//

[Tutorial] XBMC op je Apple TV 3

[Tutorial] XBMC op je Apple TV 3 discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Beide staan aan haha......



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 26-02-13, 19:36
kastenbart kastenbart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 153
Standaard

Beide staan aan haha...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 26-02-13, 19:46
alian alian is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kastenbart Bekijk bericht
Beide staan aan haha...
Zoals ik het heb gedaan is gewoon op me router een verbinding gemaakt met alleen 2,4 GHz . En dan verbinding met een andere naam die alleen maar 5 GHz uitzendt. Maar de vraag is natuurlijk ook of je router en je internet verbinding die verbinding aankunnen kwa verkeer. Mijn router draait 450 m/s als ik het goed heb. Maar als je xbmc als schokt op je ipad zoals bij sommige anderen hier in het forum zit er al wat mis in de verbinding die te traag is.
  #43  
Oud 27-02-13, 12:25
munlu7 munlu7 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roewl Bekijk bericht
@munlu7 heb je al verbinding gemaakt met je iDevice? Je moet namelijk eerst toegang krijgen tot je toestel voordat je er veranderingen in kunt maken of dingen uploaden/downloaden.
ja het is me uiteindelijk gelukt om xbmc op mijn iphone te krijgen, alleen als ik hem op mijn iphone probeer te openen staat er alleen maar dat hij aan het laden is. en gebeurd voorderest ook niet veel.
  #44  
Oud 28-02-13, 11:34
dennis-swiss-iphone-3G dennis-swiss-iphone-3G is offline
• iOS 2.0.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 10
Standaard Kan er iemand helpen in de omgeving Katwijk Noordwijk

Hallo ik wil graag een Apple tv 3 kopen en XMBC via de Iphone 4s / Ipad 2 afspelen zoals hier beschreven. Ik kan het alleen zelf niet, snap er niets van.
Heb er wel een vergoeding voor over.
  #45  
Oud 28-02-13, 19:49
Roewl Roewl is offline
• iOS 8.1
• 8.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2012
Locatie: Peel en Maas
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door munlu7 Bekijk bericht
ja het is me uiteindelijk gelukt om xbmc op mijn iphone te krijgen, alleen als ik hem op mijn iphone probeer te openen staat er alleen maar dat hij aan het laden is. en gebeurd voorderest ook niet veel.
Wat is aan het laden? Kom je wel in XBMC zelf? Als je een categorie opent voor het eerst dan moet Ice films vaker langer laden om alle titels binnen te slepen zodat je ze kunt selecteren.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 28 februari 2013 om 19:50 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dennis-swiss-iphone-3G Bekijk bericht
Hallo ik wil graag een Apple tv 3 kopen en XMBC via de Iphone 4s / Ipad 2 afspelen zoals hier beschreven. Ik kan het alleen zelf niet, snap er niets van.
Heb er wel een vergoeding voor over.
Ik zou je graag willen helpen maar ik woon wat ver weg voor je..
  #46  
Oud 28-02-13, 21:38
Jermo Jermo is offline
• iOS 9.0 beta
• 9.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 11
Standaard

Hallo Dennis.
Ik wil je wel helpen, Ik woon in Rijnsburg dus makkelijk te doen.
Stuur maar een p.m. naar jer.oen@alice.nl
  #47  
Oud 09-03-13, 17:16
psvnumber1 psvnumber1 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoithebest Bekijk bericht
Hoi allemaal,

De afgelopen weken ben ik bezig geweest met het mogelijk maken van films kijken op je Apple TV 3. Zoals de meesten weten is de Apple TV 3 nog niet te jailbreaken, maar voor de mensen met een iPhone 4S of hoger of iPad 2 of hoger met een jailbreak is dit geen enkel probleem.

Noten
  1. Deze tutorial is gebaseerd op het gebruik van een iPhone 4S 16GB met iOS 6.1 inclusief jailbreak, met Nederlands als taal;
  2. Ik ga er vanuit dat je de basiskennis van een jailbreak bezit, zoals het toevoegen van repo's en pakketten installeren.
Wat is XBMC?
Eerst een stukje over XBMC. XBMC is een mediacenter dat geschikt is voor een aantal platformen, waaronder Windows, Mac OS X, Apple TV en iOS. In dit mediacenter kun je zelf zogeheten Add-ons toevoegen, die elk hun eigen functionaliteit kennen. Als voorbeeld neem ik Icefilms en XBMC Subtitles. Icefilms is een Add-on waarin je onder andere films, series en muziek kunt streamen. In Nederland is het gebruik van films en muziek downloaden voor eigen gebruik legaal, dus hier is niks mis mee als we dit doen op onze Apple TV.

