//

apple tv 3 streamen van files van pc via iphone.

apple tv 3 streamen van files van pc via iphone. discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) hey iedereen. ten eerste sorry als dit al vaker voorbij is gekomen, heb gezocht maar kon zo snel niks vinden wat precies op deze vraag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-06-12, 15:03
MyDevil MyDevil is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard apple tv 3 streamen van files van pc via iphone.

hey iedereen.
ten eerste sorry als dit al vaker voorbij is gekomen, heb gezocht maar kon zo snel niks vinden wat precies op deze vraag ingaat.

ik heb ( zoals veel mensen) veel films series op mijn pc staan, meeste in avi divx enzo.
nou wou ik misschien een atv3 kopen voor toekomstige jb.
maar is het nou mogelijk om mijn films, series enzo te streamen naar mijn iPhone 4s en deze dan via airplay laten zien op een atv3.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-06-12, 15:13
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Ja dat kan. ik heb zelf geen Apple TV, maar kijk met de app Air Video films op mijn iPhone. De app streamt alle soorten formaten naar de iPhone. Vervolgens kan je deze via Airplay laten zien op je Apple TV. Er zijn meer apps die dit kunnen.
  #3  
Oud 20-06-12, 16:08
misterrr misterrr is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 15
Standaard

Je kan ook je iphone 4S jailbreaken. XBMC erop zetten met repo 1channel en dan kan je vanuit je iphone 4s gelijk streamen naar je apple tv. 1channel heeft heel breed aanbod van films en series.

1Channel XBMC plugin - IceFilms Alternative (Update 03-03-2012) - SiNfuL iPhone
  #4  
Oud 20-06-12, 16:10
MyDevil MyDevil is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard

heb natuurlijk een jb op mijn iphone staan.
dit ga ik dus zeker proberen.
bedankt voor de reacties.
  #5  
Oud 20-06-12, 19:09
Pienoet Pienoet is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 191
Standaard

Het is alleen een beetje jammer dat xbmc geen fullscreen op je televisie weergeeft.
Ik heb dit ook gedaan met mirroring naar me ATV.

Is er misschien een andere oplossing om wel xbmc met airplay via iphone 4s met full screen te laten zien?



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door misterrr Bekijk bericht
Je kan ook je iphone 4S jailbreaken. XBMC erop zetten met repo 1channel en dan kan je vanuit je iphone 4s gelijk streamen naar je apple tv. 1channel heeft heel breed aanbod van films en series.

1Channel XBMC plugin - IceFilms Alternative (Update 03-03-2012) - SiNfuL iPhone
  #6  
Oud 20-06-12, 20:25
MyDevil MyDevil is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard

heb Air video en xbmc beide op mijn iphone gezet.
vindt air video handiger voor bestanden vanaf mijn pc, maar xbmc dan weer handiger met die 1channel.

zal aanvullende info geven zodra ik een atv heb en hierover wat kan zeggen.
  #7  
Oud 20-06-12, 21:58
Manusteez Manusteez is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 49
Standaard

Airvideo speelt geen avi dacht ik. Je hebt ook airplayit maar dit is bij mij toch met haperingen

Laatst gewijzigd door Manusteez; 20-06-12 om 21:59. Reden: Verkeers
  #8  
Oud 21-06-12, 16:24
Drakisan Drakisan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2012
Berichten: 1
Standaard

Probeer eens AirParrot voor Windows en Mac OS.

Dit maakt streamen (airplay) direct vanaf je PC naar de Apple TV mogelijk. Ik gebruik het zelf al een tijd op mijn Mac Mini om toch XBMC te krijgen op ATV3 en het werkt prima. Werkt ook gewoon full screen.

P.S.
Mocht je XBMC ook willen gaan gebruiken dan is het handig als je wel iets hebt om je PC op afstand te besturen. Gelukkig zijn daar hele mooie apps voor zoals XBMC Constellation (voor zowel de iPhone als de iPad). Hier kan ik het in ieder geval mee uitzingen tot de jailbreak.
  #9  
Oud 21-06-12, 16:39
Pino_666 Pino_666 is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 54
Standaard

Is er ook een fatsoenlijke oplossing voor 1080p MKV's ?
  #10  
Oud 21-06-12, 16:52
MyDevil MyDevil is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard

ok de atv is binnen.

heb verschillende dingen geprobeerd hieronder mijn bevindingen.
heb mijn atv via een netwerkkabel aangesloten.

airparrot: kopieert gewoon je pc scherm op de atv. vindt dit persoonlijk niet zo fijn en ook lagged die een klein beetje.
Xbmc: heb xbmc op mijn telefoon gezet. beetje onhandig programma als je er niet aan gewent bent. weet niet hoe ik bij mijn films op mijn pc moet komen. 1channel werkt wel geweldig. maar ook dit krijg ik dan niet voor elkaar om via airplay op mijn tv te krijgen, alleen het geluid doet die.
air video: dit vindt ik tot nu toe de beste. speelt al mijn series af vanaf mijn computer tot nu toe elke formaat die ik tegen kom ( ben net pas begonnen). ook kan je bij deze gewoon de iphone op slot doen zodra de video loopt en dan blijft die doorlopen.

