//

apple tv 2 jailbreak seasOn pass probleem!

apple tv 2 jailbreak seasOn pass probleem! discussie in Apple TV - 2e generatie en 3e generatie forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door pjdw Je kunt de IPSW bestanden ook hier downloaden en daar ga ik het mee proberen. Option klik op create . ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Apple TV > Apple TV - 2e generatie en 3e generatie
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01-07-11, 11:08
oelen000 oelen000 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 6
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjdw Bekijk bericht
Je kunt de IPSW bestanden ook hier downloaden en daar ga ik het mee proberen. Option klik op create . .
Complimenten voor het forum / de site en dank voor de hulp.
Link mist ?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 01-07-11, 13:07
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard

Wat mankeert er dan aan de vorige geposte link ?
Link is in orde, laatste firmware en werkt 100%
  #23  
Oud 03-07-11, 00:15
pjdw pjdw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 27
Standaard

Ik ben weer een paar avonden bezig geweest. Volgens mij krijg ik me seasonpass nu de goede ipsw binnen. Maar bij de option klik in itunes op de gecreerde ipsw krijg ik op een gegeven moment de foutmelding.
This device isn't eligble for the requested build
De huidige firmware van mijn apple tv is 422. Bij het restore zie ik hetzelfde nummer.
Ook vond ik nog wat trucks die ik via terminal op de Mac heb uitgevoerd.
Maar nog steeds dezelfde foutmelding.
Ik heb ook nog pwnage gebruikt, maar die slikt de ipsw niet.
HELP
  #24  
Oud 03-07-11, 09:16
pjdw pjdw is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 27
Standaard

Volgens mij is het eindelijk gelukt!!
met sudo /Applications/TextEdit.app/Contents/MacOS/TextEdit /etc/hosts
Zag ik de onderstaande regel nog staan. Geen idee met welke tool dit is toegevoegd
74.208.10.249 gs.apple.com
Maar na het verwijderen ging het herstellen in iTunes goed.
Nu dus XBMC er op of Plex?
  #25  
Oud 03-07-11, 10:54
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard

heb ze alle 2 gebruikt, XBMC werkt bij mij perfect
  #26  
Oud 08-07-11, 23:41
CJS CJS is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 4
Standaard

Mijn probleem met de jailbreak van SeasonPass is dat wanneer ik de Apple TV in DFU mode wil zetten, dit absoluut niet lukt!! Ik heb al 100x de menu en play/pauze knop wanneer hij hier om vraagt, tegelijkertijd 7 seconden ingedrukt, maar hij wil maar niet in DFU mode gaan. Iemand hier ervaring mee? En liever uiteraard: hier een oplossing voor?
  #27  
Oud 09-07-11, 01:23
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CJS Bekijk bericht
Mijn probleem met de jailbreak van SeasonPass is dat wanneer ik de Apple TV in DFU mode wil zetten, dit absoluut niet lukt!! Ik heb al 100x de menu en play/pauze knop wanneer hij hier om vraagt, tegelijkertijd 7 seconden ingedrukt, maar hij wil maar niet in DFU mode gaan. Iemand hier ervaring mee? En liever uiteraard: hier een oplossing voor?
Ik heb precies hetzelfde probleem
__________________
there are no strangers, just friends who never met before

Laatst gewijzigd door Lucien1966; 09-07-11 om 02:40.
  #28  
Oud 09-07-11, 09:24
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard

