//

Streamen soms wel, meestal niet

Streamen soms wel, meestal niet discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Nou, dat heb ik voor elkaar, ik kreeg er gelijk een hele nieuwe user interface bij, even wennen dus. Maar nog steeds vind ik net ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 06-01-13, 15:47
Herman7 Herman7 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 18
Standaard

Nou, dat heb ik voor elkaar, ik kreeg er gelijk een hele nieuwe user interface bij, even wennen dus.
Maar nog steeds vind ik net de optie om de 'AP Isolation' te bewerken. En ook de link naar Wirless_Advance.asp geeft een foutmelding.

pffff, hoop dat het ons gaat lukken.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 6 januari 2013 om 14:52 ----------

De firmware is geupgrade, idd naar 2.1.39. Dat gaf me ook gelijk een nieuwe user interface. Maar de optie om de 'AP Isolation' te bewerken zie ik nog steeds niet.
Komen we verder?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 06-01-13, 16:00
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman7 Bekijk bericht

De firmware is geupgrade, idd naar 2.1.39. Dat gaf me ook gelijk een nieuwe user interface. Maar de optie om de 'AP Isolation' te bewerken zie ik nog steeds niet.
Die firmware zou geen problemen mogen veroorzaken met Bonjour. Als het nu nog niet werkt is er iets anders aan de hand, maar wat?
  #23  
Oud 06-01-13, 16:02
Herman7 Herman7 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 18
Standaard

Ik moet nu gaan, kan tot vanavond niet checken. In elk geval enorm bedankt voor de genomen moeite. Wordt vervolgd!
  #24  
Oud 06-01-13, 21:52
Herman7 Herman7 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 18
Standaard

Nou, de aanpassingen hebben nog niet het gewenste resultaat gehad.
Op dit moment draait de muziek van mijn pc via de Atv op mn tv dus dat is goed. Alleen de Atv bedienen via mn iPad of iPhone lukt nog steeds niet want nog steeds heb ik op beide apparaten het blauwe Remote-scherm met de tekst dat ik thuisdeling moet inschakelen.
Wie nog een gooi wil doen naar een oplossing: Ik sta open voor suggesties.

Met dank en groet,
Herman
  #25  
Oud 06-01-13, 21:58
Stefenjolanda Stefenjolanda is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 59
Standaard

Je zou het kunnen proberen met een WAP, oftewel een Wireless Acces Point. Zoals ik eerder aangaf heeft dat mij de oplossing gebracht. Kost rond de € 50 en werkt het niet dan breng je hem weer terug.
  #26  
Oud 06-01-13, 22:02
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman7 Bekijk bericht
Op dit moment draait de muziek van mijn pc via de Atv op mn tv dus dat is goed.
Dan werkt Bonjour en ook het UDP protocol. Ben je heel zeker dat je de app Remote ook op de Apple TV hebt ingeschakeld?

Over de app Remote voor iPhone, iPad en iPod touch
  #27  
Oud 06-01-13, 22:14
Herman7 Herman7 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 18
Standaard

Heel zeker ja. De enige optie die ik op de Atv heb is thuisdeling uitschakelen, dus dan is 'ie ingeschakeld. En bovendien speel ik muziek vanaf mijn pc, dat gaat niet zonder thuisdeling lijkt mij.
  #28  
Oud 06-01-13, 22:16
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman7 Bekijk bericht
Heel zeker ja. De enige optie die ik op de Atv heb is thuisdeling uitschakelen, dus dan is 'ie ingeschakeld.
Een de app Remote is ook ingeschakeld op de Apple TV?

Apple TV (2e en 3e generatie)
  1. Verbind de iPhone, iPad of iPod touch met een Wi-Fi-netwerk dat is verbonden met het lokale netwerk waarmee uw Apple TV ook is verbonden.
  2. Op de Apple TV selecteert u Instellingen in het hoofdmenu en vervolgens selecteert u Algemeen > Afstandsbedieningen > App Remote.
  3. Als uw account voor thuisdeling niet is ingesteld op uw Apple TV, wordt u gevraagd eerst thuisdeling in te schakelen. (Voor meer informatie over de configuratie van thuisdeling op uw Apple TV raadpleegt u dit artikel.)
  4. Open de app Remote op uw mobiele apparaat.
  5. Selecteer uw Apple TV in het scherm met instellingen van de app Remote.
  #29  
Oud 06-01-13, 22:21
Herman7 Herman7 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 18
Standaard

jawel, onder 'Afstandsbedieningen' in de Atv kan ik alleen kiezen voor de optie "Koppel Apple Remote los".
  #30  
Oud 06-01-13, 22:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan ben ik helaas aan het einde van mijn Latijn Multicast DNS (Bonjour) werkt, User Datagram Protocol (UDP = streaming) werkt maar de Remote app niet

