//

Atv3 en 2 routers: ervaringsverslag

Atv3 en 2 routers: ervaringsverslag discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Maanden geleden mijn Airplay-problemen via een KPN-Experiabox opgelost door de atv3 ook draadloos aan te melden bij die box. Nooit begrepen waarom dit werkt, maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 31-01-15, 06:08
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard Atv3 en 2 routers: ervaringsverslag

Maanden geleden mijn Airplay-problemen via een KPN-Experiabox opgelost door de atv3 ook draadloos aan te melden bij die box. Nooit begrepen waarom dit werkt, maar goed, er is wel meer dat ik niet begrijp.
Daarna een AirPort Extreme aangeschaft vanwege de AC-mogelijkheden van onze nieuwe iPhones en iPads. De ethernetkabel van de Atv daar ook op aangesloten.
Zonder vooralsnog oorzaak en gevolg te koppelen, moest ik sindsdien om de 3 dagen de Atv opnieuw opstarten, omdat de afbeeldingen van films en series in de linker schermhelft niet meer verschenen en in iTunes alle plaatjes van films grijze vlakken bleven; kennelijk laadden afbeeldingen na enkele dagen niet meer. Totdat ik me herinnerde dat de Atv nog altijd draadloos op de Experiabox was ingesteld, ondanks de bekabelde aansluiting. En jawel hoor, Atv ook draadloos aangemeld op de AirPort Extreme en probleem opgelost en laadt de Atv content ook nog eens zichtbaar sneller. Streamen vanaf de iPad ging altijd gepaard met 15 seconden vervormd beeld, totdat er voldoende blufferig was opgebouwd, nu duurt dit nog 2 seconden.
Klaarblijkelijk blijft er draadloze communicatie bestaan vanuit de Atv, ook als er een ethernetverbinding is en moet die communicatie lopen via dezelfde route om storingen te voorkomen.
Ik begrijp nog steeds niet waarom.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31-01-15, 12:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Klaarblijkelijk blijft er draadloze communicatie bestaan vanuit de Atv, ook als er een ethernetverbinding is en moet die communicatie lopen via dezelfde route om storingen te voorkomen.
"Klaarblijkelijk" werkt dat hier anders met een Apple TV 2 en 3. Als ik die dingen op een Ethernetpoort van een AirPort Extreme of Time Capsule aansluit wordt de Wi-Fi functie (en transceiver) uitgeschakeld. Dat is eenvoudig te controleren met een Wi-Fi scanner. Of nog simpeler met AirPort Utility.

Citaat:
Ik begrijp nog steeds niet waarom.
Ik ook niet.
  #3  
Oud 31-01-15, 13:02
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Simpel gezegd en zelfs bijna logisch.
Verklaart echter geenszins wat ik ervaringsgewijs vaststel als probleem en de daaropvolgende oplossing.

@timosha
Jouw toevoeging "ik ook niet" zag ik pas na mijn bovenstaande respons...
  #4  
Oud 31-01-15, 15:54
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Verklaart echter geenszins wat ik ervaringsgewijs vaststel als probleem en de daaropvolgende oplossing.
Als reductionistische materialist zoek ik nooit naar verklaringen voor paranormale toestanden. Hoofdzaak is dat het, hoe dan ook, werkt en dat is blijkbaar het geval. Succes verder.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ondertiteling airplay atv3 YousF Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 26-02-14 18:01
synologic -> airplay -> ATV3 Diggler Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 11-01-14 11:01
PC geluid afspelen op ATV3 IphoneIpodTouch Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 6 25-08-12 22:57
ATV3 slechte audio simlockvrij Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 1 24-04-12 09:50
iPad wilt na reparatie niet meer verbinden met routers, wel met hotspot. Hostpik iPad accessoires en onderdelen 3 19-04-12 17:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:05.