//

SSH 'connection timed out' probleem met XMBC

SSH 'connection timed out' probleem met XMBC discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie kan en wil me helpen? Heb ATV2 gejailbreakt met Season Pass op een Windows 7 machine. Ging goed. Daarna met Putty en WinSCP getracht ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-09-12, 13:06
bokla bokla is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Angry SSH 'connection timed out' probleem met XMBC

Wie kan en wil me helpen?

Heb ATV2 gejailbreakt met Season Pass op een Windows 7 machine. Ging goed. Daarna met Putty en WinSCP getracht te SSH'en om XMBC te kunnen installeren. Lukt niet. Krijg zwart schermpje, met groen knipperend vlakje linksbovenin en na korte tijd network error en connection timed out.

Tegelijkertijd heb ik het volgende vreemde fenomeen. ITunes herkent de ATV2, maar laat geen computer/libraries zien bij Thuisdeling. Wel de melding dat ik dat moet aanvinken in ITunes, maar dat heb ik ook gedaan!

ATV pakt overigens wel gewoon YOUTUbe etc, herkent ook de Wi-Fi-router. IP-adres (DHCP 192 etc. is ook herkenbaar.

Volgens mij hebben die twee problemen met elkaar te maken, maar hoe?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-12, 13:11
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Heb je ook OpenSSH op die Apple TV 2 geïnstalleerd?
  #3  
Oud 03-09-12, 13:20
bokla bokla is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Hallo Timosha,

Alvast erg bedankt dat je met me wil meedenken!

Op je vraag... Nee, dat heb ik niet. Is dat een voorwaarde om al het andere te kunnen doen?

En... hoe installeer ik dit op de ATV2?
  #4  
Oud 03-09-12, 13:27
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bokla Bekijk bericht
Op je vraag... Nee, dat heb ik niet. Is dat een voorwaarde om al het andere te kunnen doen?

En... hoe installeer ik dit op de ATV2?
Om een Secure SHell (SSH) verbinding te kunnen maken met de Apple TV moet er een SSH-server draaien op de Apple TV. Voor de Apple TV is dat dan OpenSSH.

OpenSSH kan je installeren met Nito TV.

Succes verder

PS:
Ik denk graag mee. Wat voor denkwerk had jij dan al gedaan?
  #5  
Oud 03-09-12, 13:55
bokla bokla is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Thanx, erg goed. Ik hoop niet dat je je vraag flauw bedoelt, want ik ben er zo'n 6 uur mee bezig geweest. En ik kon helemaal nax vinden in de diverse fora. Kon ook het het Thuisdelingsvraagstuk niet verklaren. Ik weet niet of dat nu wel beantwoord is, overigens. Want zal een SSH-server ook het Thuisdelingsprobleem oplossen?
  #6  
Oud 03-09-12, 14:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bokla Bekijk bericht
Kon ook het het Thuisdelingsvraagstuk niet verklaren. Ik weet niet of dat nu wel beantwoord is, overigens. Want zal een SSH-server ook het Thuisdelingsprobleem oplossen?
De OpenSSH server heeft met Thuisdeling niets te maken.

Om Thuisdeling te gebruiken moet je op de Apple TV in Computers hetzelfde Apple ID gebruiken dat je ook in iTunes gebruikt voor Thuisdeling. En je moet een router hebben die het mDNS (aka Bonjour) protocol ondersteunt.
  #7  
Oud 03-09-12, 15:02
bokla bokla is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Dat dacht ik al. Thuisdeling deed het wel voordat ik de ATV2 jailbreakte. Dus alles was goed ingesteld. Dus bevreemdt het mij nogal dat het nu niet lukt.
  #8  
Oud 03-09-12, 15:40
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Een jailbreak verandert niets aan Thuisdeling. Als het vóór de jailbreak werkte moet het nu ook nog werken (als iTunes opgestart is).
  #9  
Oud 03-09-12, 15:42
bokla bokla is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Goed om te weten. Dan ga ik het zaakje (nog) maar een keer nalopen.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 3 september 2012 om 16:28 ----------

Overigens. Ik zie net dat als ik Nito TV wil installeren ik moet SSh'en. Dit lijkt dus een 'catch 22'. Om te kunnen SSH'en zeg je dat ik OpenSSH moet installeren middels NITO TV die ik moet installeren via SSH. Hetgeen dus niet gaat, want Putty etc. geven dus 'connection timed out'.

Of kan het anders!
  #10  
Oud 03-09-12, 17:28
gr25 gr25 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 12
Standaard

Kijk eens naar je IP adres van je Atv dit verandert na bv je Jailbreak.
  #11  
Oud 03-09-12, 17:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bokla Bekijk bericht

Of kan het anders!
Ja, natuurlijk Koop aTV Flash (Black) bij aTV Flash (black) | FireCore dan heb je al dat SSH gedoe niet nodig.

Met aTV Flash (Black) kan je Nito TV, XBMC en nog een paar dingen installeren.

Maar, als ik mij nog goed herinner zou Seas0nPass ook OpenSSh van Saurik moeten geïnstalleerd hebben.
  #12  
Oud 03-09-12, 18:33
bokla bokla is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

Hallo gr25. Ook dank voor jouw bijdrage. Dit heb ik al getackeld: Algemeen - Netwerk - IP DHCP etc. Maar daar doet hij 't dus niet op.

@timosha Da's een goede tip. Ga ik doen! Maar nog een vraagje. Moet ik de ATV2 dan eerst herstellen naar een datum dat ie niet was gejailbreakt, voordat ik aTV Flash Back erop zet? Kan dat gewoon via ITunes?
  #13  
Oud 03-09-12, 18:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bokla Bekijk bericht
@timosha Da's een goede tip. Ga ik doen! Maar nog een vraagje. Moet ik de ATV2 dan eerst herstellen naar een datum dat ie niet was gejailbreakt, voordat ik aTV Flash Back erop zet? Kan dat gewoon via ITunes?
Na een jailbreak met Seas0nPass kan je aTV Flash (Black) gewoon over Wi-Fi installeren. De software herkent de Apple TV 2 over het (W)LAN en installeert zich.
  #14  
Oud 03-09-12, 19:16
gr25 gr25 is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 12
Standaard

Werkt inderdaad als een speer.
  #15  
Oud 03-09-12, 20:57
bokla bokla is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 7
Standaard

gr25 Pas in derde instantie is mijn IP-adres na de jailbreak gewijzigd. Heb toch maar weer gekeken na jouw reply en nu heeft hij inderdaad een ander Ip-adres. En nu is SSH wel mogelijk!

Dank allen!
Reageren

Labels
apple tv 2, ssh, wi-fi problemen, windows 7, xmbc



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem afspelen video's met xmbc wazzaaa00 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 02-03-12 23:38
ssh: connect to host 192.168.#.# port 22: Connection refused pleuriskind iPhone algemeen 0 25-08-10 17:32
iPhone: SSH - Connection closed by remote host plestik Jailbreak 3 16-03-10 22:37
SSH connection time out zedzed1 Archief 2 03-08-08 12:32
Probleem met SSH Daniel B Unlock [archief] 22 13-02-08 15:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:47.