Maar, Apple Remote (de afstandsbediening) is niet hetzelfde als Remote App (de app op de iPhone/iPad).
  #31  
Oud 06-01-13, 22:30
Herman7 Herman7 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 18
Standaard

Kan onderstaande dat op de Apple site staat iets zijn:

Controleren of uw firewall-instellingen de verbinding niet blokkeren
Als u een ingeschakelde firewall op uw router of computer hebt, moet u zorgen dat de firewall de communicatie tussen uw Remote en uw iTunes of Apple TV niet blokkeert. Remote maakt gebruik van TCP-poort 3689 en UDP-poort 5353 om met iTunes of uw Apple TV te communiceren. Voeg deze poorten toe om uw firewall te configureren.
  #32  
Oud 06-01-13, 22:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman7 Bekijk bericht
Remote maakt gebruik van TCP-poort 3689 en UDP-poort 5353 om met iTunes of uw Apple TV te communiceren. Voeg deze poorten toe om uw firewall te configureren.
UDP schijnt te werken want anders kan je niets streamen. Je kan altijd in de router die poorten eens openzetten (als ze nog niet openstaan).

En kijk dit ook nog eens na:

Citaat:
Op de Apple TV selecteert u Instellingen in het hoofdmenu en vervolgens selecteert u Algemeen > Afstandsbedieningen > App Remote.
  #33  
Oud 07-01-13, 00:10
Herman7 Herman7 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 18
Standaard

Nou nou, poeh poeh, ik denk dat ik het voor elkaar heb hoor.
Weet je wat het was?
Zowel m'n iPhone, iPad als m'n repeater die ik in huis heb, die waren niet aangemeld op m'n router!!! Best wel gek want ik gebruikte de Wi-Fi op m'n iPad en iPhone al sinds de router in huis is. Dat snap ik nog steeds niet, waarom het dan zo broodnodig bleek te zijn om alle drie de apparaten bij m'n router aan te melden.
Het klopt nog steeds niet helemaal want m'n iPad staat als 'offlline' in het overzicht van aangemelde apparaten terwijl ik een beresterk Wi-Fi-signaal er op heb.
Wie het snapt mag het zeggen maar volgens mij ben ik er uit, ik kan nu tenminste de remote app op zowel mn iPad als iPhone gebruiken. Ik moet nog even zien hoe het gaat als ik beide apparaten uit en aan heb gezet maar vooralsnog werkt het.

Iedereen en Timosha in het bijzonder(!) enorm bedankt voor jullie input, goede adviezen en geduld. Het heeft mij in elk geval gesteund om iets de diepte in te gaan vwb wijzigingen in de router en zo. Klasse en graag tot een volgende keer.

Met dank en groet,
Herman
  #34  
Oud 07-01-13, 09:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman7 Bekijk bericht
Zowel m'n iPhone, iPad als m'n repeater die ik in huis heb, die waren niet aangemeld op m'n router!!!

Wie het snapt mag het zeggen
Als men een repeater of range extender gebruikt dan geeft men die best hetzelfde SSID als de primaire router dan heb je een roaming WLAN.

In de router stelt men de repeater/range extender dan in als "bridged router".

Succes verder
Reageren

Labels
ipad, iphone, thuisdeling



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Itunes draadloos syncen soms wel/soms niet Rad iPhone algemeen 1 14-11-12 21:28
iPad volume-up knop reageert soms wel, soms niet joosjo iPad algemeen 3 18-04-12 15:00
3G - instabiel. Speaker werkt soms wel/soms niet _Stephan iPhone algemeen 4 03-04-11 09:53
Iphone 3g touschreen werkt soms wel soms niet??:S timarea51 iPhone algemeen 14 27-09-10 08:17
Volumeknop >>> volume kan soms wel helemaal uit.....soms niet..? MNG iPhone algemeen 4 21-08-08 23:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:45.