//

Atv2 na update 5.3 geen jailbreak meer?.

Atv2 na update 5.3 geen jailbreak meer?. discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo forumleden, Ik zit met het volgende en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Ik heb een atv2 weten te bemachtigen en natuurlijk ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21-06-13, 21:57
coderep coderep is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 4
Exclamation Atv2 na update 5.3 geen jailbreak meer?.

Hallo forumleden,

Ik zit met het volgende en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik heb een atv2 weten te bemachtigen en natuurlijk meteen de meest recente jailbreak van seas0npass erop gezet.alles werkte prima werkelijk een uitvinding.
maar toen probeerde ik een remote hd app te activeren en toen ging alles ineens mis. me atv was gereboot en alles was eraf.

geen probleem dacht ik, gewoon even herstellen via itunes en daarna nogmaals de jailbreak toepassen. want ik heb gelezen dat je geen jailbreak over jailbreak moest uitvoeren dus eerst herstellen aan te raden was.

maar nou komt het. na het herstellen heeft itunes er blijkbaar versie 5.3 opgezet. en nu wil de jailbreak niet meer werken.

als ik via seasonpass het stappen plan uitvoer zegt itunes op een gegeven moment dat de versie niet geschikt is voor de apple Tv...ik baal als een stekker .
kan iemand mij vertellen of en zo ja, hoe het mogelijk is om de nieuwe update er op een of andere manier eraf te krijgen en gewoon weer de vorige versie te restoren. dit allemaal komt doordat er een aantal dagen terug een update is uitgekomen als ik dat wist had ik het nooit aan itunes gekoppeld.

graag hoor ik van jullie.

p.s. ik heb van alles geprobeerd heb ook gelezen dat ik mogelijk niet de shsh blobs heb om de vorige versies te kunnen installeren. help aub
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-06-13, 22:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als de vorige eigenaar ooit die Apple TV 2 heeft voorzien van een jailbreak en aTV Flash (Black) heeft gebruikt zijn de SHSH hashes op de server van FireCore opgeslagen. Seas0npass vindt die SHSH hashes dan.
  #3  
Oud 21-06-13, 22:18
coderep coderep is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 4
Standaard

ik kreeg de atv2 helemaal vers nooit gejailbreakt.

ik zelf heb de jailbreak uitgevoerd via seasonpass maar ik weet niet wat je bedoelt met atv flash dat komt me niet bekend voor.nadat die update 5.3 erop stond heb ik geprobeerd te jailbreaken op dezelfde wijze maar zonder succes
hij ronde het niet af in itunes krijg steeds melding niet geschikt voor apparaat dat is wanneer die het goed probeert te keuren via itunes.
enig idee om weer te kunnen jailbreaken??

dank voor je spoedige reactie. mvg rep
  #4  
Oud 21-06-13, 22:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Dan zal je moeten wachten tot er een tethered Jailbreak uitkomt voor iOS 5.3, een untethered JB zal er wel niet meer komen.
  #5  
Oud 21-06-13, 22:40
coderep coderep is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 4
Standaard

dit was al een tehtered jailbreak. maar is er een manier om aan die shsh hashes te komen en die ergens in een map te plaatsen zodat ik toch de vorige versie kan installeren? ik heb echt het idee dat ikzelf alleen dus de shsh(sleutels) heb voor 5.3
misschien via ifaith ofzo??
  #6  
Oud 21-06-13, 22:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

SHSH hashes zijn uniek voor het apparaat icm. specifieke firmware. SHSH hashes kunnen alleen opgeslagen worden op een ogenblik dat Apple de specifieke firmware nog ondertekent. Dat is nu iOS 5.3.

Dus, aan hashes van een vorige firmware is nu niet meer aan te geraken.
  #7  
Oud 21-06-13, 22:54
coderep coderep is offline
• iOS 6.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 4
Standaard

dus als ik het goed begrijp zijn de shsh hashes die waren opgeslagen op de firecore server nu verleden tijd nadat itunes de nieuwe firmware heeft geïnstalleerd dus daarmee nieuwe shsh hashes heeft aangemaakt...

oke dat is dus heel jammer,

denk je dat het mogelijk zal zijn als ik deze apple tv aansluit op een andere computer die wel nog het herstelbestand heeft van een jailbreak om de atv daarin weer te herstellen>?

of is het gewoon echt wachten op de jailbreak 5.3.?

enig idee hoelang dat zou gaan duren of zou je me aanraden deze atv2 snel te verkopen en weer een nieuwe aan te schaffen waar hopelijk niet de 5.3 update op staat??....

dank voor de reacties
  #8  
Oud 21-06-13, 23:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coderep Bekijk bericht
dus als ik het goed begrijp zijn de shsh hashes die waren opgeslagen op de firecore server nu verleden tijd nadat itunes de nieuwe firmware heeft geïnstalleerd dus daarmee nieuwe shsh hashes heeft aangemaakt...
Nee, dat heb je niet goed begrepen. Als die Apple TV ooit een Jailbreak had en aTV Flash (Black) was geïnstalleerd dan zijn de hashes opgeslagen bij FireCore. Dat was echter niet het geval schrijf je zelf.