Benodigdheden
Om XBMC op je Apple TV 3 te krijgen heb je de volgende dingen nodig:
  • Apple TV 3 (mag ook Apple TV 2, maar deze is al te jailbreaken)
  • iPhone 4S of hoger of iPad 2 of hoger
  • OpenSSH en cURL op je apparaat (niet op je Apple TV!)
  • iOS 4.3 of hoger met jailbreak
XBMC, OpenSSH en cURL installeren
Heeft je iPhone of iPad een jailbreak? Dan kunnen we XBMC gaan installeren. Hoe je dit doet staat netjes uitgelegd op de website van XBMC (Engels): HOW-TO:Install XBMC on iPad/iPhone/iPod touch - XBMC

Wanneer je XBMC hebt geïnstalleerd, installeer dan OpenSSH vanuit Cydia en wanneer je cURL nog niet hebt geïnstalleerd ook dit pakket.

De Icefilms-repo voor XBMC downloaden
Als je alle benodigde pakketten geïnstalleerd hebt, kun je via SSH een beveiligde verbinding opzetten naar je apparaat. Dit doe je bijvoorbeeld via PuTTY (Windows). Eenmaal in de terminal gaan we de repo van Icefilms toevoegen, zodat we de Icefilms-Add-on kunnen toevoegen aan XBMC. De Icefilms-Add-on zit in de repo van anarchintosh-projects, dus deze gaan we downloaden en installeren. Type de volgende commando's in op je terminal:
Door deze commando's uit te voeren wordt een ZIP-bestand met de repo naar je apparaat gedownload.


De Icefilms-Add-on downloaden en activeren in XBMC
Nadat je de repo van Icefilms (anarchintosh-projects) hebt gedownload, kunnen we XBMC opstarten. Eenmaal in XBMC gaan we eerst een ander thema instellen, die het mogelijk maakt om goed te kunnen navigeren als we op onze Apple TV kijken en ons apparaat als afstandsbediening gebruiken.
  1. Tap linksonder op Settings;
  2. Tap linksboven op Appearance;
  3. Tap achter de optie Skin op Touched en kies in de pop-up vervolgens Confluence;
  4. Sluit de vensters af door tweemaal op X te klikken rechtsboven.
Het thema staat nu ingesteld op Confluence.


Vervolgens gaan we naar System en tappen we op Settings. Eenmaal daar aangekomen kiezen we voor Add-ons. Tap nu op Install from zip file en in het rechtervenster op Home folder. Eenmaal daar zien we het bestand wat we hebben gedownload. Tap erop en de repo wordt geïnstalleerd.


De Icefilms-Add-on downloaden en activeren (deel 2)
In het venster waar we waren gebleven voeren we de volgende stappen uit:
  1. Tap op Get Add-ons;
  2. Tap op anarchintosh addons om de repo te openen waarin Icefilms zit;
  3. Tap op Video Add-ons;
  4. Tap op Icefilms en vervolgens op Install;
  5. Icefilms wordt nu geïnstalleerd en daarna geactiveerd.
  6. Ga nu naar de repo van XBMC.org Add-ons en haal uit de categorie Subtitles de Add-on XBMC Subtitles.
Je kunt nu het het ZIP-bestand van de anarchintosh addons-repo verwijderen in je terminal met het volgende commando:
rm repository.googlecode.anarchintosh-projects.1.0.1.zip


XBMC gebruiken op je apparaat
We gaan vanaf hier overschakelen naar ons draagbare apparaat. Activeer AirPlay Mirroring door de volgende stappen uit te voeren:
  1. Dubbeldrukken op de homeknop;
  2. Schuif twee keer naar links;
  3. Tap op het AirPlay-icoon;
  4. Selecteer je Apple TV en activeer de optie Synchroon;
  5. Je zult nu het scherm van je draagbare apparaat op je Apple TV zien;
  6. Tap vervolgens op Gereed en schuif tweemaal naar rechts;
  7. Open XBMC weer en tap rechtsonder op het huis-icoon om naar de homepage van XBMC te gaan. Tap vervolgens linksonder op de powerknop om XBMC af te sluiten.
  8. Sluit XBMC nu volledig door deze af te sluiten via de multitaskbalk.
  9. Start XBMC opnieuw op;
  10. Ga naar System, Settings en weer System;
  11. Kies achter de optie Display Mode de optie Full Screen #2.
Als alles goed is verlopen, wordt het beeldscherm van je apparaat nu donker en licht het na een paar seconden weer op met een paar aanwijzingen. Deze aanwijzingen geven je aan hoe je kunt navigeren. Het XBMC-scherm moet nu op je Apple TV te zien zijn. Wanneer dit niet het geval is, doorloop dan de stappen opnieuw.


