-04-12, 23:16
fietstoeter fietstoeter is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 9
Standaard

Vreemd verhaal. Alles wat in je itunes staat moet te streamen zijn naar je apple tv. Klopt het dat je mp3's die hij niet wil afspelen op een NAS staan? Een gekocht album in itunes word automatisch op je computer opgeslagen. Misschien scheelt er wat aan in je verbindingssnelheid? (itunes moet mp3 afspelen vanaf nas en vervolgens streamen naar je apple tv) Zou natuurlijk geen probleem moeten zijn.
  #3  
Oud 25-04-12, 07:57
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fietstoeter Bekijk bericht
Vreemd verhaal. Alles wat in je itunes staat moet te streamen zijn naar je apple tv. Klopt het dat je mp3's die hij niet wil afspelen op een NAS staan? Een gekocht album in itunes word automatisch op je computer opgeslagen. Misschien scheelt er wat aan in je verbindingssnelheid? (itunes moet mp3 afspelen vanaf nas en vervolgens streamen naar je apple tv) Zou natuurlijk geen probleem moeten zijn.
Ik heb de muziek idd op mn nas staan, en de bibliotheek staat op mn mac natuurlijk, die ik uit wil zetten en mn muziek vanaf mn nas wil streamen.
Ik heb gewoon map aan bibliotheek toevoegen gedaan in itunes en dan staan ze er gewoon in, of itunes ze dan van mn nas haalt als ie ze afspeelt weet ik dus niet.

En het is alleen de gekochte cd die wil afspelen..De rest ziet ie wel, maar geeft dan dus die melding.
  #4  
Oud 25-04-12, 08:30
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Je zult iTunes moeten aanzetten om de muziek op je AppleTV af te kunnen spelen. Tenzij je NAS als iTunes server kan werken...
__________________
Geen hulpvragen via PM. Stel je vraag op het forum, hebben anderen er ook iets aan.
  #5  
Oud 25-04-12, 19:07
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Je zult iTunes moeten aanzetten om de muziek op je AppleTV af te kunnen spelen. Tenzij je NAS als iTunes server kan werken...
Ik ben er achter dat het probleem bij, wie anders, apple ligt, die schijnen het dichtgetimmerd te hebben.
Wel kan ik via de ds app en mn ipad de muziek streamen, moet wel eerst al mn muziek in de juiste map op de nas zetten, maar rechtstreeks via de apple tv gaat dus niet.

Even wachten op de jb, hoop dat het dan opgelost is.

Zo niet, heb ik een apple tv te koop.....
  #6  
Oud 25-04-12, 22:26
wouter1981's schermafbeelding
wouter1981 wouter1981 is offline
• iOS 9.2
• 9.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Twente
Berichten: 3.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokkie44 Bekijk bericht
Ik ben er achter dat het probleem bij, wie anders, apple ligt, die schijnen het dichtgetimmerd te hebben.
Wel kan ik via de ds app en mn ipad de muziek streamen, moet wel eerst al mn muziek in de juiste map op de nas zetten, maar rechtstreeks via de apple tv gaat dus niet.

Even wachten op de jb, hoop dat het dan opgelost is.
Je hebt inderdaad een jailbreak en xbmc nodig. Dan kun je gewoon een gedeelde map uit je netwerk toevoegen in xbmc en deze wordt dan helemaal gescand.
Je kunt dit al uitproberen met xbmc op je Mac. Daar werkt het precies hetzelfde. Als de jailbreak (en xbmc) uitkomt voor de ATV3 dan weet je al hoe het werkt.
  #7  
Oud 25-04-12, 23:53
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kokkie44 Bekijk bericht

Zo niet, heb ik een apple tv te koop.....
en anders wil ik hem wel van je kopen voor een 'zacht' prijsje
__________________
there are no strangers, just friends who never met before
  #8  
Oud 26-04-12, 08:13
kokkie44 kokkie44 is offline
• iOS 14.6
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Thuis
Berichten: 629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 Bekijk bericht
Je hebt inderdaad een jailbreak en xbmc nodig. Dan kun je gewoon een gedeelde map uit je netwerk toevoegen in xbmc en deze wordt dan helemaal gescand.
Je kunt dit al uitproberen met xbmc op je Mac. Daar werkt het precies hetzelfde. Als de jailbreak (en xbmc) uitkomt voor de ATV3 dan weet je al hoe het werkt.
Klopt, heb xmbc inderdaad op mn mac staan en die werkt super makkelijk
  #9  
Oud 29-12-12, 20:41
DJrvb DJrvb is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 9
Standaard

Beste mensen,

Ik heb een ipad 4 en Apple tv 3. iTunes met mijn muziek staat op mijn laptop (Windows 7).