probeer volgende eens;
1. Sluit je Apple TV aan op je Mac met de micro-USB kabel.
2. De knoppen menu + omlaag op de afstandbediening 6 seconden ingedrukt houden totdat de Apple TV herstart. De led op het apparaat gaat snel knipperen.
3. Op het moment dat je Apple TV herstart, menu + play indrukken en ingedrukt blijven houden totdat in iTunes de melding verschijnt dat er een Apple TV in recovery mode is aangetroffen.
  #29  
Oud 09-07-11, 10:59
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcenet Bekijk bericht
probeer volgende eens;
1. Sluit je Apple TV aan op je Mac met de micro-USB kabel.
2. De knoppen menu + omlaag op de afstandbediening 6 seconden ingedrukt houden totdat de Apple TV herstart. De led op het apparaat gaat snel knipperen.
3. Op het moment dat je Apple TV herstart, menu + play indrukken en ingedrukt blijven houden totdat in iTunes de melding verschijnt dat er een Apple TV in recovery mode is aangetroffen.
Dat heb ik ook al meerdere keren geprobeerd, maar ik krijg absoluut geen Apple TV in mijn iTunes te zien..

Ik las op i-net dat het ook vaak aan de micro-USB kabel kan liggen, maar ik heb natuurlijk ook geen zin om 10 verschillende micro-USB kabels te kopen, heeft iemand hier een suggestie voor?? En als het aan de micro-USB kabel ligt, dan zou ik eigenlijk verwachten dat je de ATV2 ook niet zou zien knipperen als die verbonden is met de Mac Pro
  #30  
Oud 09-07-11, 11:10
mcenet mcenet is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 64
Standaard

En toch zou ik eens met een andere usb kabel proberen, heb je er geen meer liggen van fototoestel of zo? Anders eentje kopen, kost 2 keer niks....
ATV2 kan perfect knipperen als je usb kabel defect is hoor, er zitten 5 draden-kontakten in.. eentje hapert en uw usb werkt niet meer naar behoren.
  #31  
Oud 09-07-11, 11:22
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mcenet Bekijk bericht
En toch zou ik eens met een andere usb kabel proberen, heb je er geen meer liggen van fototoestel of zo? Anders eentje kopen, kost 2 keer niks....
ATV2 kan perfect knipperen als je usb kabel defect is hoor, er zitten 5 draden-kontakten in.. eentje hapert en uw usb werkt niet meer naar behoren.
Ja ik ga het natuurlijk toch wel proberen met een andere kabel, want ik wil natuurlijk toch dat de ATV2 gejailbreakt wordt . De kabels van mijn camera's passen niet, want die zijn te groot.

Okay dat wist ik dus niet

Edit met nieuwe micro USB kabel geprobeerd en nu ging het jailbreaken (Seas0npass) als een treintje...
En nu achterhalen hoe ik zo makkelijk mogelijk XMBC erop kan plaatsen

Laatst gewijzigd door Lucien1966; 09-07-11 om 18:37.
  #32  
Oud 11-07-11, 12:38
CJS CJS is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2011
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucien1966 Bekijk bericht
Ja ik ga het natuurlijk toch wel proberen met een andere kabel, want ik wil natuurlijk toch dat de ATV2 gejailbreakt wordt . De kabels van mijn camera's passen niet, want die zijn te groot.

Okay dat wist ik dus niet

Edit met nieuwe micro USB kabel geprobeerd en nu ging het jailbreaken (Seas0npass) als een treintje...
En nu achterhalen hoe ik zo makkelijk mogelijk XMBC erop kan plaatsen
Oke goed nieuws in ieder geval!! Bij mij is het nog steeds niet gelukt, heb nu twee verschillende micro-usb kabels gebruikt (eentje die ik nog had liggen van mijn oude telefoon). Ik ga morgen nog maar even een nieuwe kabel kopen. Welke kabel heb jij precies gebruikt als ik vragen mag? nog bepaald merk of iets?
En maakt het daarnaast uit op welke computer je de jailbreak uitvoert? Ik heb zelf een macbook, maar mijn broertje een iMac, zat te denken om het daar op te proberen... of moet de jailbreak uitgevoerd worden op de computer waar ook de iTunes account mee gesynchroniseerd is?
  #33  
Oud 11-07-11, 13:34
Lucien1966's schermafbeelding
Lucien1966 Lucien1966 is offline
• iOS 9.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 536
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CJS Bekijk bericht
Oke goed nieuws in ieder geval!! Bij mij is het nog steeds niet gelukt, heb nu twee verschillende micro-usb kabels gebruikt (eentje die ik nog had liggen van mijn oude telefoon). Ik ga morgen nog maar even een nieuwe kabel kopen. Welke kabel heb jij precies gebruikt als ik vragen mag? nog bepaald merk of iets?
En maakt het daarnaast uit op welke computer je de jailbreak uitvoert? Ik heb zelf een macbook, maar mijn broertje een iMac, zat te denken om het daar op te proberen... of moet de jailbreak uitgevoerd worden op de computer waar ook de iTunes account mee gesynchroniseerd is?
Ik heb gewoon een micro USB kabel gekocht, die in iedergeval uit 1 stuk bestaat, was ongeveer 7 euro's.

