//

Vernieuwen netwerk tb TV3

Vernieuwen netwerk tb TV3 discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Sorry ik ben nu de weg kwijt De printer kan ik toch gewoon delen als printer in het netwerk of niet? Via USB is toch ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-01-13, 15:45
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Sorry ik ben nu de weg kwijt

De printer kan ik toch gewoon delen als printer in het netwerk of niet?
Via USB is toch iets anders dan AirPrint?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-01-13, 15:48
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gjds61 Bekijk bericht
De printer kan ik toch gewoon delen als printer in het netwerk of niet?
Via USB is toch iets anders dan AirPrint?
Delen kan als de printer het Bonjour protocol ondersteund. Delen is nog is anders dan de AirPrint functie in de iPad/iPhone.

Als de printer het Bonjour protocol niet ondersteund ga die moeten benaderen via het iP-adres van de printer.
  #23  
Oud 22-01-13, 15:55
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Ik ben bang dat we verzanden in een voor mij onbegrijpelijke situatie.
Even dus eerst mijn vraag ......... Is de USB poort bestemd voor het sharen van een printer in het netwerk?
  #24  
Oud 22-01-13, 15:57
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gjds61 Bekijk bericht
Even dus eerst mijn vraag ......... Is de USB poort bestemd voor het sharen van een printer in het netwerk?
Ja, die poort is bestemd voor het delen van de printer ttz. om van de printer een netwerkprinter te maken (als de printer dat ondersteund).
  #25  
Oud 22-01-13, 16:22
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Timosha dank tot zover maar ik kom er niet meer uit
  #26  
Oud 22-01-13, 16:29
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gjds61 Bekijk bericht
Timosha dank tot zover maar ik kom er niet meer uit
Ik zal het simpel proberen uit te leggen. De Airport Extreme is een router.

Wat doet een router? Een router routeert de data van de aangesloten apparaten. Die apparaten kunnen aangesloten zijn op de Ethernetpoorten of in dit geval op een USB-poort.

Om te kunnen routeren moet een apparaat wel enige intelligentie hebben. Het apparaat moet zich kunnen kenbaar maken in het netwerk. Daar zijn verschillende mechanismen voor. NetBIOS in Windows netwerken en Bonjour in Apple en Windows netwerken.

Kan het apparaat zich niet kenbaar maken in het netwerk kan de router het apparaat niet automatisch beschikbaar stellen in het netwerk. Indien dat het geval is kan het apparaat wel direct benaderd worden door het IP-adres van het apparaat te gebruiken.
  #27  
Oud 22-01-13, 16:34
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Tot zover duidelijk dank je wel.
Maar een apparaat die ik aansluit op een USB poort verkrijgt toch geen op adres?
De router heeft als gateway 10.0.1.1 dus als de printer in het netwerk zit op het op van de router dan moet ik toch printen naar 10.0.1.1????
  #28  
Oud 22-01-13, 16:39
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gjds61 Bekijk bericht
De router heeft als gateway 10.0.1.1 dus als de printer in het netwerk zit op het op van de router dan moet ik toch printen naar 10.0.1.1????
Alvorens te gaan printen moet je op de Mac en/of de Windows PC met dat IP-adres verbinden. Dan moet je de juiste drivers gaan installeren op de Mac/PC en dan pas kan je gaan printen.

Aangezien die printer blijkbaar Bonjour niet ondersteund zegt die printer ook niet tegen de computers wat voor printer hij is en welke drivers hij nodig heeft. Dat moet je dus allemaal manueel gaan doen.

Apple - AirPort Extreme - Kenmerken - Draadloos printen

Citaat:
Dankzij de Bonjour-netwerktechnologie kan iedereen in het netwerk (zowel Mac- als pc-gebruikers) via de AirPort Extreme printen op één centrale printer. Uiteraard draadloos.*
Maar nu zijn we wel erg off-topic bezig vrees ik
  #29  
Oud 22-01-13, 16:52
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Ik heb er geen probleem mee dat we offtopic gaan daar ik blij ben met alle hulp.( zeker met het geduld dat jij even aan de dag moet leggen)
Mocht het wel een probleem zijn hoor ik graag een andere manier om de discussie voort te zetten
  #30  
Oud 23-01-13, 19:23
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Update netwerkprobleem.......
Helaas de mp280 van canon zal niet werken in dit netwerk ( contact gehad met helpdesk canon)
De mappen op de externe HD zijn zichtbaar en benaderbaar op alle pc's hier in huis.
Maar nu hoe krijg ik deze mappen zichtbaar en benaderbaar vanaf een iPad?...
  #31  
Oud 23-01-13, 19:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gjds61 Bekijk bericht
Maar nu hoe krijg ik deze mappen zichtbaar en benaderbaar vanaf een iPad?...
Ik gebruik daar de app ezShare Pro voor. Maar er zijn nog tientallen andere apps denk ik.

ezShare Pro kan netwerkschijven benaderen via het snelle Apple Filing Protocol (AFP) en ook via het antieke en trage Server Message Block (SMB) protocol.

Wat die Canon printer betreft. Als je die werkende krijgt op de Mac en je installeert bv. Printopia op de Mac dan kan je die printer wel gebruiken als AirPrint printer. Uiteraard alleen als de Mac aanstaat.
  #32  
Oud 23-01-13, 22:33
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Timosha dank je voor jou hulp tot zover.

Ik heb nu een app genaamd remote files en die is tot nu toe goed maar je weet nooit waar ik terecht kom.
Hiermee stream ik gelijk vanaf de HD via de airport extreme naar me iPad en vervolgens naar de Apple tv.
Het blijft een omweg maar ben tot nu toe tevreden met deze oplossing

De printer doet het nu via printer pro ook in het netwerk maar dan moet wel de printer wel boven aan de Windows bak, maar voor nu moet het maar even.

George
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Contract eerder vernieuwen Digi-Djeff Odido (T-Mobile) 22 29-01-11 14:45
Windows: Muziek in iTunes vernieuwen Lian1966 iTunes 11 23-11-10 10:04
Iconen vernieuwen martijn2308 Jailbreak apps en thema's 4 27-10-10 14:27
Contract vernieuwen Summ Odido (T-Mobile) 10 26-08-09 21:11
iPhone 1e gen.: blijvend probleem vernieuwen firmware koekboy Unlock 9 04-02-09 18:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:11.