Als mijn laptop aanstaat werkt het allemaal super. Ik kan met mijn ipad Apple tv bedienen en de muziek die op de laptop staat afspelen over de boxen van mijn stereo.

Nu heb ik 1 verbeter punt . Ik wil niet steeds mijn laptop aan moeten zetten als ik muziek wil luisteren.

Hoe kan ik dit oplossen?

Zelf zat ik de denken aan een NAS van synology (DS212j) dan heb ik gelijk al mijn bestanden veilig op een centrale plaats. Is dit alleen wel de oplossing van mij.
Ik hoor 2 geluiden, de ene is dat je dan nog steeds je laptop aan moet hebben en de andere dat het wel zou moeten kunnen.

Wie kan mij helpen?
  #10  
Oud 29-12-12, 21:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJrvb Bekijk bericht
Zelf zat ik de denken aan een NAS van synology (DS212j) dan heb ik gelijk al mijn bestanden veilig op een centrale plaats. Is dit alleen wel de oplossing van mij.
Met een Apple TV 3 kan je geen enkele NAS direct benaderen. Dat kan alleen met een jailbreak en die is er niet voor de Apple TV 3.

Er bestaan wel NAS met een iTunes server en dan kan het wel wat jij wil. Ik ben niet helemaal zeker maar ik dacht dat Qnap zulke NAS heeft.
  #11  
Oud 29-12-12, 21:06
michel30 michel30 is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 15
Standaard

Volgens mij moet je altijd je laptop hebben aanstaan op itunes.
Hiermee doe je homeshare.
Ik heb op mijn NAS een link naar itunes want itunes ziet hem gewoon.
Maar mijn apple tv3 nog niet.
Is het zelfde met foto's ook het zelfde probleem pc moet aan blijven.

hopelijk op een snelle jailbreak dan kan je wel rechtstreeks naar je nas.
  #12  
Oud 29-12-12, 21:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michel30 Bekijk bericht
Volgens mij moet je altijd je laptop hebben aanstaan op itunes.
Een NAS met een iTunes server is dat niet ongeveer hetzelfde als een laptop die aanstaat met iTunes? Of zeg ik nu iets heel dom?
  #13  
Oud 29-12-12, 21:49
DJrvb DJrvb is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 9
Standaard

Volgens synology heeft de NAS een iTunes server. Het is mij niet duidelijk of mijn laptop dan uit kan?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 29 december 2012 om 22:28 ----------

Op de site van synology staat het volgende:

DS212j brengt innovatie en het genieten van multimedia naar uw woonkamer. Geniet van muziek terwijl u uw leven rijker maakt met eigen on-line albums en blogservices. Uw sociale leven wordt beter. Met DS audio, de app voor iPad®, iPhone® en Android™, kunnen gebruikers van DiskStation muziek, die op het DiskStation is opgeslagen, streamen op mobiele toestellen, op elke plek waar internet is.

Met Media Server kunt u met een UPnP® Digital Media Adapter (DMA) multimediabestanden streamen naar een stereo-installatie of tv-toestel. Sony® PlayStation® 3 en Microsoft® XBox 360 worden ook ondersteund.

iTunes® Server is een makkelijke manier om muziek te delen met andere iTunes®-adepten op het netwerk. U kunt iTunes® als een multimediaspeler gebruiken om muziek, die is opgeslagen op het Synology DiskStation, te verkennen en af te spelen.

Als je dit leest zou je denken dat het moet kunnen.