Nu is het absoluut totaal onmogelijk om nog aan SHSH hashes te komen van een vorige firmware. Ook niet met een andere computer. Je zal je bij de realiteit moeten neerleggen vrees ik.

Succes verder.
  #9  
Oud 24-06-13, 16:33
wessieloerus wessieloerus is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 3
Standaard helaas.. update 5.3

hoi timosha,

ik heb het zelfde probleem als hierboven staat beschreven. mijn apple tv 2 is een jaar lang gejailbreakt geweest en heb gebruik gemaakt van ATVflash.. Heb ook helaas een herstel gedaan via Itunes en mijn FW is nu 5.3 .als ik nu de laatste seasonpass van de website download geeft hij in itunes aan dat de firmwareversie niet word ondersteund. Hoe kan ik op dit moment toch mijn Apple TV2 weer jailbreaken?

Grazie!

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 24 juni 2013 om 16:41 ----------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Nee, dat heb je niet goed begrepen. Als die Apple TV ooit een Jailbreak had en aTV Flash (Black) was geïnstalleerd dan zijn de hashes opgeslagen bij FireCore. Dat was echter niet het geval schrijf je zelf.

Nu is het absoluut totaal onmogelijk om nog aan SHSH hashes te komen van een vorige firmware. Ook niet met een andere computer. Je zal je bij de realiteit moeten neerleggen vrees ik.

Succes verder.
ik heb het zelfde probleem als hierboven staat beschreven. mijn apple tv 2 is een jaar lang gejailbreakt geweest en heb gebruik gemaakt van ATVflash.. Heb ook helaas een herstel gedaan via Itunes en mijn FW is nu 5.3 .als ik nu de laatste seasonpass van de website download geeft hij in itunes aan dat de firmwareversie niet word ondersteund. Hoe kan ik op dit moment toch mijn Apple TV2 weer jailbreaken?

Grazie!
  #10  
Oud 24-06-13, 17:49
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wessieloerus Bekijk bericht

Hoe kan ik op dit moment toch mijn Apple TV2 weer jailbreaken?
Beter dan dit kan ik het ook niet uitleggen:

How to downgrade Apple TV 2 firmware using Seas0nPass

Citaat:
Grazie!

De niente signore, de niente.
  #11  
Oud 24-06-13, 19:02
wessieloerus wessieloerus is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Beter dan dit kan ik het ook niet uitleggen:

How to downgrade Apple TV 2 firmware using Seas0nPass


De niente signore, de niente.
beter man! het heeft gewerkt bedankt.! ik zit nu weer op gejailbraikte 5.0.2 software kan ik nu gewoon via de seasonpass utility update naar 5.2.1 ?
  #12  
Oud 24-06-13, 19:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wessieloerus Bekijk bericht
beter man! het heeft gewerkt bedankt.!
Zonder dank en graag gedaan.
  #13  
Oud 24-06-13, 19:07
wessieloerus wessieloerus is offline
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2013
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Zonder dank en graag gedaan.
Kan ik nu zonder gevaar weer naar 5.2.1 met Seasonpass RiGHT-CLICK of gewoon op create ISPW klikken? of moet ik dit niet doen? want ik lees wel eens dat jailbraiken over een jailbraik gevaarlijk kan zijn?
  #14  
Oud 24-06-13, 19:12
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wessieloerus Bekijk bericht
Kan ik nu zonder gevaar weer naar 5.2.1 met Seasonpass RiGHT-CLICK of gewoon op create ISPW klikken?
Als Seas0nPass de SHSH hashes van iOS 5.2.1 kan vinden dan werkt dat. Je kan beter kijken of Seas0nPass de hashes van iOS 5.2 kan vinden, dan heb je een untethered jailbreak.

De jailbreak van een Apple TV 2 werkt iets anders dan op een iPhone/iPad. Seas0nPass maakt een custom firmware aan en installeert die. Dus, er is geen sprake van een jailbreak over een jailbreak.

Succes verder.
  #15  
Oud 24-10-14, 08:53
Dave3793 Dave3793 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 172
Standaard

Hallo,

Ik heb ook een atv2 met de 5.3 erop. Hij schijnt via seasonpass makkelijk te jailbreaken.

Als ik alles doe volgens het filmpje of uitleg moet ik daarna de atv met de USB aan de pc aansluiten en dan zou het geïnstalleerd worden.
Echter als ik de atv met de USB aan de pc hang krijg ik de melding sluit u apparaat dmv USB aan. Hij wordt dus niet herkend als ik hem aansluit of de pc vind hem niet. Als ik hem dan even aan de stroom hang om alsnog te installeren wat eigenlijk niet mag volgens uitleg krijg ik een foutmelding.
Iemand hetzelfde probleem dat USB niet wordt herkend? Kan daardoor niet verder :-/
Alvast bedankt
Reageren

Labels
5.3, atv2, downgraden, jailbreak



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
atv2 afstandsbediening koppelen(bij herstelde atv2) Leroy013 Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 3 10-04-13 13:32
ATV2 update van 4.4.4 naar hoger? MooneyGiancana Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 18-11-12 08:51
aTV2 jailbreak Manglo Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 19-01-12 19:39
ATV2 Jailbreak en dan.... iChill Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 8 02-09-11 23:53
Apple TV: Jailbreak ATV2 mathphone Jailbreak 3 25-05-11 18:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:57.