//

Apple TV aansluiten op Versterker

Apple TV aansluiten op Versterker discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Goedendag, Ik heb een Apple TV die ik graag aan wil sluiten op mijn versterker. Mijn versterker is al weer wat ouder en heeft geen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-03-15, 14:03
dylankieft's schermafbeelding
dylankieft dylankieft is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amstelveen
Berichten: 132
Standaard Apple TV aansluiten op Versterker

Goedendag,

Ik heb een Apple TV die ik graag aan wil sluiten op mijn versterker. Mijn versterker is al weer wat ouder en heeft geen optical Audio poorten. Verder heb ik weinig verstand van audio en heb daarom jullie advies nodig. In mijn versterker heb ik de volgende poorten nog vrij (zie bijlage). Kan ik deze poorten (Links en Rechts) aansluiten op mijn Apple TV via een kabel / kastje? Welk product raden jullie hiervoor aan?

Alvast bedankt.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg versterker.jpg‎ (33,8 KB, 22x gelezen)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-03-15, 14:28
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Ik heb een Toshlink converter gekocht. Van digitaal naar ADC Tulp. Even googlen en je vind er wel een. Was destijds rond de EUR 40.
https://www.conrad.nl/nl/goobay-avw7...ng-943761.html
  #3  
Oud 03-03-15, 15:02
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Als je wel een moderne Tv hebt, dan kun je Apple Tv daarop aansluiten en audio-uit van de Tv naar de versterker.
  #4  
Oud 03-03-15, 15:06
dylankieft's schermafbeelding
dylankieft dylankieft is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amstelveen
Berichten: 132
Standaard

Bedankt Jap74 ik ga hier even naar kijken!

En iPhoneAlot, moet mijn tv dan niet altijd aanstaan, ook als ik alleen muziek wil streamen?
Ik wil sowieso de Apple TV ook op de TV aangesloten hebben om beeld te streamen. Maar het moet ook mogelijk zijn om muziek naar m'n versterker (speakers) te streamen als de TV uit staat. Dat is dan denk ik niet mogelijk?
  #5  
Oud 04-03-15, 07:04
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik heb het via mijn afstandsbediening zo geconfigureerd dat het beeld van de Tv uitschakelt. Dus ja, de Tv staat aan, maar met zwart beeld.
  #6  
Oud 04-03-15, 15:19
dylankieft's schermafbeelding
dylankieft dylankieft is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amstelveen
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ik heb het via mijn afstandsbediening zo geconfigureerd dat het beeld van de Tv uitschakelt. Dus ja, de Tv staat aan, maar met zwart beeld.
Dat zou helemaal perfect zijn. Je TV staat dus gewoon aan, niet in stand-by? Op het goede HDMI kanaal? Maar het scherm staat alleen uit? Heb je toevallig een Philips tv en kan je me vertellen hoe je dat voor elkaar krijgt ?
  #7  
Oud 04-03-15, 16:02
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Helaas, het is een Samsung UHD. die heeft die functie standaard aan boord. Via mijn Logitech Harmony Ultimate starten achtereenvolgens de versterker met de juiste ingang, de Apple Tv, de Tv op de juiste ingang en als laatste schakelt het beeld uit. De Harmony biedt de mogelijkheid om elke functie afzonderlijk aan een script toe te voegen.
Een kind kan de was doen; elke 6-jarige met een voltooide TH-opleiding kan dat programmeren...
  #8  
Oud 04-03-15, 16:28
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
elke 6-jarige met een voltooide TH-opleiding kan dat programmeren...
Sorry, off-topic, maar wat is een TH-opleiding?
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #9  
Oud 05-03-15, 15:18
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XIII Bekijk bericht
Sorry, off-topic, maar wat is een TH-opleiding?
Technische Hogeschool.
Anekdote: in mijn dorp verkoopt de lokale elektronicaboer die programmeerbare afstandsbedieningen niet meer. Hij werd gek van de eindeloze 'nazorg'.
Mijn opmerking verwijst dus sarcastisch naar de complexiteit om die Logitech te programmeren. Daar ben je wel een dag mee kwijt, maar daarna werkt het als een zonnetje.
  #10  
Oud 05-03-15, 20:34
PieterEhv PieterEhv is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2014
Locatie: Eindhoven
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dylankieft Bekijk bericht
Maar het moet ook mogelijk zijn om muziek naar m'n versterker (speakers) te streamen als de TV uit staat. Dat is dan denk ik niet mogelijk?
Ja dat is in ieder geval mogelijk met de oplossing van Jap74, dwz met een TOSlink naar analoge audio omzetter.
  #11  
Oud 19-03-15, 11:48
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Lightbulb Airport Express al overwogen?

Beetje late, en iets duurdere, reactie maar ik zie de vraag nu pas.

Zoals gezegd iets duurder, maar wel met een aantal leuke extra's.
Als je een Airport Express aansluit, die heeft gewoon een analoge uitgang, wordt je bestaande analoge versterker (ook) een AirPlay speaker. Heb ik zelf gedaan en bevalt uitstekend. Op de Apple TV kun je vervolgens instellen dat je het geluid via die AirPlay speaker wilt horen. De TV kan vervolgens uit (nadat je de muziek die je wilt horen hebt uitgekozen).

De bonus is dat je alle Airplay mogelijkheden erbij krijgt. In jouw geval betekent dat bijvoorbeeld dat je ook alle geluid van je iPhone over je bestaande audioinstallatie kunt beluisteren. En als je iTunes gebruikt op je windows systeem kun je dat ook koppelen (geloof ik, zelf alleen met een Mac geprobeerd)

Maar het is wel een Apple oplossing, met een Apple prijskaartje. Hoewel je een nieuwe Airport Express al voor (net onder) €89 kunt kopen, dat is voor Apple begrippen niet eens zoveel. Voor de prijs van de goedkoopste Watch kun je er bijvoorbeeld wel vier kopen en nog geld overhouden
  #12  
Oud 19-03-15, 16:03
dylankieft's schermafbeelding
dylankieft dylankieft is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Amstelveen
Berichten: 132
Standaard

Bedankt nog voor je reactie! Dit zal ik in de toekomst misschien wel gaan doen. Hoe het nu is geworden: Apple TV aangesloten op hdmi van philips tv (alweer oud model). TV had geen modes om beeld uit te zetten, dus de apple tv gaat na 1 minuut in standby en laat wat willekeurige foto's zien. Het werkt en is prima voor nu
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 aansluiten op externe versterker Florida96 iPhone algemeen 1 06-10-13 15:51
Kan ik mijn apple 3 tv aansluiten op deze versterker? satshow Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 5 06-04-12 12:46
Dock voor aansluiten op een versterker ? ramrod iPhone accessoires en onderdelen 2 18-09-10 11:02
2- de versterker via bluetooth gelijktijdig aansluiten franswillems iPhone algemeen 0 25-04-10 10:58
Muziek: iphone aansluiten op versterker sammie Muziek, foto & video 1 26-08-08 22:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:40.