//

Valt de ATV 2 jullie ook een beetje tegen?

Valt de ATV 2 jullie ook een beetje tegen? discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Als nieuweling op dit forum vroeg ik me het volgende af: Valt de ATV 2 (of beter XBMC) jullie ook een beetje tegen of ligt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13-05-12, 20:38
kosmos78 kosmos78 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard Valt de ATV 2 jullie ook een beetje tegen?

Als nieuweling op dit forum vroeg ik me het volgende af:
Valt de ATV 2 (of beter XBMC) jullie ook een beetje tegen of ligt het aan mijn verwachtingen?

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een gejailbreakte ATV 2 met XBMC, Nitro, Navi-X enzv. Gratis films en series kijken leek erg aantrekkelijk dus ik dacht laat ik het eens uitproberen. In de praktijk kijk ik eigenlijk heel weinig meer omdat het merendeel van de addons gewoon niet goed werkt. Als het al werkt zit je vaak met het eindeloos bufferen. En wees nu eerlijk, hoeveel echt interessante addons zijn er? In mijn ogen zijn er maar een paar de moeite waard.

1Channel deed het tot voor kort redelijk maar is na het updaten van de beta van XBMC (nu 11.00) momenteel door een script error voor mij niet toegankelijk meer. Ik kan updaten, verwijderen wat ik wil maar de script error blijft.

Icefilms deed het het een tijd lang niet en begint nu weer een beetje te werken. Is in mijn ogen de enige addon waar je momenteel nog iets aan hebt.

Voor de rest zijn er nog wel wat add ons waar ik series op kijk maar voor de helft van de tijd is het wachten en hopen dat het werkt. Ik kocht mijn ATV 2 puur voor het kijken van online content op mijn tv, niet voor het streamen van eigen films en muziek. Daarin vind ik hem ook niet echt uitblinken als ik eerlijk ben.

-Hoe bevalt jullie ATV 2, voldoet hij aan de verwachtingen?
-Welke addons gebruiken jullie dagelijks en zijn deze stabiel?
-Wat doen jullie met HULU, ESPN, Netflix en andere addons die geblokkeerd worden vanwege de locatie (geo blocked)? Zijn deze in jullie ogen een VPN/proxy abonnement waard of kun je dan net zo goed elders deze content downloaden?

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Laatst gewijzigd door kosmos78; 14-05-12 om 12:00.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13-05-12, 20:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat voldoet er nu eigenlijk niet aan jouw verwachtingen? De ATV 2 of de Open Source software XBMC?

XBMC vertoont bij mij ook af en toe kuren op mijn iPad, iPhone en MacBook Pro. Is dat dan een reden om te zeggen dat die Apple apparaten een beetje tegenvallen?
  #3  
Oud 13-05-12, 22:31
kosmos78 kosmos78 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Wat voldoet er nu eigenlijk niet aan jouw verwachtingen? De ATV 2 of de Open Source software XBMC?

XBMC vertoont bij mij ook af en toe kuren op mijn iPad, iPhone en MacBook Pro. Is dat dan een reden om te zeggen dat die Apple apparaten een beetje tegenvallen?
Daar heb je wel een punt, het is idd XBMC waarover ik niet zo tevreden ben. Aangezien ik, zoals aangegeven mijn ATV 2 niet gebruik om mee te streamen, was het gebruik van addons de reden om er een aan te schaffen. Zeg niet dat Apple producten niet deugen, ben erg tevreden over mijn iPhone.
  #4  
Oud 13-05-12, 22:36
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kosmos78 Bekijk bericht
Daar heb je wel een punt, het is idd XBMC waarover ik niet zo tevreden ben.
Probeer dan eens aTVFlash. Is wel een betaalde optie maar vele malen beter
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #5  
Oud 13-05-12, 22:59
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kosmos78 Bekijk bericht
Daar heb je wel een punt, het is idd XBMC waarover ik niet zo tevreden ben.
XBMC is dus Open Source software en daar is in principe niets mis mee. Aan Open Source software werken tientallen zoniet honderden ontwikkelaars. Aan de add-ons werken dan weer andere ontwikkelaars.

Deze werkwijze gaat wel eens mis meer bepaald in de vorm van regressiebugs. Wat voorheen goed werkte werkt na een update niet meer.

Het goede nieuws is dat regressiebugs in de regel zeer snel opgelost zijn. Soms binnen een paar uur en dat is dan weer een voordeel van die werkwijze.