Ik heb de jailbreak uiteindelijk uitgevoerd op mijn Windows pc, maar op mijn macpro lukte het ook gewoon.
  #34  
Oud 16-07-11, 23:23
Venz Venz is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 6
Thumbs up

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pjdw Bekijk bericht
Volgens mij is het eindelijk gelukt!!
met sudo /Applications/TextEdit.app/Contents/MacOS/TextEdit /etc/hosts
Zag ik de onderstaande regel nog staan. Geen idee met welke tool dit is toegevoegd
74.208.10.249 gs.apple.com
Maar na het verwijderen ging het herstellen in iTunes goed.
Nu dus XBMC er op of Plex?
You're the man!!! Na veel gepiel is wat dit dé truc om het werkend te krijgen. Nu nog XBMC zien te installeren

Thanks!
  #35  
Oud 27-07-11, 15:39
wedzir wedzir is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Ik heb het uiteindelijk draaiend gekregen door alleen de micro usb aangesloten te houden en de andere usb aansluitingen even te verwijderen. Toen was het een fluitje van een cent om in DFU mode te komen. De hele verdere installatie loopt verder als een zonnetje.
  #36  
Oud 19-09-11, 16:28
levalica levalica is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 40
Standaard

File gedownload via de link van MCENET krijg bij het restoren code 21, is daar een oplossing voor?.

Leon
  #37  
Oud 21-09-11, 18:18
levalica levalica is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 40
Standaard

Had van alles geprobeerd, werkte niet.
Oplossing bij mij:
Alle usb toestanden en zoveel mogelijk progjes uitzetten.
Opnieuw opstarten en dan werkt het.

Leon
  #38  
Oud 21-09-11, 18:47
peidy's schermafbeelding
peidy peidy is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2011
Berichten: 24
Standaard

net een apple tv2 gejailbreaked met snowbreeze v2.7.3, deze zet ook automatisch een soort cydia store erop waarmee je zo xbmc kan downloaden geen getrut met ssh, persoonlijk gebruik ik atv flash black, die is sneller en stabieler.
  #39  
Oud 22-09-11, 00:51
Abaan Abaan is offline
 
• 10.3.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Aruba
Berichten: 11
Standaard

Ja, ik gebruik ook AtvFlash, zit een jailbreak progamma bij, na jailbreaking AtvFlash progamma downloaden en installeren op AppleTV2, Na installatie kan je uit verschillende progamma's kiezen zoals bv XMBC,Plex,Nito Tv etc etc, ik gebruik zelf hun Media player en kan vanuit de ene kamer via iMac, naar 20 meter verder gelegen slaapkamer streamen zonder problemen en wel iedere Codec ,zonder bufferen en met ondertitel!
  #40  
Oud 23-09-11, 15:28
damel damel is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 56
Standaard

en streamen vanaf een server bv een synology hoe gaat dit.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Android Lock XT: Pass vergeten iWiefring Jailbreak apps en thema's 18 17-05-11 21:01
Locatie foppen? (NBA League pass) Rimshaker iPhone Apps 6 17-01-10 20:34

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:15.