Als je nu films wilt kijken navigeer je naar Videos en kies je voor Video Add-ons en vervolgens voor Icefilms. Vanaf hier kun je kiezen wat je wilt zien en is de rest vanzelfsprekend. Tijdens het kijken van een film kun je ook ondertiteling toevoegen aan je film door één keer te tappen en vervolgens een paar keer naar rechts te swipen op je scherm en vervolgens het ondertiteling-icoontje te selecteren.


Slot
Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, en mocht dat niet zo zijn, dan hoor ik dat graag! Bij mij werkt deze methode perfect, dus wat mij betreft hoeft een Apple TV 3-jailbreak niet binnen enkele dagen voor de deur te staan.


Succes allemaal!
Hallo
Ik heb een vraagje.
Ik heb een ipad4 en ik had xbmc er al op staan.
Vandaag heb ik een apple tv 3 gekocht.
Nu wou ik dus xbmc ook gaan streamen naat de appple tv 3.
Mijn ap tv 3 vind de xbmc in airplay.
Ik zet hem aan en dan krijg ik alleen geluid wat ik stream? maakt niet uit wat ik open met xbmc.film,uitzending gemist enz..
Nu kan ik ook niet op mijn ipad
synchroon selecteren? bij airplay?En wat is cUrl? dat kan ik niet vinden en open openShh heb ik er wel op.Oja en in xbmc kan ik ook de Full Screen #1 niet op 2 zetten? heb jij een idee wat er mis gaat hier? Groet Ray
  #48  
Oud 10-03-13, 12:12
ayfoon ayfoon is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 62
Standaard

In 1 woord: Geweldig!!

Thnx voor deze fijne tutorial!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 10 maart 2013 om 12:47 ----------

wel 2 aanvullende vragen;

als ik beeldscherm op full screen #2 zet kan ik nauwelijks meer mijn ipad bedienen en ook het beeldscherm is dan niet optimaal. Full screen #1 is dan beter (iig qua besturing), maar beeld is ook niet superklein..

het valt me op dat er geen enkele nederlandse ondertiteling is, veel engelse vooral. Hoe doen jullie dat met NL ondertitelingen?

thnx alvast!
__________________
Firmware 1.1.4 -> Ziphone 2.5c, NL Taalpakket + T9
  #49  
Oud 10-03-13, 13:31
psvnumber1 psvnumber1 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Hallo
Waarom kan ik full screen mode niet op 2# zetten?
En als ik met mijn ipad 4 ga streamen krijg ik alleen geluid en geen beeld?Hij springt dan op internet radio op de tv en krijg ik het geluid van de film.
En ik kan ook geen airplay mirroring selecteren?
Iemand een idee?.
Bedank!
Groet Ray
  #50  
Oud 10-03-13, 18:11
psvnumber1 psvnumber1 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

woont er iemand in de buurt van denhaag wie mijn er mee kan helpen? tegen een vergoeding! thanks
  #51  
Oud 13-03-13, 09:38
Kroontje073 Kroontje073 is offline
• iOS 6.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Berichten: 17
Standaard

Ik heb een ipad1 met xbmc en krijg alleen het geluid over de apple tv3 kan ik het beeld er ook op krijgen?
  #52  
Oud 13-03-13, 15:01
shant20 shant20 is offline
• iOS 6.0.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 1
Standaard

Misschien een domme opmerking maar ik kan het cURL niet vinden en installeren op mijn Ipad 3. Weet iemand hoe ik deze package op mijn Ipad krijg?
  #53  
Oud 13-03-13, 15:43
royvdmeer royvdmeer is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard

Waar woon je dan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psvnumber1 Bekijk bericht
woont er iemand in de buurt van denhaag wie mijn er mee kan helpen? tegen een vergoeding! thanks
  #54  
Oud 13-03-13, 15:57
psvnumber1 psvnumber1 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door royvdmeer Bekijk bericht
Waar woon je dan?
Hoi ik woon in de buurt van het winkel centrum de stede.Is in de buurt van de leyweg denhaag.Ik krijg alleen het geluid gestreamd.
  #55  
Oud 13-03-13, 16:13
royvdmeer royvdmeer is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psvnumber1 Bekijk bericht
Hoi ik woon in de buurt van het winkel centrum de stede.Is in de buurt van de leyweg denhaag.Ik krijg alleen het geluid gestreamd.
Sorry Den Haag is voor mij te ver rijden. Las in het eerdere bericht over je woonplaats heen. Zet je wel goed je airplay aan? Je moet ipad op apple tv synchroon zetten
  #56  
Oud 13-03-13, 17:08
psvnumber1 psvnumber1 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door royvdmeer Bekijk bericht
Sorry Den Haag is voor mij te ver rijden. Las in het eerdere bericht over je woonplaats heen. Zet je wel goed je airplay aan? Je moet ipad op apple tv synchroon zetten
oke op mijn apple tv3 krijg ik bij airplay instellingen tezien AIRPLAY AAN, SCHERMCODE UIT, STEL WACHTWOORD IN. onder LUIDSPREKERS staat: APPLE TV en XBMC (Ipad-van-Ray).
Op min ipad 4 staat onder AIRPLAY IPAD LUIDSPREKER ,APPLE TV, en XBMC (Ipad-van-Ray).Meer heb ik niet om aan tevinken?Dus ik weet niet hoe ik hem synchroon moet zetten?Ik heb alle opties hier boven al geprobeerd maar krijg alleen geluid.

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 13 maart 2013 om 18:29 ----------

Hallo allemaal.
Ik ben er achter waarom ik geen synchroon optie kon selecteren.
Ik had op mijn ipad het progamma AUXO geinstaleerd.Die heb ik nu verwijderd en nu kan ik synchroon wel selecteren.XBMC doet het nu ook Dus voor de mensen met het zelfde probleem als mijn en auxo hebben geinstaleerd, eraf gooien en alles werkt.
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de hulp Groet Ray
  #57  
Oud 13-03-13, 20:41
dol dol is offline
• iOS 6.1.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 12
Standaard

Als ik dit probeer in te typen "curl -O -L http://anarchintosh-projects.googlec...ects.1.0.1.zip" in de terminal op mijn iPad,kan hij dat niet vinden.
klopt de repo adres? googlec...ects??
op mijn imac heb ik deze repo wel.
  #58  
Oud 13-03-13, 20:47
Hoithebest Hoithebest is offline
• iOS 8.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2012
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dol Bekijk bericht
Als ik dit probeer in te typen "curl -O -L http://anarchintosh-projects.googlec...ects.1.0.1.zip" in de terminal op mijn iPad,kan hij dat niet vinden.
klopt de repo adres? googlec...ects??
op mijn imac heb ik deze repo wel.
Je moet het daadwerkelijke adres gebruiken, zonder de punten. Het forum heeft het adres ingekort met de punten.
  #59  
Oud 13-03-13, 21:20
dol dol is offline
• iOS 6.1.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 12
Standaard

Het is verwarrend,komt het word projects 2 keer in? en waar moet de googlecode staan?
Zou je mij de juiste repo adres willwn geven zonder afkortingen?
  #60  
Oud 21-03-13, 17:46
bby bby is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 6
Standaard

Hoii allemaal ik hoop dat jullie mij kunnn helpen ik loop al gelijk bij het begin vast ik heb dus al xbmc op me iphone geinstalleerd en putty op me laptop. Nu is het zo dat ik niet begrijp hoe putty werkt ik vul me ip adress in en alsnog pakt ie het niet. Ook kan in cURL. Niet vinden in cydia.

Zou iemand mij kunnen helpen ik loop echt vast en ik ben niet zo een technise iemand. Zou iemand mossgien een video tutoriial kunnen maken.

Alvast bedankt
Reageren

Labels
apple tv 3, jailbreak



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
apple tv 2 en xbmc pcsw Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 28-01-13 19:35
Apple TV 2nd + XBMC + subs Rivinn Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 20-10-12 08:37
Apple TV met XBMC wdl Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 7 11-10-11 00:40
Apple TV 2 - XBMC - ESPN3 JimmyClioRS Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 4 05-09-11 19:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:25.