Succes verder
  #6  
Oud 14-05-12, 01:44
neobee neobee is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kosmos78 Bekijk bericht
Daar heb je wel een punt, het is idd XBMC waarover ik niet zo tevreden ben. Aangezien ik, zoals aangegeven mijn ATV 2 niet gebruik om mee te streamen, was het gebruik van addons de reden om er een aan te schaffen. Zeg niet dat Apple producten niet deugen, ben erg tevreden over mijn iPhone.
Als je niet bevalt, kun je altijd door verkopen. Bij interesse kun je me pm sturen. Ik neem het graag over
  #7  
Oud 14-05-12, 10:55
Thakoer Thakoer is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Utrecht
Berichten: 351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
Probeer dan eens aTVFlash. Is wel een betaalde optie maar vele malen beter

Mischien een domme vraag maar kan jij mij uitleggen
wat het verschillen zijn ? en hoe het werkt. ?
  #8  
Oud 14-05-12, 11:49
tillie74 tillie74 is offline
• iOS 14.6
• 8.0
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Lightbulb

Misschien Off-topic?

Voor iedereen met een "script" probleem, probeer eens de Meta data uit te zetten. bij 1channel en icefilms. Bij mijn was toen het probleem over.
__________________
Ask or try ?? That's the question
  #9  
Oud 14-05-12, 11:59
kosmos78 kosmos78 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard

Ik heb aTVFlash (black) geprobeerd. Je hebt o.a. een mediaspeler, kunt Plex installeren en dus ook XBMC. Ik snap niet zo goed hoe aTVFlash ervoor zou moeten zorgen dat addons voor het kijken van films daarmee beter werken.

Maar mijn vraag uit mijn openingspost is nog niet beantwoord. Als je je ATV 2 alleen gebruikt voor het kijken van online content (films, buitenlandse zenders en series) welke addons zijn dan de moeite waard? Aangezien ik mijn PC ook op mijn lcd tv heb aangesloten is downloaden en dan kijken veruit de beste optie.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 14 mei 2012 om 11:13 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tillie74 Bekijk bericht
Misschien Off-topic?

Voor iedereen met een "script" probleem, probeer eens de Meta data uit te zetten. bij 1channel en icefilms. Bij mijn was toen het probleem over.
Bedankt voor de tip, scheelt inderdaad.
  #10  
Oud 14-05-12, 15:01
vdpoorten vdpoorten is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Beste addones zijn

Fastpasstv (veelal series)
Icefilms (series en films) hierbij is een abonnement op real debrid nodig (3 euro p/m)
Navix (films)
  #11  
Oud 14-05-12, 15:44
tillie74 tillie74 is offline
• iOS 14.6
• 8.0
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 50
Standaard

Hmmm. Ik heb geen real debrid account maar wel films? Wat is de toegevoegde waarde van zo'n account?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdpoorten Bekijk bericht
Beste addones zijn

Fastpasstv (veelal series)
Icefilms (series en films) hierbij is een abonnement op real debrid nodig (3 euro p/m)
Navix (films)
  #12  
Oud 14-05-12, 21:46
vdpoorten vdpoorten is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 23
Standaard

Voor sommige bronnen zoals Rapidshare heb je een premium account nodig. Heb je dit niet dan kan je hickups krijgen in de stream.

Het mooie van Real Debrid is dat je bij hun een abonnement neemt, je automatisch beschikt over premium abonnement bij alle aangesloten diensten, waaronder rapidshare. Dus voor een fractie van de kosten heb je een account waarmee je bij bijna alle diensten voorrang krijgt en soms een betere stream.
  #13  
Oud 14-05-12, 22:27
freestyle4all freestyle4all is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: soest
Berichten: 517
Standaard

Nee. De Apple TV 2 valt me niet tegen.
Vooral Airplay is heerlijk. Daar kijk ik dan nog het meest mee, naast mijn eigen films.

aTV Flash Black is handig, maar geen noodzaak voor mij.
XBMC gebruik ik zelden (meer).
  #14  
Oud 20-05-12, 17:48
the matrix's schermafbeelding
the matrix the matrix is offline
• iOS 7.0.6
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Locatie: Almelo
Berichten: 109
Standaard

mss domme vraag maar waar zet ik die Meta Data uit? Ik ben maar een simpele beginneling
  #15  
Oud 20-05-12, 18:04
kosmos78 kosmos78 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2012
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the matrix Bekijk bericht
mss domme vraag maar waar zet ik die Meta Data uit? Ik ben maar een simpele beginneling
in XBMC naar system dan add ons kiezen en dan de add on configureren en meta data uit zetten
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Icloud valt tegen!! Grdam iCloud 25 16-10-11 12:36
Vodafone: snelheid (0,3 Mbps!) valt zwaar tegen. forum.bericht Vodafone 6 04-10-10 23:25
Ipad eigenlijk een beetje hetzelfde als een iphone 4 ? Bhola iPad algemeen 12 03-07-10 15:49
Batterij valt me zo tegen charly777 Archief 1 10-05-10 11:40

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:04.