//

Streamen van gedeelde HDD naar Apple tv3

Streamen van gedeelde HDD naar Apple tv3 discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Streaming van gedeelde schijf naar Apple tv De meeste apps om te streamen maken gebruik van een client en een server en dat is mooi ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-01-13, 12:14
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard Streamen van gedeelde HDD naar Apple tv3

Streaming van gedeelde schijf naar Apple tv

De meeste apps om te streamen maken gebruik van een client en een server en dat is mooi als je films op een pc staan elders in je netwerk.
Ik heb een Apple airport extreme met daar aan een gedeelde harddisk.
Nu gaat de vlieger dus niet meer op want waar moet ik nu die server opzetten?

Op dit moment gebruik ik "remote files" maar die heeft bijna 1,5 tot 2 min nodig om te beginnen met streamen en vervolgens loopt het geluid niet meer synchroon met de film.

Om nou niet steeds geld te spenderen in de AppStore en er vervolgens achter te komen dat het weer niet werkt het volgende...........

graag wil ik weten wat jij voor app gebruikt en wat zijn de bevindingen?

George
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-01-13, 14:27
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Ik gebruik Beamer. Download gewoon films in HD quality and download dan subs. Sleep alles naar de Beamer app en het werkt PER-FECT (volgens mijn synchroniseert de app de subs en film ook nog)! Kost 1x 15 euro. Maar 3 keer een film huren in iTunes kost het zelfde.

Prima app.
  #3  
Oud 25-01-13, 17:44
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Kan wezen dat het een prima app is maar volgens mij heb ik er niks aan want het moet geïnstalleerd worden op een Mac!!!
Of heb ik het fout?
  #4  
Oud 25-01-13, 19:15
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Beamer is er tot nu toe idd alleen nog maar voor op OSx.
Er is wel nog een andere app. Ga eventjes kijken voor je of ik hem kan vinden en of hij op windows draait.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 25 januari 2013 om 19:21 ----------

Probeer deze eens : AirParrot
2.5 MB - Free Download is a limited time trial and AirParrot requires OS X 10.6.8+ or Windows XP and greater and Apple TV 2 or 3.

Mocht dat niet lukken dan heb ik wellicht nog een andere optie voor je. (Zie dat je een iPad3 hebt.)

Groetjes Roel.
  #5  
Oud 26-01-13, 16:18
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Roel,

Dank voor je inzet maar ik zoek op dit moment een goede app die het overbodig maakt om een pc te gebruiken, zoals ik eerder schreef hangt mijn HDD rechtstreeks aan de USB poort van de airport extreme dus wil ik nu alleen een app hebben waarmee ik vanaf mijn iPad de film km bereiken en afspelen.
Dit zonder tussen komst van een pc of Mac.

George
  #6  
Oud 26-01-13, 16:37
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gjds61 Bekijk bericht
.... wil ik nu alleen een app hebben waarmee ik vanaf mijn iPad de film km bereiken en afspelen.
Dit zonder tussen komst van een pc of Mac.
Als ik de specificaties van Goodplayer zo lees zou het met deze app moeten lukken. Weliswaar via het antieke en trage SMB/CIFS (Samba) protocol.

https://itunes.apple.com/nl/app/good...6729?l=en&mt=8

Let op! Als je een netwerk HDD aan een AirPort Extreme gaat benaderen via SMB/CIFS dan toont die HDD zich als een FAT32 Windows HDD met een maximale bestandsgrootte van 4GB. Ook al is die HDD in HFS+ geformatteerd.
  #7  
Oud 26-01-13, 17:26
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Timosha,

Ik had de schijf ( geen netwerk maar gedeelde schijf) eerst fat32 geformatteerd en liep inderdaad tegen het probleem aan dat een film van meer dan 4gig niet kon uploaden.
Inmiddels heb ik het programma macdrive gevonden en die doet even de wonderen zodat ik de schijf conform een Mac kon formatteren.
Dus uit jou bericht moet ik afleiden dat met behulp van goodplayer ik ook nu geen films groter dan 4 gig of groter kan afspelen ???
  #8  
Oud 26-01-13, 17:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gjds61 Bekijk bericht
Dus uit jou bericht moet ik afleiden dat met behulp van goodplayer ik ook nu geen films groter dan 4 gig of groter kan afspelen ???
Dat klopt. Als je het SMB (of Samba) protocol gebruikt toont de HDD zich als een FAT32 Windows HDD. Gebruik je het Apple Filing Protocol (AFP) dan gebruik je de HDD als een normale HFS+ HDD.

Het besturingssysteem van de AirPort Extreme is NetBSD. NetBSD kan wel FAT32 simuleren maar geen NTFS.

Dus, je zal een streaming appje moeten zoeken dat ook het AFP ondersteund. Of die bestaan weet ik helaas niet.
  #9  
Oud 26-01-13, 17:43
Gjds61 Gjds61 is offline
• iOS 9.2.1
• 9.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 29
Standaard

Wederom dank voor je reactie.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Films streamen van Apple TV naar iPad? Michaelangelo Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 0 20-10-12 10:42
Ipad3 en apple tv3 en streamen rubbererobbie iPad algemeen 1 25-06-12 21:21
Video streamen van Windows naar Apple TV uncles Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 09-01-12 13:33
avi bestanden streamen van de windows computer naar xbmc op apple tv2 peterksr Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 7 01-01-12 18:28
van mac naar XBMC--Apple TV2 streamen Geert1976 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 24-06-11 15:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.