//

Apple TV 3 - Datum en tijd instellen lukt niet

Apple TV 3 - Datum en tijd instellen lukt niet discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedemorgen, Gister mijn Apple tv 3 binnen gekregen, echter lukt het niet om de datum en tijd in te stellen en daardoor dus in te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-03-14, 09:58
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard Apple TV 3 - Datum en tijd instellen lukt niet

Goedemorgen,

Gister mijn Apple tv 3 binnen gekregen,
echter lukt het niet om de datum en tijd in te stellen en daardoor dus in te loggen op mijn iTunes account zodat ik van alle mogelijkheden gebruik kan maken.

Op internet lees ik af en toe iets over problemen met de router. Echter, ik kon wel updates installeren dus internet heeft de apple tv, Heb mijn router helemaal gereset, firewall uitgezet. Dus weet niet waar het aan kan liggen.

Hebben jullie een idee?

Dank alvast!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-03-14, 10:31
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Zet de tijdinstellingen op automatisch. Controleer de DNS instellingen in de router. En kijk na of NTP niet geblokkeerd wordt door de een of andere firewall (in de router).
  #3  
Oud 05-03-14, 10:33
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Ik ben niet zo thuis in de instellingen van een router,
Maar kon nog wel vinden waar de firewall aan en uit moest.
Ik kan de DNS wel vinden en de NTP vast ook, maar hoe weet ik of dit verkeerd staat of niet?
  #4  
Oud 05-03-14, 10:36
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankvisser92 Bekijk bericht
Ik kan de DNS wel vinden en de NTP vast ook, maar hoe weet ik of dit verkeerd staat of niet?
Je gebruikt het beste de DNS servers van jouw internet provider. NTP kan men in sommige routers in- of uitschakelen. Schakel NTP in als het uitstaat (en laat de firewall NTP niet blokkeren).
  #5  
Oud 05-03-14, 10:39
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Hoe weet ik of ik de DNS van mijn provider gebruik?
Firewall staat uit, dus dat kan het probleem niet zijn. Misschien handige informatie:

Mijn router is wel aangesloten op een andere modem/router om het bereik boven te verbeteren. Misschien de instellingen van de hoofd router nakijken? En voor mijn IP adres staat DHCP (ofzo) Ben nu niet thuis dus kan het even niet bekijken.
  #6  
Oud 05-03-14, 10:43
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankvisser92 Bekijk bericht
Mijn router is wel aangesloten op een andere modem/router om het bereik boven te verbeteren.
Die tweede router zou moeten aangesloten zijn in brugmodus ("Bridged Mode") dan worden alle instellingen opgehaald uit de primaire router.
  #7  
Oud 05-03-14, 10:48
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Sorry maar ben echt een leek.
Hoe kan ik checken of die in 'Bridged Mode' staat of ik die kan zetten?
Hij is verbonden met een ethernet kabel uit de router die via het lichtnet boven bij mij weer uitkomt en zo weer de router in gaat, alles werkt perfect, me ipad, iphone, mac, pc , xbox alleen me Apple tv niet. Zal even kijken rond 12:00 of ik kan vinden.
  #8  
Oud 05-03-14, 10:55
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankvisser92 Bekijk bericht
Hoe kan ik checken of die in 'Bridged Mode' staat of ik die kan zetten?
Tja, ik ken niet alle routers die er op de markt zijn. Met een Time Capsule en Airport Extreme ziet dat er zo uit:



  #9  
Oud 05-03-14, 11:00
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Zoiets nog niet voorbij zien komen volgens mij.
Maar zover ik weet kan ik mijn router niet benaderen vanaf mijn computer?
Alleen als ik het ip adres intik op het internet en daarop inlog kom ik in mijn router instellingen, daar zal het bij moeten staan toch?

Ben al een stuk opgeschoten met jou!
Op een ander Apple forum helpen ze helemaal 0.
Ook op de Apple site zelf een 'discussie' begonnen, maar met weinig resultaat.
  #10  
Oud 05-03-14, 11:08
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankvisser92 Bekijk bericht
Alleen als ik het ip adres intik op het internet en daarop inlog kom ik in mijn router instellingen, daar zal het bij moeten staan toch?
Internet zal het wel niet zijn want routers staan lokaal. Waarschijnlijk geef je het IP adres van de routers in een web browser in en dan kom je terecht in de web pagina van de router (met de instellingen).
  #11  
Oud 05-03-14, 11:16
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Dat bedoelde ik, want het gaat niet via internet maar rechtstreeks met de router.
Zal straks thuis even kijken met bridge mode.

Kan het ook te maken hebben dat de router waar het internet in ons huis binnenkomt daar de firewall nog aanstaat en het dus blokkeert?
  #12  
Oud 05-03-14, 11:23
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankvisser92 Bekijk bericht
Kan het ook te maken hebben dat de router waar het internet in ons huis binnenkomt daar de firewall nog aanstaat en het dus blokkeert?
Dat kan ook zijn want op die router gaat alles buiten en komt alles binnen.

Misschien nog een tip. Als je een secundaire router gebruikt dan geef je die beter een statisch IP adres en geen DHCP IP adres. Het statische IP adres kan je in de primaire router reserveren.
  #13  
Oud 05-03-14, 12:10
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Dan zal ik die vanmiddag ook is even nakijken.
Volgens mij had ik gister mijn secundaire router van DHCP IP naar statisch IP gezet en vloog alles eruit en moest ik me router resetten. Misschien had ik nog wel wat fout gedaan, maar zal het nogmaals proberen. Je hoort vanmiddag van mij! Dankjewel alvast. Topper!
  #14  
Oud 05-03-14, 14:20
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Probleem is opgelost, heb verder niet aan de router gezeten. Iemand op het Apple forum zelf had mij een link gestuurd met oplossingen, daarvan werkte er 1 voor mij. Wi-fi op me iphone uitzetten, hotspot maken (via 3g dus) en daar mijn Apple tv aan verbinden. Toen lukte het het instellen van datum en tijd. Daarna kan ik gewoon weer de Apple tv via de ethernet kabel laten lopen over de gewone internet verbinding en werkt alles nu naar behoren.

Toch veel dank voor je hulp, advies en moeite om te blijven reageren. Mag gezegd worden!
  #15  
Oud 05-03-14, 14:41
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankvisser92 Bekijk bericht
Wi-fi op me iphone uitzetten, hotspot maken (via 3g dus) en daar mijn Apple tv aan verbinden. Toen lukte het het instellen van datum en tijd.
Yep, dan gebruik je de DNS servers van de mobiele provider en NTP via die provider. Succes verder.
  #16  
Oud 05-03-14, 14:45
frankvisser92 frankvisser92 is offline
• iOS 7.0.5
• 7.0.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2013
Berichten: 61
Standaard

Dat heeft dit het dus opgelost. Dit was iets wat eenmalig moet gebeuren, als dat gebeurt is werkt het namelijk gewoon goed via de router. Thanks
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bepaalde datum/tijd voor agenda melding instellen op iPhone arts24 iPhone algemeen 4 07-03-13 12:29
TODO lijst (datum+tijd instellen) FreBo1958 iPhone Apps 4 20-01-13 16:27
Windows: Tijd en Datum op I-tunes marc73 iTunes 3 15-06-10 13:15
Kan datum en tijd niet aanpassen op fw1.0.1. eric.soul iPhone algemeen 16 24-12-07 00:06
Kan datum en tijd niet aanpassen op fw1.0.1. eric.soul iPhone algemeen 0 16-12-07 21:27

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.