met verschillende kwaliteiten heb ik nog niet veel gespeeld dat komt nog.

conclusie: zoals het er nou uitziet ga ik air video gebruiken werkt snel, speelt alles af tot nu toe en ik kan mijn iphone gewoon locken.


als er mensen zijn die mij kunnen helpen om xbmc werkend te krijgen , dus dat die airplay doet en ik mijn bestanden op mijn pc kan benaderen zou ik dit heel fijn vinden en misschien mijn conclusie veranderen.
  #11  
Oud 21-06-12, 17:59
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Air Video speelt alle formaten af. avi is een vrij standaard formaat en werkt zonder problemen met Air Video. Ik gebruik de app al een paar jaar en ben nog geen formaten tegen gekomen die het niet af kan spelen. Probeer het eens, er is ook een gratis versie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Manusteez Bekijk bericht
Airvideo speelt geen avi dacht ik. Je hebt ook airplayit maar dit is bij mij toch met haperingen
  #12  
Oud 21-06-12, 21:39
Manusteez Manusteez is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2012
Berichten: 49
Standaard

dan zal ik deze nog eens moete teste,toen ik hem wou spelen kon hij het niet lezen de avi,kan dit dan met codecs te maken hebben?alhoewel het met airplayit wel werkt...
  #13  
Oud 21-06-12, 22:36
MyDevil MyDevil is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard

na wat te googlen ben ik erachter gekomen dat het dus niet mogelijk is om via een xbmc op mijn iphone de video via airplay naar een atv3 te sturen.
  #14  
Oud 21-06-12, 23:10
L23 L23 is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 48
Standaard

Geen idee, ik gebruik het al twee jaar en speelt bij mij alles af. Beide werken op dezelfde manier, Airplayit is gebaseerd op Air Video. Air Video is uitgebreider.

Airplay wordt denk ik alleen ondersteund in Appstore Apps? Dat is wel jammer.
  #15  
Oud 22-06-12, 13:51
MyDevil MyDevil is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MyDevil Bekijk bericht
na wat te googlen ben ik erachter gekomen dat het dus niet mogelijk is om via een xbmc op mijn iphone de video via airplay naar een atv3 te sturen.
het is me dan dus toch gelukt. gewoon met de native airplay mirroring van de iphone naar atv en dan gewoon de film afspelen op de iphone.
  #16  
Oud 22-06-12, 14:05
BrenStef BrenStef is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 29
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MyDevil Bekijk bericht
het is me dan dus toch gelukt. gewoon met de native airplay mirroring van de iphone naar atv en dan gewoon de film afspelen op de iphone.
Zou je dat uitwillen leggen, want ik probeer ook vanaf mijn iphone films te streamen naar mijn apple tv?
Waar kan ik native airplay mirroring vinden?
Ik heb icefilms erop staan, maar krijg steeds scropt error, of krijg geen film te zien. Ook heb ik 1channel erop staan en dat zou mooi zijn als ik die dan af kan draaien op mijn iphone, en streamen naar mijn tv via apple tv.

Alvast bedankt
  #17  
Oud 22-06-12, 14:06
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BrenStef Bekijk bericht
Waar kan ik native airplay mirroring vinden?
Op een iPhone 4S (niet op een iPhone 4)
  #18  
Oud 22-06-12, 14:09
MyDevil MyDevil is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard

dit kan idd pas vanaf iphone 4s daaronder niet.
Apple TV: How to use AirPlay Mirroring
  #19  
Oud 22-06-12, 14:27
BrenStef BrenStef is offline
• iOS 8.1
• 8.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 29
Standaard

oké dat is jammer, krijg het ook niet aan de praat?
Bij icefilms krijg ik steeds error requesting site en 1channel krijg ik steeds Connection Failed?

Misschien dan toch mijn ipad 2 jailbreaken, maarja als ik het op de iphone ook niet aan de praat krijg, zal het op de ipad ook niet gaan lukken denk ik?
  #20  
Oud 22-06-12, 14:38
MyDevil MyDevil is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 32
Standaard

iPhone 4S or iPad 2 (and later)
dus ipad 2 lukt wel
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Muziek: Van mac naar iphone streamen ? Melvin18 Muziek, foto & video 3 02-05-13 11:09
Video streamen van Windows naar Apple TV uncles Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 09-01-12 14:33
avi bestanden streamen van de windows computer naar xbmc op apple tv2 peterksr Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 7 01-01-12 19:28
van mac naar XBMC--Apple TV2 streamen Geert1976 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 24-06-11 16:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:33.