Muziek op de NAS in de iTunes server. Laptop uit en Apple tv ziet de muziek van de NAS.?
  #14  
Oud 29-12-12, 23:36
michel30 michel30 is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 15
Standaard

Ik heb net nog eens op de apple tv3 gekeken, maar ik zie nergens een optie itunes.
Ik kan alleen homeshare doen, dus dat wil zeggen inloggen met homeshare account en computer aanzetten.
Is het zelfde met foto's kan je ook alleen maar via itunes via computer.
Ik kan wel mijn muziek zien die ik op de nas heb staan in itunes van de computer en dan afspelen of op de ipod zetten etc.
  #15  
Oud 29-12-12, 23:47
DJrvb DJrvb is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 9
Standaard

Zou er op de NAS geen iTunes zitten waar je thuisdeling in aan kunt zetten, dat hij de NAS ziet als computer zoals hij ook mijn laptop ziet?
  #16  
Oud 30-12-12, 11:39
michel30 michel30 is offline
 
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Berichten: 15
Standaard

In iedergeval op mijn Q-nap niet.
Maar misschien zijn er andere gebruiker met een ander nas die dat wel heeft.
  #17  
Oud 30-12-12, 11:51
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michel30 Bekijk bericht
In iedergeval op mijn Q-nap niet.
Het kan helaas niet

Mijn zoon heeft een QNap NAS met iTunes server. Hij heeft gisteren een Apple TV 3 meegenomen om een en ander te testen.

De QNap iTunes server verschijnt in iTunes op zijn Mac als "Shared" maar niet op de Apple TV 3.
  #18  
Oud 30-12-12, 12:13
ArB's schermafbeelding
ArB ArB is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 3.1.3
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2.362
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michel30 Bekijk bericht
In iedergeval op mijn Q-nap niet.
Maar misschien zijn er andere gebruiker met een ander nas die dat wel heeft.
Op de Qnap moet je Qmobile gebruiken, dit is echter alleen voor muziek en ondersteunde video.
En op de Qnap moet je de multimedia-station aanzetten.

Ik weet te weinig van Apple-TV om te zeggen of je daarop ook iets kunt installeren via de appstore ? (op een google tv kan je wel apps downloaden namelijk)
__________________
Origineel: iPhone US 1.0.2 OTB BL3.9 | Huidige firmware: 3.X | Bootloader: 3.9 | Baseband: 04.05.04_G

Zoek in de WIKI voor 99% van alle antwoorden.
Op persoonlijke berichten met vragen over de iPhone reageer ik niet. Gebruik hiervoor het forum. Ik ben geen helpdesk.
  #19  
Oud 30-12-12, 13:49
DJrvb DJrvb is offline
 
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2012
Berichten: 9
Standaard

Jammer, ik begrijp alleen niet waar die iTunes server dan echt voor dient.

Is er nog een andere optie om mijn muziek af te spelen zonder dat mijn laptop aan moet?

Zelf zat ik te denken aan Mac mini, vindt ik alleen wel een hele dure oplossing.
Of ik zou iets gebruiks moeten aanschaffen.
Dan zou ik een Mac mini aan mijn router moeten hangen en die altijd aan laten, is dat een optie of verbruikt dat heel veel stroom?

Of is er een veel simpelere oplossing?
  #20  
Oud 30-12-12, 13:58
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DJrvb Bekijk bericht
Is er nog een andere optie om mijn muziek af te spelen zonder dat mijn laptop aan moet?
Ik heb hier wel een Mac Mini Server maar ik vind het zonde om die te gebruiken om filmpjes en deuntjes af te spelen.

Dus heb ik het anders opgelost. Met een mini-ATX PC met een Pentium D processor. Op die miniATX PC draait Windows Home Server 1.1 (een afgeslankte versie van Windows Server 2003).

Onder WHS draait dan steeds iTunes en ook nog de Serviio DLNA server. Die Serviio server wordt ook gezien door de Sony TV's en BD spelers. Ook door de Humax kabel TV decoders.

Dat PCeetje heb ik zelf in mekaar gestoken en kost niet meer dan een goede NAS. Aan het PCeetje hangt geen toetsenbord, muis of beeldscherm. Ik gebruik Microsoft Remote Desktop (voor Mac) om het ding te benaderen.

Misschien is dat een oplossing
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Apple tv3 waneer de jailbreak. TLH Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 16-04-12 12:28
apple tv3 ronaldbob Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 23 23-03-12 10:15
NAS schijf op apple tv pikkesteinnl Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 16-01-12 20:32
NAS schijf Rimshaker Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 8 08-10-11 18:47
iPad en NAS Aaipad iPad algemeen 8 17-07-11 19:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:06.