//

Franse tv via Apple TV en VPN; mogelijk?

Franse tv via Apple TV en VPN; mogelijk? discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forummers, Aangezien Ziggo in alle wijsheid heeft besloten om France 2 eraf te gooien ben ik op zoek naar een alternatief. Een schotel wordt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-03-15, 09:03
martwout martwout is offline
• iOS 13.2.3
• 12.4.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Culemborg
Berichten: 61
Standaard Franse tv via Apple TV en VPN; mogelijk?

Beste forummers,

Aangezien Ziggo in alle wijsheid heeft besloten om France 2 eraf te gooien ben ik op zoek naar een alternatief. Een schotel wordt lastig. Om die reden ben ik aan het kijken of een mediaspeler i.c.m. VPN en de France Television Pluzz app een oplossing kan zijn. Zover ik het begrijp kan je streamen vanaf de tablet (we hebben een Ipad air) of via de Iphone. Ik denk dat de tablet handiger is.

Nu heb ik dus blijkbaar nodig:

-Franse Itunes-account (uitleg al gevonden)
-App France Television Pluzz (ook helder)
-VPN

Ik zit dus met het laatste. Ik las al mogelijkheden via de router. Dat wil ik dus niet. Zijn er VPN-app's of een instelling waarmee het mogelijk is de app te laten denken dat hij in Frankrijk is. Ik heb een Wi-Fi-netwerk in huis voor het internet die direct door het modem van de provider wordt aangestuurd.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-03-15, 11:58
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door martwout Bekijk bericht
-Franse Itunes-account (uitleg al gevonden)
-App France Television Pluzz (ook helder)
-VPN

Ik zit dus met het laatste.
Er zijn gratis en betaalde VPN-aanbieders. Na slechte ervaringen met enkele gratis aanbieders (te geringe bandbreedte; storingen; beperkte beschikbaarheid; malware), heb ik nu een account bij ExpressVPN. Dat werkt tot nu toe heel goed voor de US, UK, Duitsland en enkele Scandinavische landen. Er wordt een profiel op de iPad en iPhone geïnstalleerd. Daarna kun je zowel via een app (kaarten met point & shoot), of onder instellingen een locatie activeren. Geen ervaring met Frankrijk, maar ik verwacht niet dat dit slechter zou zijn.
Ik stream meestal via de iPad naar de Apple Tv voor Netflix en Amazon Prime. Als er al problemen zijn, dan is het meestal de Air Play functie die uitvalt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Windows: Franse iPhone..Franse iTunes? PearLRoX iTunes 7 19-09-10 12:59
iPhone 4: Franse iphones alleen simlock vrij apple store? tabdel Unlock 4 17-08-10 21:45

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:38.